Gå til innhold

Separat "gaming-bruker" i xp

Anbefalte innlegg

Hei :whistle:

Jeg har det lille "problemet" at ymse prosesser spiser opp RAMen (og til dels CPUen)min, og det fører til dårligere ytelse, særlig i spill. Det jeg lurer på er om det går an å lage en annen helt separat bruker i xp, eller om jeg på en annen måte kan slippe disse prosessene mens jeg spiller. (Eks. på slike prosesser er automatisk oppdatering av ymse programmer, og mange andre ting jeg ikke trenger akkurat mens jeg spiller, men noen ganger ellers.)

Dersom jeg lager en vanlig ny bruker, følger jo bare nissen med på lasset. Er det nærmeste jeg kommer dualboot (to separate OS på hver sin partisjon), hvor jeg installerer kun spillene på den nye?

Noen som vet om noen glupe løsninger? :innocent:

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg bruke den? :roll: Jeg trodde at dersom jeg endret på den, ville det gjelde alle brukere, men det er mulig jeg tar feil?

Heh, der ble jeg faktisk usikker sjøl: pleier bare å bruke registeret, så jeg er ikke så kjent med msconfig. Når location begynner med HKCU, er det gjeldende bruker (current user); når den begynner med HKLM er alle brukere (local machine). Var ikke akkurat så oversiktlig, er kanskje bedre å bruke StartupCPL.

EDIT:

Er kanskje greit å rydde opp i services også. HW.no har forresten guider til begge deler: Guide: Dropp unødvendige tjenester og Guide: Windows-prosesser.

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...