Salt kjeks Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Hei Jeg har det lille "problemet" at ymse prosesser spiser opp RAMen (og til dels CPUen)min, og det fører til dårligere ytelse, særlig i spill. Det jeg lurer på er om det går an å lage en annen helt separat bruker i xp, eller om jeg på en annen måte kan slippe disse prosessene mens jeg spiller. (Eks. på slike prosesser er automatisk oppdatering av ymse programmer, og mange andre ting jeg ikke trenger akkurat mens jeg spiller, men noen ganger ellers.) Dersom jeg lager en vanlig ny bruker, følger jo bare nissen med på lasset. Er det nærmeste jeg kommer dualboot (to separate OS på hver sin partisjon), hvor jeg installerer kun spillene på den nye? Noen som vet om noen glupe løsninger? Endret 9. mars 2008 av grizzlyx Lenke til kommentar
haalo Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hva med å renske opp i bakgrunnsprosessene dine? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Det går jo, men noen av dem er nyttige, utenom når jeg trenger alt minnet. Kan jeg endre endre hvilke prosesser som starter på hver enkelt bruker? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ja, start msconfig med administrator-rettigheter. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Kan jeg bruke den? Jeg trodde at dersom jeg endret på den, ville det gjelde alle brukere, men det er mulig jeg tar feil? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Kan jeg bruke den? Jeg trodde at dersom jeg endret på den, ville det gjelde alle brukere, men det er mulig jeg tar feil? Heh, der ble jeg faktisk usikker sjøl: pleier bare å bruke registeret, så jeg er ikke så kjent med msconfig. Når location begynner med HKCU, er det gjeldende bruker (current user); når den begynner med HKLM er alle brukere (local machine). Var ikke akkurat så oversiktlig, er kanskje bedre å bruke StartupCPL. EDIT: Er kanskje greit å rydde opp i services også. HW.no har forresten guider til begge deler: Guide: Dropp unødvendige tjenester og Guide: Windows-prosesser. Endret 9. mars 2008 av haalo Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Tusen takk . Får prøve det EDIT: msconfig går på alle brukere, får se om jeg finner ut hvordan registeret virker... Endret 10. mars 2008 av grizzlyx Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Prøvde StartupCPL, og fant ut at så godt som alt ligger på HKLM. Kan jeg flytte disse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå