Gå til innhold

Klokking Av Amd 1,4 Ghz

Anbefalte innlegg

Har begynnt å klokke opp min Athlon 1,4Ghz. Har komt til 1,543. (Foreløbig så klokker eg med FSB). Der blir den ustabil. Har tenkt å prøve å sette opp spenningen for å få den meir stabil, men for å få til det so må eg sette hovedkortet i såkalla Jummperfree modus. Spenninga blir styrt ved hjelp av jumpera på HK. Følger malualen til punkt å prikke, men når eg setter maskina i jomperfree modus så nekter den å boote. Skjermen er berre svart. HAr et Asus A7M266 hovedkort. HJEEEELP

Eg har den argaste kjølerobba/vifta til Swiftec å prosessoren holder seg på ca. 35 grader

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dvs at du har satt fsb på ca 147 eller noe slikt? Jeg synes det er veldig høyt, tror du heller burde senke fsb'en litt og sette opp multi'n litt. Går ut ifra at du har lukka cpu, og da må du vel mekke litt, finnes haugevis av guider ute på nettet om dette(har ingen url nå, dess)

Lenke til kommentar

Du har ikke muligheten til å sette opp multiplier på ditt hovedkort. Dersom du ikke modder hk, så er ikke setting av multiplier mulig med A7M266

Synes det er litt rart at du ikke får satt opp fsb mer. På min tbird 1400 har jeg klart å stillet fsb på 153 (1607) , og den har vært veldig stabil. Jeg har nyeste t-bird steppinga, og tror at det har mye å si men.....

Kjører til og med en Taisol+80mm papst på en temp på max 52 grader

Prøv deg litt fram, jeg har ennå ikke satt opp volten på min, og snakka med en annen på forumet som kjørte sin 1400 på 1575, stabil uten å øke volten på A7M266 hk

lykke til

mvh Ørjan

my specs:

A7M266

tbird 1400@1607

512 cl 2.5 512 2100ddr

gf3 239@548

sb live! 5.1

3com nic

19" Hansol 910P

Taisol+80mm

2*80mm casefans i Chieftec Fulltower

win 98 2.ed

Nvidia 23.11

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...