Gå til innhold

Tips til å rengjøre systemet

Anbefalte innlegg

Det er mange som sliter med et etterhvert tregt system, kræsj er heller ingen unntak. Desto lengre man bruker PCen sin, desto tregere blir den og desto flere kræsj kommer.

Det fins mange programmer som kan rengjøre systemet ditt og forhindre dette:

Registry Cleaner:

Registry Mechanic

Uniblue Registry Booster

Registry Doctor

Junk Files Removal Tools

CCleaner

Uniblue SpeedUpMyPC

WinCleaner

Et annet nyttig program er Doublekiller, som fjerner duplikate filer i systemet ditt. Det vil si at den fjerner filer som det er flere av, som rett og slett man ikkje har bruk for.

Min favorittpakke, en sikker vinner. (:

Registry Mechanic

Uniblue Registry Booster

Uniblue SpeedUpMyPC

CCleaner

Doublekiller

Kom gjerne med flere slike programmer dere liker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker eit program som heiter TuneUp Utilities 2008. Er ein pakke med forskjellige verktøy for å optimalisere, reparere windows o.l. Koster penger, men kan jo alltids laste ned trial. Link

Eit verktøy som blir flittig brukt er 1-Click Maintance, der programmet tester, finner feil og reparerer register, ubrukte filer, defragmentering f.eks.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er helt ærlig en dårlig bruker av slike reg-cleaners.. men, skulle gjerne ha brutt den (u)vanen..

Kan jeg spørre hvorfor du bruker 2 av hvert? Altså hele 4 programmer til å "rense"? Er det virkelig nødvendig?

Velkommen til forumet, forresten! :)

Lenke til kommentar
Et annet nyttig program er Doublekiller, som fjerner duplikate filer i systemet ditt. Det vil si at den fjerner filer som det er flere av, som rett og slett man ikkje har bruk for.

Min favorittpakke, en sikker vinner. (:

Registry Mechanic

Uniblue Registry Booster

Uniblue SpeedUpMyPC

CCleaner

Doublekiller

Kom gjerne med flere slike programmer dere liker.

jeg er skeptisk til ukritisk bruk av Doublekiller, man sletter fort filer som de skal være flere av.

til foto's, musikk- og tekstfiler er den sikkert greit, men ellers må man være forsiktig !

( har brennt meg selv en gang )

lykke til

Lenke til kommentar
Bruker eit program som heiter TuneUp Utilities 2008. Er ein pakke med forskjellige verktøy for å optimalisere, reparere windows o.l. Koster penger, men kan jo alltids laste ned trial. Link

Eit verktøy som blir flittig brukt er 1-Click Maintance, der programmet tester, finner feil og reparerer register, ubrukte filer, defragmentering f.eks.

Støtter den! Fungerer meget bra!!!

:thumbup:

Lenke til kommentar

Kan vel nevne at CCleaner også renser registeret.

En ting man alltid må huske er å være forsiktig når man bruker programmer som fjerner såkalte "unyttige" og "overflødige" filer. Kan plutselig hende at PC-en ikke starter og lignende. CCleaner er det eneste jeg har av de nevnte så langt, og det gjør en veldig god jobb, men jeg er alltid forsiktig med hva jeg sletter i registeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...