runsyv Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei kommet en pipelyd fra bilen, det forsvinner når jeg bremser, men kommer tilbake etter noen sekunder, byttet nettopp klosser og skiver bak, noen som vet hva det kan være, bilen er en Ibiza 2003 1,9TDI 130hk Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 det er bare de nye bremseklossene som må " slite seg til " så det går nok over snart skal du se Lenke til kommentar
myers Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Pipelyden blir du nok ikke kvitt med å la det gå seg til. Pipelyden kommer av små vibrasjoner, og nyere bremseklosser har lettere for å gi denne lyden enn på gammle biler. i gammle bremseklosser var det asbest, noe som ikke lenger er tillatt. Har du kjøpt ett sett med nye klosser, skal/bør det følge med en tynn stål plate med en liten "bøy" på som skal ligge på baksiden av klossen mot stålet og IKKE belegget.Mulig disse kan sitte igjen på de gammle klossene dine også. Kan også smøre klossene med kopperpasta for å slippe pipingen.og ikke noe annet smøremiddel!! Lykke til:) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Kan være at du burde smørt glideflatene klossene glir på. De henger nok litt for mye igjen til at de begynner å vibrere. Lenke til kommentar
runsyv Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Kan være at du burde smørt glideflatene klossene glir på. De henger nok litt for mye igjen til at de begynner å vibrere. Da får jeg bare dra til Verkstedet som bytter for meg, og be dem ordne opp i ulyden, dettte må da være reklamasjon?? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Kjør med brekket svakt på 1 kilometer eller 2. Da får det slitt seg til... Blir det ikke bedre så dra og få fiksa det... Mange verksteder som har slutta med og bruke kobber/keramikk fett når de monterer bremsene.. Jeg gjør det uansett for jeg gidder ikke ta det opp 2 ganger. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Det er en sjeldenhet det, at det blir gjort reint skikkelig å smurt opp. Da blir det fort bremser som skriker, og henger..... Er en fordel å fikse det selv, og bruke litt tid på det. Synes det er halve jobben ved å bytte bremsedeler. Noen kilo kobberpasta er kjekt å ha. Bruker jeg på tennplugg gjenger og alle bolter osv også. Kan aldri få smørt nok opp. Men for mye samler dritt, så må ikke overdrive. Endret 12. mars 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Javad Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Hei kommet en pipelyd fra bilen, det forsvinner når jeg bremser, men kommer tilbake etter noen sekunder, byttet nettopp klosser og skiver bak, noen som vet hva det kan være, bilen er en Ibiza 2003 1,9TDI 130hk Ja? ka skjer no? har det gått vekk no eller skal du la oss svare deg... Endret 12. mars 2008 av Javad Lenke til kommentar
runsyv Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Hei kommet en pipelyd fra bilen, det forsvinner når jeg bremser, men kommer tilbake etter noen sekunder, byttet nettopp klosser og skiver bak, noen som vet hva det kan være, bilen er en Ibiza 2003 1,9TDI 130hk Ja? ka skjer no? har det gått vekk no eller skal du la oss svare deg... Rolig nå fikk sjekket det igår, er veist den en calipperen som begynner å bli slite, så den må byttes Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Sikker på den må byttes? Om du har mulighet kan du rense og skifte pakninger på den. Nye er temmelig dyre (i alle fall originalt). Lenke til kommentar
runsyv Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Sikker på den må byttes? Om du har mulighet kan du rense og skifte pakninger på den. Nye er temmelig dyre (i alle fall originalt). Ikke vet jeg, men mekanikeren på verkstedet sa den burde byttes, koster ca 1500 kr for en ny Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 1500kr, det var ikke allverdens. Normalt hører jeg priser på 4-5000kr... Da er det bare å bytte. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Sikkert en som er overhalt. Men uansett er ikke det en upris, det er bare å bytte i vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå