Gå til innhold

Minisites i HTML

Anbefalte innlegg

Jeg har drevet med HTML en stund nå, og jeg er ikke spesielt god. Jeg har en bok om HTML, og sett på nettet. Men jeg finner ikke ut hvordan jeg lager ministes. Og visst dere ikke vet hva jeg mener, så skal jeg prøve å forklare så godt jeg kan:

Vi har en hovedside. Der kan det stå en liste med forskjellige sider. F.eks: "About us". Om man trykker der, så kommer man jo til en såkalt minisite der det står om siden og sånt.

Så mitt spørsmål er; Noen som kan vise meg en kode som gjør at man kan få minisites? Jeg regner jo med at det må bestå av flere HTML-dokumenter, og jeg har laga noe som kan minne om minisites, men det er bare i flere rammer, visst dere skjønner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du øsnker er altså helt vanlige undersider? Isåfall kan du bruke en helt vanlig link:

<a href="link-til-minisiden-din.html">About Us</a>

Tror kanskje du ønsker en løsning der menyen er den samme for hver side, men innholdet endrer seg. Isåfall kan du enten bruke frames (som ikke er anbefalt), eller du kan gjøre det med php, ved å først lage menyen, og så inkludere den øverst i hver underside (minisite) slik:

<?php

include "meny.html";

?>

I menyfilen linker du da til hver underside på samme måte som jeg viste ovenfor.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...