Dr3as Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Pappa har en maskin, som er satt sammen av eldre deler jeg har brukt før. Maskinens hoveddeler er et Asus K8n-E deluxe, en amd 64bit cpu og et ati 9600xt. Maskinen har fungert ypperlig i noen mnd, men så plutselig i dag tidlig ville den ikke skru seg på. Jeg tittet over, alt så greit ut fikk starten den men den sleit med å finne disker. Diskene har jeg kjørt full skjekk på men fant ingen feil. Dro ut begge dvdrw'ne og da fikk jeg starten den opp, og den startet også opp med kun systemdisk, men begge gangene har den dødd helt uten vider etter å ha stått på en stund.(dødd=full heng, merkelig skuring i høytalere) Maskinen har en 350w psu, ser jo at dette fort blir lite, men noen som vet om en måte jeg kan få testet dette litt bedre på. Kanskje jeg bare skal dra ut alt utennom systemdisk og se om den går lengre da. Håper noen har en god ide eller tre Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 At den ikke skrur seg på noen ganger i det hele tatt tyder på at den ikke gir POWER_OK (power_good) signal tilbake til hovedkortet etter sin egen POST test internt. Kan tyde på ustabile spenninger forårsaket at du har for mye last på den , ting som skal startes samtidig ved kaldboot. At den er totalt 350W sier egentlig ingenting , det er hvor mye det er på +12v som gjelder. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Du har ikke for liten strømforsyning, men det kan være noe galt med den. Kan være hovedkortet som ikke er helt godt lengere for eksempel, eller dårlige kabler. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Du har ikke for liten strømforsyning, men det kan være noe galt med den. Kan være hovedkortet som ikke er helt godt lengere for eksempel, eller dårlige kabler. ~ Mortis360 En rask skjekk over oppsettet på diverse psu kalkulatorer gir et bruk på ca 330 watt. PSU'n er heller ikke helt ny så glanstiden dens er over. Satser på å få testet med en annen i kveld/morgen. Håper det kan være så enkelt.. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Kan også hende at det har samlet som mye støv på komponentene slikt at den slår seg av pga varme. Støvsug og legg på ny kjølepasta til CPU og GPU. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har selv en 350W PSU som driver 2stk disker, AMD A64 X2 5000+, 2GB Minne, HD 3650 og det trekker maks 150W fra kontakten i veggen, slike kalkulatorer er kjent for å overdrive i den tredje dimensjon. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Kan også hende at det har samlet som mye støv på komponentene slikt at den slår seg av pga varme. Støvsug og legg på ny kjølepasta til CPU og GPU. Systemet er renere enn de fleste andre maskinene jeg har sett, så det er ikke problemet. Etter litt testing med den psu'n som står i nå virker det som den sliter litt med 12v. Blir å handle en ny en i morgen, trenger en i en annen maskin uansett, og så se om den fungerer bedre. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Her er et par ekempler hvorfor dere bombastisk ikke kun kan si at en hvilkensomhelst 350W PSU holder "til det oppsettet der". Enermax 300W PSU 28A on +3.3V 30A on +5V 22A on +12V Enermax 265W PSU 22A on +3.3V 25A on +5V 18A on +12V Antec 350-SL 28A on +3.3V 35A on +5V 16A on +12V En Generic (NONAME) 350W 24A on +3.3V 35A on +5V 12A on +12V Hva sier dette oss. Jo at UTEN å spørre først hva slags PSU vedkommende har betyr ikke oppgitt total en dritt. Endret 9. mars 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 15A på +12V etter det jeg ser på boksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå