Gå til innhold

SP1 til XP?

Break

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg jobber som servicetekniker, datafaget på et firma ved navn Office Center.

Jeg har reparert en del maskiner og da bla oppdatert maskinene (Windows XP).. Jeg har merket at når jeg kjører alle oppd. SP1 +++ så begynner maskinen å blir VEEELDIG treig. Treg i oppstart, og IE får en del problemer (6.0 that is)..

Hvis det er noen som har hatt samme problemet og vet om hvilke oppdatering som da tydeligvis "skader" OS'et litt så gi meg en tilbakemld på dette forumet, eller send en mail til: [email protected]

på forhånd takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Jeg har vært nødt til å re-innstallere XP fordi div.mal.ware, (tross virusbesk). har ødelagt. Etter re-inst. er jo Sp1. borte og (må?) inst. påny. Jeg kommer da ikke på nett. Ext. tilkobling kommer ikke opp og "koble til" på startmenyen er borte. Det går heller ikke å bruke Wisarden for å prøve å koble seg på. Da må et par nøkler under "hkey local maskin fjernes". De finnes under controllsett 001 og heter 25 og 26.

Jeg brukte Pc-en en stund uten Sp1 og la da spes merke til at maskinvareacsellerasjonen var mye raskere.

Har du samme erfaring?

Blir interessant å høre og noen kan svare på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

Det er veldig blandede resultater etter oppdatering til sp1. Personlig merket jeg en kraftig bedring i oppstartstiden og generelt bedre ytelse. Men andre opplever det motsatte, så det virker som om det er opp til hardwaren på hver enkelt maskin som avgjør om det blir bedre eller verre.

Hvis maskinen er veldig kraftig (over 1600mhz og 512 mb ram) burde det ikke være merkbare endringer i ytelse (min er 800 mhz og 192 mb ram).

Det du kan og bør gjøre er å se på www.tweakxp.com og utføre så mange som mulig av tweaksene der. Det hjalp en god del på min ytelse :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...