Gå til innhold

Kva er bra med å vere lav?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er 1,57 selv, men har aldri tenkt over at det er en bakdel med å være lav. Eneste må være at buksene som oftest er for lange i beina.

Enig. Har nesten ingen bukser uten hull nederst på beina!

Og de uten hull er helt nye. Har begynt å kjøpe bukser som er litt "stramme" i leggene slik at de ikke detter ned når jeg bretter dem opp.

Lenke til kommentar

For å si det rett ut, og det blir underbygget av mye forskning: for jenter er det kun positive ting med å være lav.

- eneste unntak er at de fort legger på seg. Så så lenge hun passer på det, har hun ingenting å være redd for.

For gutter derimot er det helt motsatt - det å være lav har alle ufordeler :p

Lenke til kommentar

Det er ufarlig å gå i nærheten av paraplyer som er slått opp.

Det er mindre farlig å falle.

Det er lettere å bestille barne billet (når man fortsatt er ungdommelig).

Jeg mener at det er bedre luft lengre nede.

Man slipper stress ved å alltid bli sett opp til.

Man slipper å dukke år man skal inn i buss, t-bane eller trikk.

Jeg har selv 194cm å passe på, det er ikke bare bare.

Lenke til kommentar
Hehe, den tenkte jeg ikke på. Er man lav så kan man sikkert reise som barn på tog/buss selv om man er gammel ;)

Nei. Tror bussjåfører kan se alderen din. Jeg er ikke 160 engang. Og jeg må betale voksenbilett de gangene jeg tar bussen og ikke har miljøkort for måneden.

Og jeg er snart 17.

Tro meg, de ser deg i øynene og sier "ja, du er vel over 16 du, da blir det voksenbilett"..

Så tror nok ikke høyden har så mye å si. Man ser ikke så mye yngre ut selv om man er 20 cm lavere en de fleste andre. Der røyk den fordelen også.

Lenke til kommentar

tja, om man har et ungt ansikt så hjelper det lite om man er 192 skulle jeg tro. Jeg måtte bevise at jeg var barn når jeg var 15 jeg. Upraktisk på tog/buss, praktisk på butikk/pol/utesteder.

En fordel med å være lav er at det er lettere å plukke opp ting :)

Lenke til kommentar
Prøver å overbevise ei jente om at det er bra med å vere lav i høgda (ho er 161cm). Eg seier blant anna at vi gutar helst vil ha jenter som er lavare enn oss. Nokon som har andre argument eg kan bruke?
Gode ting kommer i små pakker, er det noe som heter på engelsk (muligens ikke i Texas).

Bedre å være liten og søt, enn stor og stygg (er det et ordtak som sier)

Bare jeg som blir forbanna når jeg hører den?

Hva skal man svare når man får den sleng i tryne?

Bedre å være liten og søt enn stor og sur. :whistle:

De store har vel også sine munnhell. Det er bedre å være stor i en liten by enn liten i en stor by, det er bedre å være stor og sterk enn liten og svak, osv. Men jeg som er 168 cm og tilsynelatende utvokst (i høyden), og dessuten en pingle blir ikke forbanna av å høre det.

Det kan jo også hende at høyden er omvendt proporsjonal med lunta.

Oj, nå var jeg slem og ikke særlig morsom. (En vinnerkombinasjon på internett?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...