Gå til innhold

Kommende Canon "G" modeller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv planer om å gå til innkjøp av Canon G9. Trenger et kamera som er godt nok til å lære seg de innledende teknikker og kunnskaper om fotografering. Så får jeg heller vurdere speilrefleks en gang senere i livet. Kanskje kjøpe min bror sitt når han skal bytte ut. ^^ Anyways så virker G9 som et bra kamera fra det jeg har lest og sett bilder av.

Lenke til kommentar
Har selv planer om å gå til innkjøp av Canon G9. Trenger et kamera som er godt nok til å lære seg de innledende teknikker og kunnskaper om fotografering. Så får jeg heller vurdere speilrefleks en gang senere i livet. Kanskje kjøpe min bror sitt når han skal bytte ut. ^^ Anyways så virker G9 som et bra kamera fra det jeg har lest og sett bilder av.
jeg håper det er bra nok nå siden jeg selger PCen min grunnet spillavhengighet.

tenkte jeg skulle gå rundt og begynne og fotografere og bli litt skolegutt siden den PCen ødelegger jo livet mitt :whistle:

Lenke til kommentar
G9 er virkelig kameraet å velge for å lære seg fotografi og mer avanserte kameraer
hmm.

jeg vill bare ha ett kamera som tar de beste bildene men har de beste funksjonene og kvalitet.

driter i om det er ett avansert kamera så lenge jeg får råe bilder. :thumbup:

men når faller Canon G9 ned i pris?

Lenke til kommentar
Tror innkjøpsprisen gikk noe ned for ganske kort tid siden? Tror ikke den faller nevneverdig med det første, men det hender Canon senker noen innkjøpspriser litt til sommerrushet starter... dvs. kanskje i juni? Men det er ikke på noen som helst måte garantert.

Men du sparer ikke mange kronene. Jeg ville heller kjøpt nå, så du ikke går glipp av alle bildene du tar før prisene kanskje går ned et par hundrelapper. Skal du fortsette å tenke på den måten du gjør nå, så blir det aldri noe nytt kamera på deg :)

Lenke til kommentar
G9 er virkelig kameraet å velge for å lære seg fotografi og mer avanserte kameraer
hmm.

jeg vill bare ha ett kamera som tar de beste bildene men har de beste funksjonene og kvalitet.

driter i om det er ett avansert kamera så lenge jeg får råe bilder. :thumbup:

Flere funksjoner er gjerne synonymt med mer avansert.

Betyr ikke at kameraet er vanskeligere å bruke, men man har fler muligheter.

Med et G9 så har du alle funksjonene/programmene til et speilreflekskamera/proffkamera.

I tillegg er det helt i toppen hva gjelder bildekvalitet.

Når alt kommer til alt så er det opp til fotografen hvor gode bildene blir. En dårlig fotograf tar dårlige bilder også med et speilreflekskamera til 100.000 kroner

Lenke til kommentar

Indeed. Det lureste man som fersk fotograf er nok å finne noen solide fotograferingsguider og/eller bøker. Hvis man i tillegg kjenner noen som driver med fotografering som hobby og/eller i proffsammenheng har man en ressurs der og. Jeg tror hvertfall ikke man skal skylde på G9-en om man får dårlige bilder. ;)

Lenke til kommentar
Indeed. Det lureste man som fersk fotograf er nok å finne noen solide fotograferingsguider og/eller bøker. Hvis man i tillegg kjenner noen som driver med fotografering som hobby og/eller i proffsammenheng har man en ressurs der og. Jeg tror hvertfall ikke man skal skylde på G9-en om man får dårlige bilder. ;)
enig der.

men jeg har ett nytt problem.

nå har TZ5 kommet, og den frista meg litt :cry:

Lenke til kommentar
men jeg har ett nytt problem.

nå har TZ5 kommet, og den frista meg litt :cry:

Unnskyld at jeg sier det, men du kommer aldri til å få kjøpt deg nytt kamera ;) Innen du har bestemt deg for kamera, har det gått ut av produksjon, og du må begynne å lete på nytt :)

det blir nok G9, men jeg klarer ikke og tenke når jeg blir frista av andre ting :no:

OG JO!!! til lørdan så er det kamera!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har TZ3, som jeg har parkert til fordel for Canon A650 (fattigmanns G9). TZ3 (og TZ5) er point&shoot, og har kun AUTO. Det finnes nettsider med svære tabeller over de ulike scene modiene på TZ'ene, og hvordan man kan forsøke å utnytte dem i ulike situasjoner, med variabelt resultat (og så sprang motivet sin vei mens du skrudde på settinger...). Panasonics støyfjerning vil en nordmann lett stifte bekjennskap med også, da "low light" er uungåelig her halve året... Problemet med TZ3 i dårlig lys er at resultatet fra bilde til bilde er veldig uforutsigbart, både når det gjelder over/undereksponering, og vannfargeaktig støyfjerning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...