James Bond Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 jeg lurer på om det kommer noen nye "canons" snart. altså som har peil om det kommer en Canon G10 f.ex? grunnen til at jeg lurer er at da vill G9 gå ned i pris, eller jeg kan se om den nye modellen er verdt og kjøpe for penga. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Nå har jeg hatt ferie en uke, men så vidt meg er bekjent, er det ingen ny "G" på vei. Canon har nettopp hatt et slipp av enkelte nye modeller, men en ny G var ikke på den lista. G9 er relativt ny, og er såpass bra at det ikke er noen viktige ting som må ordnes (i motsetning til G7 som ikke hadde RAW). Det måtte i såfall vært mer vidvinkel da, men det kan fort gå på bekostning av optisk kvalitet. Ellers så vil jeg tro den største forskjellen til en evt. snart kommende G10 vil være antall megapiksler. Og da er ikke det et godt argument for oss som vet at megapiksler er mer et tall enn et uttrykk for kvalitet. Uansett, til under 4000 kroner, så er G9 VELDIG mye kamera for pengene. Ingen grunn til å vente... den kommer nok ikke til å gå mye ned i pris med det første. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) G-serien pleier å holde seg godt i pris, så det er neppe noe å hente der. Jeg ser heller ikke poenget med å vente til 2009, kun for å spare noen få kroner. Har du liten tro på at 2008 blir minneverdig? Endret 9. mars 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 så G9 vill vare lenge ut året altså. jaja, noen som kan tippe eller til og med kanskje vet når den går ned litt i pris? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 så G9 vill vare lenge ut året altså. jaja, noen som kan tippe eller til og med kanskje vet når den går ned litt i pris? Med den lave dollarkursen vi har nå, så regner jeg med det er litt billigere om du bestiller det fra USA. Ellers er G-serien historisk sett veldig stabil i kurs (selger ikke så mye og blir ikke kjørt så mye i kampanjer, men er og blir en god serie kameraer) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 G7 sank vel knapt under 4000 før den var ute av produksjon, så historien er ikke på din side hvis du håper på å spare penger på utgående modell. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 G7 sank vel knapt under 4000 før den var ute av produksjon, så historien er ikke på din side hvis du håper på å spare penger på utgående modell. har det kommet noen nye canon kameraer i det hele tatt da? jeg tenker på kompakt-klassen Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 G7 sank vel knapt under 4000 før den var ute av produksjon, så historien er ikke på din side hvis du håper på å spare penger på utgående modell. har det kommet noen nye canon kameraer i det hele tatt da? jeg tenker på kompakt-klassen Siden når? Ixusserien blir jo stadig byttet ut, samme med de vanlige Powershot A-osv Er S og G-serien det sjeldnest kommer noe i, sannsynligvis fordi disse selger minst også. Så joda, kommer MASSE nytt fra Canon med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ixus 80 IS er det nyeste tilskuddet i Canon-familien. Det er en etterfølger av Ixus 70. De største forskjellene er vel optisk bildestabilisator, en megapiksel mer, og at man får kameraet i flere forskjellige farger. Sølv, brun (ser nesten sort ut), karamell og rosa. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg er spent på hva Canon gjør på kompakt fronten videre. De kommer jo neppe til å gå opp i MP, hvis ikke de kommer med en revolusjonerende ny bildebrikke. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det er vel tre ting som styrer etterspørselen i dette markedet (bortsett fra kjøpekraft): Megapiksler Skjermstørrelse Design Så blir nok enda flere megapiksler, enda større skjermer og små endringer i design for å følge moten, akkurat som de forrige 20 ixusene har utviklet seg. Don't change a winning team. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Skal de ha større skjermer nå, enn de har på f.eks Ixus 75, så må jo den fysiske størrelsen på selve kameraet også øke. Tviler på at det er aktuelt. Men flere megapiksler kan vi nok "glede oss over" å se når det kommer nye Ixus'er. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Oj, ja den var stor Bildet hentet fra denne dinside.no-artikkelen Klarer å få den ENDA et par cm bredere, men da med touchscreen Tror designmessig Ixusserien har kommet så langt den kan og deretter beveget seg bort fra optimalen igjen, med mer knotete knapper etc. Håper vi får se større sensorer (evt mye bedre småsensorer), blitz lengre unna objektivsystemet og ikke minst hurtighet.... men tar nok noen år. Er tross alt ingen økonomiske insentiver som skal få Canon til å lage BEDRE kompaktkameraer så lenge folk stadig kjøper flere av de samme gamle. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Snakker om sola: Tre nye ixuser Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Men neimen om det kom flere megapixler... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Men neimen om det kom flere megapixler... Det var jo nettopp det det gjorde... Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Upps.... Ble lurt av denne formuleringen i omtalen: Heldigvis har ikke Canon fulgt trenden og gått amok med antallet megapiksler på det nye kameraet, men holdt seg til relativt nøkterne 10. Takk og pris for det. Fort å ta feil gitt :-) Endret 16. mars 2008 av EspenE Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Kjøp G9 nå hvis du liker det. Å vente, er som å vente "litt til" for å kjøpe PC. Da får du aldri kjøpt noe. Jeg kjøpte et Canon Powershot Pro1 (8Mp, 28-200mm, bla.) da det kom for over 12.000 kr for 3-4 (?) år siden. Det tar fortsatt gode bilder, sammenlignet med alle andre kompaktkameraer. Men det har neppe vært et "godt kjøp" om jeg hadde ventet litt. Det er aldri en økonomisk god investering å kjøpe kamera, bil eller PC. Men jeg fikk det beste da det var nytt. Og det henger fortsatt med. Så kjøp G9, du. Det er helt ok. Og det beste du får i dag. Det henger med lenge. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Men neimen om det kom flere megapixler... Det var jo nettopp det det gjorde... ...og sensorene ble mindre Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Kjøp G9 nå hvis du liker det. Å vente, er som å vente "litt til" for å kjøpe PC. Da får du aldri kjøpt noe. Jeg kjøpte et Canon Powershot Pro1 (8Mp, 28-200mm, bla.) da det kom for over 12.000 kr for 3-4 (?) år siden. Det tar fortsatt gode bilder, sammenlignet med alle andre kompaktkameraer. Men det har neppe vært et "godt kjøp" om jeg hadde ventet litt. Det er aldri en økonomisk god investering å kjøpe kamera, bil eller PC. Men jeg fikk det beste da det var nytt. Og det henger fortsatt med. Så kjøp G9, du. Det er helt ok. Og det beste du får i dag. Det henger med lenge.hva mente du med beste du får i dag, men litt før så skriver du det er helt ok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå