Gå til innhold

Kommende Canon "G" modeller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg hatt ferie en uke, men så vidt meg er bekjent, er det ingen ny "G" på vei. Canon har nettopp hatt et slipp av enkelte nye modeller, men en ny G var ikke på den lista.

G9 er relativt ny, og er såpass bra at det ikke er noen viktige ting som må ordnes (i motsetning til G7 som ikke hadde RAW). Det måtte i såfall vært mer vidvinkel da, men det kan fort gå på bekostning av optisk kvalitet.

Ellers så vil jeg tro den største forskjellen til en evt. snart kommende G10 vil være antall megapiksler. Og da er ikke det et godt argument for oss som vet at megapiksler er mer et tall enn et uttrykk for kvalitet.

Uansett, til under 4000 kroner, så er G9 VELDIG mye kamera for pengene. Ingen grunn til å vente... den kommer nok ikke til å gå mye ned i pris med det første.

Lenke til kommentar

G-serien pleier å holde seg godt i pris, så det er neppe noe å hente der. Jeg ser heller ikke poenget med å vente til 2009, kun for å spare noen få kroner. Har du liten tro på at 2008 blir minneverdig?

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
:hrm:

så G9 vill vare lenge ut året altså.

jaja, noen som kan tippe eller til og med kanskje vet når den går ned litt i pris? :fun:

Med den lave dollarkursen vi har nå, så regner jeg med det er litt billigere om du bestiller det fra USA.

Ellers er G-serien historisk sett veldig stabil i kurs (selger ikke så mye og blir ikke kjørt så mye i kampanjer, men er og blir en god serie kameraer)

Lenke til kommentar
G7 sank vel knapt under 4000 før den var ute av produksjon, så historien er ikke på din side hvis du håper på å spare penger på utgående modell.

har det kommet noen nye canon kameraer i det hele tatt da?

jeg tenker på kompakt-klassen :roll:

Siden når?

Ixusserien blir jo stadig byttet ut, samme med de vanlige Powershot A-osv

Er S og G-serien det sjeldnest kommer noe i, sannsynligvis fordi disse selger minst også.

Så joda, kommer MASSE nytt fra Canon med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Det er vel tre ting som styrer etterspørselen i dette markedet (bortsett fra kjøpekraft):

Megapiksler

Skjermstørrelse

Design

Så blir nok enda flere megapiksler, enda større skjermer og små endringer i design for å følge moten, akkurat som de forrige 20 ixusene har utviklet seg.

Don't change a winning team.

Lenke til kommentar

Oj, ja den var stor

2345743.jpg

Bildet hentet fra denne dinside.no-artikkelen

Klarer å få den ENDA et par cm bredere, men da med touchscreen :)

Tror designmessig Ixusserien har kommet så langt den kan og deretter beveget seg bort fra optimalen igjen, med mer knotete knapper etc.

Håper vi får se større sensorer (evt mye bedre småsensorer), blitz lengre unna objektivsystemet og ikke minst hurtighet.... men tar nok noen år.

Er tross alt ingen økonomiske insentiver som skal få Canon til å lage BEDRE kompaktkameraer så lenge folk stadig kjøper flere av de samme gamle.

Lenke til kommentar

Upps....

Ble lurt av denne formuleringen i omtalen:

Heldigvis har ikke Canon fulgt trenden og gått amok med antallet megapiksler på det nye kameraet, men holdt seg til relativt nøkterne 10. Takk og pris for det.

Fort å ta feil gitt :-)

Endret av EspenE
Lenke til kommentar

Kjøp G9 nå hvis du liker det. Å vente, er som å vente "litt til" for å kjøpe PC. Da får du aldri kjøpt noe. Jeg kjøpte et Canon Powershot Pro1 (8Mp, 28-200mm, bla.) da det kom for over 12.000 kr for 3-4 (?) år siden. Det tar fortsatt gode bilder, sammenlignet med alle andre kompaktkameraer. Men det har neppe vært et "godt kjøp" om jeg hadde ventet litt. Det er aldri en økonomisk god investering å kjøpe kamera, bil eller PC. Men jeg fikk det beste da det var nytt. Og det henger fortsatt med. Så kjøp G9, du. Det er helt ok. Og det beste du får i dag. Det henger med lenge.

Lenke til kommentar
Kjøp G9 nå hvis du liker det. Å vente, er som å vente "litt til" for å kjøpe PC. Da får du aldri kjøpt noe. Jeg kjøpte et Canon Powershot Pro1 (8Mp, 28-200mm, bla.) da det kom for over 12.000 kr for 3-4 (?) år siden. Det tar fortsatt gode bilder, sammenlignet med alle andre kompaktkameraer. Men det har neppe vært et "godt kjøp" om jeg hadde ventet litt. Det er aldri en økonomisk god investering å kjøpe kamera, bil eller PC. Men jeg fikk det beste da det var nytt. Og det henger fortsatt med. Så kjøp G9, du. Det er helt ok. Og det beste du får i dag. Det henger med lenge.
hva mente du med beste du får i dag, men litt før så skriver du det er helt ok? :dontgetit:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...