Harald2011 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Heisann Jeg har hatt litt problemer i spill og lignende, særlig world of warcraft. Jeg får fps dropps ganske ofte.. i wow så kan det svinge fra 60-30 hele tiden.. noe som er veldig irriterende mht at jeg vil ha en stabil 59-60 overalt hvor jeg er ,noe pcen min skal fint klare. Jeg hadde hørt mange slet med dette etter patch 2,4 så jeg lot det gå, Men i helgen så bestemte jeg meg for å skaffe meg 7 dagers trial til LOTR:SA å jammen var ikke fpsen dårlig der også.. jeg er sikker på at den lå 40-50 og datt ned til 10-20 innimellom. Det kan sees som en slags stuttering noen ganger og hakking når jeg snur meg rundt å løper , jeg får også dette i Cod 4 men ikke i like stor grad.. jeg lurer på hva dette kan være? Kan det være minne mitt? dette er ingen selvbygd pc etter som jeg bestillte delene på komplett og de bygde den for meg. Jeg har de nyeste skjermkort driverne.. alt egentlig.. Tempraturen i pcen min er ganske så høy.. rundt 65-75 load på cpu og sikkert rundt 80-90 på skjermkort.. men kompisen min har noe alla den samme pcen med de samme gradene så jeg tror ikke det kan være det heller. Jeg slettet skjermkort driverne igår å la dem inn igjen idag.. det ble en liten forbedring med jeg merker fortsatt hakking og lav fps. HD`en arbeider også noen ganger når det hakker Dette har vært siden starten av.. dette er ikke noe nylig som har kommet fram. OS: Windows vista ultimate 32 Virus er ikke blitt funnet. Specs: Thermaltake Toughpower 850W, Modulær, XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 Creative SB X-Fi XtremeGamer Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5 Kit w/two matched CM2X512A-6400 Dimm's Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM Hitachi Deskstar 7K1000 1TB SATA2 32MB 7200RPM Noen som kan hjelpe meg? Hilsen Harald Endret 9. mars 2008 av Harald2011 Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Du har 3gb ram? Jeg har ikke så mye peil på dette, men jeg har hørt at enkelte systemer kjører best hvis du dobler minnet hver gang, altså at du enten har 2 eller 4 gb ram. Om 3gb kan få spill til å lagge vet jeg ikke Har du oppdatert virus programmet? Høres veldig ut som virus egentlig :S Spyware kan være en årsak også. 65-75 grader på en core 2 duo syns jeg hørtes mye ut, se om du klarer å presse ned temperaturen litt, enten ved å gi litt mer luft eller å fjerne støv. 80-90 grader på skjermkort hørtes også mye ut :S Verdt et forsøk å koble ut vifta på skjermkortet og sette en midlertidig kabinettvifte under for å se om fps droppen slutter hvis temperaturen blir lavere. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har du f.eks virusprogram som scanner i bakgrunnen eller torrents programmer som laster ned på fullt? Prøvd eldre drivere til nvidia? Synes også at du har høyt temp på CPU og GPU, jeg har ca 50C på CPU load og 70C på GPU load og alt er overklokket. Kjør også SIW for å sjekke at alt stemmer med instillinger av komponenter. Lenke til kommentar
Harald2011 Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Takk for svar.. Jeg har kjørt oppdaterte virus scans.. ingen utslag.. Jeg har ingenting i bakgrunnen når jeg spiller.. Eldre drivere til nvidia har jeg prøvd.. samme utslag som den nye.. Gradene var en del lavere i SIW, å alt så ut til å stemme. 3gb kan være årsaken, jeg er ikke sikker Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ramen din trives også best med 1.9v i et 680 chipset. Lenke til kommentar
Harald2011 Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Ramen din trives også best med 1.9v i et 680 chipset. [/quote Volt satt opp til 1,9, ingen forskjell Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Napp ut de to 512mb brikkene og prøv da, Nforce 680i kan være fryktelig sært på minne (vel... egentlig på det meste...) 75 grader er også for høyt på cpu, særlig hvis du får det under spilling. Skjermkortet kan bli såpass varmt, det er ikke unormalt - samme gjelder chipset-temp - Nforce blir glødende varmt Endret 9. mars 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Harald2011 Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Prøv med to rambrikker... Det skal jeg gjøre så fort en av kompisene mine er i byn, har ikke lyst til å fikle med sånnt alene:) Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Prøv med to rambrikker... Det skal jeg gjøre så fort en av kompisene mine er i byn, har ikke lyst til å fikle med sånnt alene:) settings, vertical sync....av Lenke til kommentar
Harald2011 Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 "settings, vertical sync....av" dessverre så funket ikke dette=/ Lenke til kommentar
Liteg0 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Du har vista. Hva har kompisen din? er det XP så er det rimelig stor ytelses forskjeld mellom vista å XP. Forsøk også å skru av alle prosesser som ikke er nødvendig i oppgavebehandling. Prøv også å ha oppgavebehandling oppe under spilling å se hva som tar CPU og hvor mye det tar. Endret 10. mars 2008 av psychotim Lenke til kommentar
Harald2011 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Du har vista. Hva har kompisen din? er det XP så er det rimelig stor ytelses forskjeld mellom vista å XP. Forsøk også å skru av alle prosesser som ikke er nødvendig i oppgavebehandling. Prøv også å ha oppgavebehandling oppe under spilling å se hva som tar CPU og hvor mye det tar. Kompisen min har også vista, forskjellen er at han har 512 mb versjonen av skjermkortet og at han kjører 4 kjerners cpu. Jeg har også prøvd å kjøre på minimalt av tasks tilgjengelig uten at det gir noe bedre fps. Jeg har også kjørt uten aero.. også der uten resultat Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Prøv å klokk ned cpuen og se om det blir bedre,muigens cpuen skrus seg ned p.g.a varmen. Prøv å få ned tempen på CPUen,feks. sett maskinen i viduet e.l Du kan vel og deaktivere denne funksjonen i bios vist jeg ikke tar helt feil. Endret 10. mars 2008 av taz Lenke til kommentar
Harald2011 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Jeg har testet litt forskjellig.. I wow så varier det fra 20-60 fps.. I lotr: SA så ligger den på alt fra 20-50 og svinger noe veldig I COD singelplayer svinger den fra 20-200. Når jeg ser ut i distance så faller fpsen mye.. samme med LOTR. Men jeg får hakkingen ofte. Etter siste oppgradering på skjermkortet så har fargene i Gta san andreas fucka seg opp:p men ellers en bitteliten forbedring på de andre spillene. Likevell, med mitt system så skulle vel jeg klare en stabil fps i disse spillene. Jeg får også 5.7 i windows opplevelses index.. 5,7 på prosessor og 5.9 på alt annet. Fant et inlegg fra wow: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...67467&sid=1 Det står også hvordan han løste det. Han har samme prosessor og skjermkort som meg.. så jeg rota litt rundt i bios.. å det eneste jeg fant var noe "fsb" som lå på 1333 mhz.. jeg rørte det ikke for jeg vet jo ikke hva jeg går inn i:p men jeg får heller ikke noe kontakt med denne personen grunnet at jeg ikke har den amerikanske versjonen av wow.. noen tanker? Endret 10. mars 2008 av Harald2011 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Last ned CPUID så finner du ut om CPUen er underklokket. http://www.cpuid.com/ Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Sikker på at du ikke har en prosess kjørende med veldig høyt CPU-forbruk? Det kan også være årsaken til den høye tempen. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Få ned tempen på skjermkortet sier jeg, det er en smal sak å fikse så får du utelukket skjermkortet med en gang hvis det ikke funker. Lenke til kommentar
Harald2011 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Last ned CPUID så finner du ut om CPUen er underklokket.http://www.cpuid.com/ Den står på 2k core speed idle og 3k under spill.. Fortsatt lag Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Få ned tempen på skjermkortet sier jeg, det er en smal sak å fikse så får du utelukket skjermkortet med en gang hvis det ikke funker. Jeg vil nå si at CPU-tempen var en del verre enn GPU-tempen, selv om begge deler lå ganske høyt. Endret 10. mars 2008 av PootieTang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå