SebastianS Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei jeg har kjøpt en 42" Pioneer Kuro. Og her om dagen skulle jeg koble til pcen min til tven. På baksiden av tven var det pc input, og jeg prøvde og koble til VGA kabelen fra pcen min. Men det er tagger utover på pc inputen på tven, og det sammen på VGA kabelen. Det gikk ikke. Og da lurer jeg på hva pc input betyr? Måtte jeg kjøpt en tv med pc output for å få koblet pcen min til? Eller er det sånn at jeg må kjøpe en omveksling til kabelen? Lenke til kommentar
kong_xsnack Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Kabelen skal være av typen : hann-hann Altså ender som er helt like som skal inn i (som i kjønnspenetrering Der du putter den inn i tven skal være lik den som utgangen på pcen. Altså hunn Har du en ledning med to forskjellige ender, er det en forlengelses-kabel. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Kabelen skal være av typen : hann-hann Altså ender som er helt like som skal inn i (som i kjønnspenetrering Der du putter den inn i tven skal være lik den som utgangen på pcen. Altså hunn Har du en ledning med to forskjellige ender, er det en forlengelses-kabel. Kabelen min er hann hann men den på tven er også hann :S Kan jeg klage? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg har i allefall en kabel med han i begge ender (det er den med pinner i pluggen). Laptoppen og TVen min har hun-ut/inngang... det er den som tar i mot alle femten pinnene i hanpluggen. Jeg har aldri sett en laptopp eller TV med hun... dette antakelig fordi produsentene er smarte nok til å skjønne at det er billigere å bytte ut en kabel enn å få porten på laptoppen eller TVn reparert i tilfelle en pinne knekker Lenke til kommentar
kong_xsnack Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Kabelen skal være av typen : hann-hann Altså ender som er helt like som skal inn i (som i kjønnspenetrering Der du putter den inn i tven skal være lik den som utgangen på pcen. Altså hunn Har du en ledning med to forskjellige ender, er det en forlengelses-kabel. Kabelen min er hann hann men den på tven er også hann :S Kan jeg klage? Den inngangen du prøver å kople ledningen i er mest sannsynlig en service-inngang som de bruker for feilsøking av apparatet hvis noe skulle gå galt... Du har nok en annen inngang som du ikke har sett...kanskje du har en DVI inngang??? Hvilken TV har du forresten ? Lenke til kommentar
kong_xsnack Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 beklager...litt trøtt. Ser at du har Pio De har viss jeg ikke husker feil service-inngang som ligner på en hunn-VGA. dette er ikke en inngang for PC Den har litt bortenfor denne inngangen en PC-input (hvor hannen på ledningen passer), du har og mulighet til å ta inn pc på tven gjennom HDMI inputen på pio-tvene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå