Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Installere windows med overklokk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Kan være problemet, men som regel dersom man ikke er helt "stø" når det klokking(erfaring).

Tror jeg har installert OS i overklokket tilstand på det meste av det jeg har/har hatt (og det er mye rart).

Har jeg hatt problem har det ikke vært pga klokking.

Setter du "anstendige" settings i Bios for FSB (HTT), Volts, "dividers" (memorysettings/timings) er det ingen grunn til å kjøre "stock".

Må man det, har man kjøpt Dell/OEM-hk (eller ett av de notorisk vanskelige nForce hk-utgavene). :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

P5n-e sli 650i

E6700

8800GTS 640mb

4x1GB pc 6400

Får ikke prosessoren over 3 ghz uten at pcen fryser seg, enten med en gang eller etter noen timer. Jeg har prøvd 3.33ghz på så mye som 1,5v og den frøs da også.

Jeg trykka på "load deafult settings" i bios og har planer om å formatere i snar fremtid. Kunne det hjelpe å flashe bios? Har nå 0602.

Mhz på rammen er ikke delt på 2 inne i bios, så hvis jeg f.eks setter den på 1200 så har jeg 1200 mhz. rart?

N[r jeg starta opp igjen etter [ ha trykka p[ load deafult settings kom det et bilde opp p[ starten i stenden for den informasjonen om hardware som var der f;r, og jeg har som dere ser f[tt engelsk tastatur >*

Endret av henrik1992
Lenke til kommentar

ligger i kortene, du har et nforce hovedkort. de er generelt ustabile, hehe

ellers ser jeg at du har 4 minnebrikker, kan være roten til alt ondt. prøv å øke volten på NB bittelitt, kanskje det hjelper. har hørt noen rykter om at 4 minnebrikker får NB til å tulle avogtil.

Lenke til kommentar

Kan bare velge mellom 1,3 1,5 og 1,7 i NB volt menmen..

Hvordan får jeg tilbake den gamle oppstartsskjermen som viste hardware og klokkefrekvensen? Nå har jeg bare et bilde med hovedkortets navn på :S.

Er det noe spesielt jeg må gjøre etter at jeg har loada deafult settings i bios? Det med oppstartsskjermen skjedde da..

Lenke til kommentar
Kan bare velge mellom 1,3 1,5 og 1,7 i NB volt menmen..

Hvordan får jeg tilbake den gamle oppstartsskjermen som viste hardware og klokkefrekvensen? Nå har jeg bare et bilde med hovedkortets navn på :S.

Er det noe spesielt jeg må gjøre etter at jeg har loada deafult settings i bios? Det med oppstartsskjermen skjedde da..

Jeg har dette hovedkortet, sammen med intell 6850- 8800gt- 4 giga ram. Maskinene var utrolig ustabil med bios 0701. lastet ned 0803 og maskinen ble 100 % stabil. etter dette. Har i ettertid lastet ned siste bios oppgradering. og maskina er fortsatt stabil og lar seg klokke. selv om jeg ikke har klokket noe særlig foreløpig. (3,5)

Men hva vet jeg :roll: Håper du får fikset det. Er utrolig iriterende med ustabil maskin...

Lenke til kommentar

Samme skjedde med min E6850 på dette hovedkortet også. Dette kom av at bios versjonen som fulgte med hovedkortet ikke taklet at E6850 hadde en FSB på 1333mhz. Den taklet kun 1066mhz FSB cpu'er, derfor skapte det frysinger og bare ustabilitet.

Jeg vil uansett anbefale trådstarter å oppdatere biosen til noe nyere, kan hende det hjelper.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Synes det er mye mas og kjas om ustabile nForce brikkesett. Jeg har en fjellstø maskin med XFX nForce 680i LT med en E6850 på 1700 MHz FSB og 3,825 GHz. Aldri hatt over 58 grader ved load. Både mange Intel hovedkort og 680i (vet ikke om 650i har det samme) har et FSB-hull mellom 367 og 400. 366 går an å få stabilt, samme med 401. Men ikke noen mellom der. Min første stabile klokk var etter mye plunder 401 MHz FSB.... Men trengte en del volt. 1,4825 på CPU, 1,4 på NB og 2,1 på RAM.

Tilbake til tråd: Jeg har installert Windows XP 64 bit i overklokket tilstand. Gikk helt fint. Maskinen klarer fortsatt å gjenkjenne prosessoren og identifisere den selv om den er overklokket. Er den derimot ustabil kan det muligens føre til feil under installasjonen. Ikke at jeg vet det helt sikkert, men logisk tenking tilsier jo at hvis du får heng og frys og div under installasjon av OS kan du jo bli plaget i ettertid.

Endret av Pondus81
Lenke til kommentar

Jeg kjører 650i chipsett, pentium d930 @4ghz (org 3).

Vcore har jeg økt til 1.43 i bios, kjører NB på 1.5, minne på 2.2 (speccet til 2.2), samt jeg kjører cpu vtt @ 1.24.

Har vært oppe i 1.46 vcore på cpu, samt 1.58 på NB og 1.28 på cpu vtt, men hva komponenter tåler, avhenger fra cpu til cpu.. dvs. 45nm tåler mindre vcore enn 65nm feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...