V_B Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Hei. Skriver dette innlegget grunnet naboen sitt husdyr begynner å bli en virkelig plage. Det har seg slik at jeg bor i rekkehus der verandaene står mot hverandre. Naboen(e) er en gjeng stundenter som leier og de er særdeles late. Problemet er at de har en hund, men ingen av de fire naboene gidder/orker å gå tur med denne hunden, så hunden dumper all sin avføring på verandaen som er vegg i vegg med oss. Problemet begynner å komme når ingen av naboene gidder å plukke opp denne avføringen før lukten kommer, og når de først tar seg bry til det spyler de driten bort. Da vi deler samme avløp så ender det opp med at i enkelte tilfeller blir liggende hunde avføring på vår veranda før det evt renner bort.. Vi har pratet med naboene som leier 3 ganger og i hvert tilfellet sier dem at de skal få slutt på det, men da jeg sjekket sist for 5 minutter siden så verandaen dems ut som en utedass. Vi har også prøvd å få eier av huset til å snakke med leietakerene, men det ser ut til å være uten nytte. Hva i all verden kan jeg gjøre ? Endret 9. mars 2008 av Vbrattla Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ta opp problemet med styret i sameiet / borettslaget ? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Jeg skrev vel kanskje litt rotete, men det er ikke borettslag. Er bare to hus (rekkehus) som ligger inntil hverandre og det er selveier. Grunnen til at jeg nevnte fire naboer er at jeg ikke har snøring på hvem av dem fire som bor i huset som eier hunden. Endret 9. mars 2008 av Vbrattla Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg tror du kan faktisk klage til politiet hvis annet ikke når fram da dette burde gå som en ordensforstyrrelse. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Så utrolig ekkelt! Håper du får en slutt på griseriet! Lenke til kommentar
frevild Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei.... Hallo. Jeg tror dette er et typisk eksempel på et problem som må løses ved minnelighet. Det er bare å forsøke å overtale disse slaskene til å oppføre seg som folk og å ta et minstemål av ansvar. Det burde være en grei sak - skal man skaffe seg hund, må man jo gidde å gå tur med den. For øvrig vil jeg tippe at du har den kalde jussen på din side. Etter naboloven § 2 kan ingen "uturvande" (dvs. unødig) påføre naboene "ulempe." Nå er det temmelig vanlig og enkelt å lufte bikkja si, så å la den gjøre fra seg på verandaen er unødig. Det kan nok tenkes at det er en bagatellgrense i loven, men jeg kan uansett ikke helt se hvordan problemet ditt skulle være for bagatellmessig til å være omfattet av dette forbudet. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Det var godt å høre. Takk for gode svar ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå