Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er 17 og vil flytte pga. forholdet til foreldra mine og problemer rundt kjæresten min

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kan ikke nekte deg i å flytte ut fordi om du er 17 vel?

Hvis du snakker med barneombudet om situasjonen din så kan de helt sikkert hjelpe deg igang med en hybel vil jeg tro.

Du er i allefall ikke den første her i verden som har flyttet ut før du fyller 18 så hør med noen som kan litt slike ting som for eksempel barneombudet så kan du kanskej snart være ute av huset :)

Lenke til kommentar

Etter min mening så virker du som en bortsemt drittunge som ikke klarer å huske hendelser som ligger mer en en dag fram eller tilbake i tid.

Du kommer med innlegg som bærer et stort preg av umodenhet og barnslig oppførsel.

Det at de var ungdom på 70 tallet, mens du er ungdom på 200 tallet så sier det vel bare at foreldrene dine har mer livserfaring og du ikke er tørr bak ørene lenger.

Husk at respekt og tillit er ikke noe som kommer vandrende på en fjøl, men er noe som må opparbeides over tid.

Lenke til kommentar
Etter min mening så virker du som en bortsemt drittunge som ikke klarer å huske hendelser som ligger mer en en dag fram eller tilbake i tid.

Du kommer med innlegg som bærer et stort preg av umodenhet og barnslig oppførsel.

Det at de var ungdom på 70 tallet, mens du er ungdom på 200 tallet så sier det vel bare at foreldrene dine har mer livserfaring og du ikke er tørr bak ørene lenger.

Husk at respekt og tillit er ikke noe som kommer vandrende på en fjøl, men er noe som må opparbeides over tid.

skal ikke nekte for at du har rett, men situasjonen der du føler at alle hakker på deg, hele tiden skal forbedre deg osv, den er stressende. for noen kan det føles som at de ikke når opp og at det alltid er noe galt med dem.

Argumentasjonen om "når jeg var eldre" kan også vinkles som en hersketeknikk ala "ikke kom her og kom her" (hva enn det nå het)

det er greit med livserfaring, men den skal også kunne fortelle deg noe om hvordan du anvender den. Tross alt har du vært der selv, så du vet jo at hvordan det var når noen andre gjorde det samme ovenfor deg.

Lenke til kommentar

Tanken på at du er brukermoderator på dette forumet er skremmende.

Du burde virkelig ta deg sammen og tenke på hva du skriver før du skriver det.

Lenke til kommentar

Må si meg litt enig med moderator, da mange ungdommer idag "sliter" med foreldre fordi de ikke får lov til å gjøre alt det de har lyst til, og ikke nødvendigvis fordi foreldrene egentlig er så veldig strenge..

Men i dette tilfellet virker det ganske ekstremt, jeg mener å bli nektet å sover over hos dama si når man er 17? Greit de kanskje er bekymret over hva som kan skje (graviditet), men de fleste idag (ikke alle dessverre) har vett nok i skallen til å bruke en form for prevansjon for å forhindre slikt..

Du får holde ut litt til, og jeg tror du får et bedre forhold til foreldrene dine når du får dem mer på avstand:)

Er selv 22 og bor hjemme, ingen problemer med det da jeg har tolerante foreldre og at jeg har en oppførsel som på ingen måte er til bry for dem, men likevel skal det bli deilig å få flyttet (bare økonomien tillater det).

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar

Det er 2 typer mennesker her i verden som aldri har sex, det er foreldrene dine og barna dine - derfor ;)

Med det sagt så vil jeg tro de fleste har vært der du er nå, jeg var der selv for 4-5 år siden og du har 2 valg slik jeg ser det, enten så flytter du så fort du får sjans eller biter tenna sammen inntil skole/jobb tilsier at du må flytte helt eller delvis.

Det blir bedre med tid, men det skjer ikke over natta - personlig bor jeg hjemme pr. dags dato mens jeg ser etter leilighet og jobber, men gud så deilig det skal bli å flytte ut :)

Lenke til kommentar

Hehe litt tabbe å bli fersket av foreldrene på den måten :p *vennligst ikke ha høylytt sex*.

Du er atten år og voksen nok til å ha overnattingsbesøk.

Kjenner mange som kræsjer med folka i den alderen du er. Det går seg som regel til hvis du har Ok foreldre. Fortvil ikke, det går over!!

Lenke til kommentar

Hvor gammel er hun da? Vært sammen lenge?

Hva med å ta en prat med hennes foreldre, få deres syn på saken.

At hun er yngre enn deg er vel en litt teit ting å si, særlig når du allerede har hatt sex med henne.. Er det kun det som er problemet til foreldrene dine?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...