Andeplane Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Hey! Har sett smått etter dette problemet, fant ingen løsning med en gang, så velger å lage ny tråd. Jeg har her et Asus Formula Striker II-kort, samt en Q6600. Har fått fsb til å være stabil på 1175 (11 timer med OCCT) Mhz FSB, men den går ikke noe høyere. Det rare er at om jeg stiller CPU Voltage fra auto til enhver valgfri størrelse (har prøvd 1,4-1,5), så har det ingen påvirkning på den faktiske vcore: Her stod vcore på 1,375 i BIOS (tror det var det), men den opererte tydeligvis på 1.056 (er ikke det uansett veldig lavt?). Er det noe annet jeg skal gjøre? Er ingen erfaren overklokker med mye kunnskap, men har vel en viss forståelse kanskje, CPU Voltage oppfatter jeg som Vcore? Og CPU VTT, ser ut som folk snakker om at denne er ganske viktig? Hva med CPU PLL? NB og SB-spenningene? Hovedspørsmålet er uansett hvorfor Vcore ikke justeres selvom jeg manuelt øker! Takker for svar. Edit: Jeg har dessverre kjøpt 6400-rambrikker som tydelig ikke klarer 1066 med standard spenning (kanskje ikke overraskende), men kjører RAM på 800 unlinked, så det skal vel ikke være problemet til ustabilitet. EDIT 2: Ser ut som at det er greit å ha på Auto-vcore, da kjører den på 1,26 og virker hittil (etter 15 min med OCCT, veldig lite) stabil på 3Ghz (1337 FSB). Har også økt CPU VTT til 1,36 uten å vite helt hva den gjør Gikk fra 11500 til 13000 3dmarks, er vel decent nok det I think. Men lurer fortsatt på hvorfor manuell innstilling av Vcore ikke har noe å si :S Endret 9. mars 2008 av Andeplane Lenke til kommentar
ducA Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 hvilken bios har du på kortet?? hos meg funker det fint og skifte manuelt, kjørte en bench med cpu'en på 4ghz og 1.27vcore (QX9650 da og med fsb på 1400 sånn ca) Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Husker ikke biosversjon akkurat nå, PC-en er litt opptatt med noe benching. Men den er datert 8. januar eller noe tror jeg? Så ganske ny sak. Kjører nå stabilt (tror jeg) på 1400 mhz fsb. Økte til 14305 3dmark med litt OC av skjermkort også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå