orjan76 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Oppdaget i dag at mitt Canon Ixus 500 ikke er som vanlig. Kameraet er fra sommeren 2004. Når jeg skrur det på er skjermen svart, dvs man ser ikke søkerbildet lenger. All vanlig informasjon på skjermen vises (instillinger/gjenværende antall bilder mv). I "Visningsmodus" vises også all informasjon som vanlig, og menyen virker fint. Bildene som tas er helt svarte, så det virker som om det ikke slipper lys inn til bildebrikken eller at bildebrikken har tatt kvelden. Bytte av minnebrikke hjelper heller ikke. Noen som har formening om hva som er galt, eller hvordan jeg feilsøker mer? Dersom det er bildebrikken som har tatt kvelden, vil det kunne dekkes av verdisakforsikring? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Du har fem års reklamasjonsfrist på det kameraet. Hvorfor ikke høre med forhandleren om dette er noe som kan dekkes av det? Så lenge kameraet ikke er utsatt for fukt, støt eller slitasje som følge av unaturlig mye bruk, skal ikke det være noe problem. Er nok sensoren som enten har gitt opp, eller at den har forskjøvet seg slik at den ikke ligger der lyset faller inn. Men det kan være andre grunner også selvsagt. Lenke til kommentar
orjan76 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Du har fem års reklamasjonsfrist på det kameraet. Hvorfor ikke høre med forhandleren om dette er noe som kan dekkes av det? Så lenge kameraet ikke er utsatt for fukt, støt eller slitasje som følge av unaturlig mye bruk, skal ikke det være noe problem. Er nok sensoren som enten har gitt opp, eller at den har forskjøvet seg slik at den ikke ligger der lyset faller inn. Men det kan være andre grunner også selvsagt. Takk for tilbakemeldingen . Har nå sendt mail til Serviceproffen for å høre om det er verdt å sende inn til dem. Det ligger også uten info om problem med noen Canon-modeller (blant annet Ixus 500), men jeg vet ikke om det er samme som mitt problem: http://www.serviceproffen.no/default.asp?s=v9 (Les "Hvorfor er bildekvaliteten unormal") Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det kan virke som om du har funnet løsningen her. I så fall får jeg bare gratulere, hvis det skulle være tilfellet. Lenke til kommentar
orjan76 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Det kan virke som om du har funnet løsningen her. I så fall får jeg bare gratulere, hvis det skulle være tilfellet. Ble fikset på garantien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå