Gå til innhold

På tide å begynne med pulver


Anbefalte innlegg

Hei, på mandag kommer bestillingen med Whey Tech.

Er egentlig bare 15 år, men er ganske sikker på at jeg får i meg for lite proteiner, med tanke på hvor mye jeg trener. Lurer på om jeg burde blande 50/50 med litt carbs også?

Og når burde jeg egentlig drikke blandingen? Bare før og etter trening?

Hva med mengden pulver man bruker, skal det være ca 100 gram pr liter?

Endret av Havard_92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan komme med hva jeg spiser i løpet av en dag da:

8.00: 2 grove skiver / axa fullkorns greie (ca 100g)

12.00: 4 grove skiver

15.00: 3-4 grove skiver

Før og etter trening: Frukt (mye bananer)

16/17/18.00: Middag : Pasta/ris og kjøtt/fisk

Og etter det blir det vel 3 skiver i løpet av kvelden.

 

Skivene jeg spiser kan innerholde alt mulig rart: lunsjkake, leverpostei, ost/skinke, potetsalat.

 

Hender at for eksempel kveldsmaten blir byttet ut med f.eks en haug med fruktsalat.

 

Utenom det drikker jeg veldig mye, som er litt av grunnen til at jeg begynner med pulver, for da får jeg kuttet ned inntaket av mye is-te/juice osv...

 

Spiser veldig lite usunne ting, rører for eksempel ikke godteri / brus (nesten ikke!)

Endret av Havard_92
Lenke til kommentar

Håvard, kostholdet ditt er ikke akkurat balansert for å si det slik. Har du peiling på hvor mye karbs, prot og fett du får i deg gjennom det kostholdet der? Hvor mange kcal tilsvarer det, og hvordan passer det sammen med målet ditt (regner med at du skal opp i vekt)? Hvis du ikke kan svare på det, gi faen i tilskudd.

Lenke til kommentar

Dine egentlige spørsmål er null verdt uten et bra kosthold.

 

Kostholdet ditt inneholder lite proteiner, og proteintilskudd er nettopp et proteintilskudd, og man skal ikke kun innta proteiner via shake. Skal man kunne klare å få i seg 2-3g proteiner per kg må man også spise proteinholdig mat.

 

Les litt rundt, sett opp et sunt og proteinholdig kosthold, så kan vi komme tilbake til spørsmålet ditt.

Endret av Tatt av vinen
Lenke til kommentar
For å svare på det ene spørsmålet, du trenger i hvert fall ikke karbohydrattilskudd...

Ett lite spørsmål, hvordan finne ut hvor mye karbohydrater man trenger?

Du finner ut hvor mye kalorier du trenger, og så bestemmer du deg for hvor stor andel av kosten som skal være karbohydrater. Men vår kjære trådstarter spiser 8-10 brødskiver, masse bananer pluss pasta og ris i løpet av en dag. Han spiser faktisk nesten utelukkende karbohydrater (håper VIRKELIG han spiser mye kokt skinke og lignende pålegg), det er ikke veldig bra når du trener styrke.

Lenke til kommentar
For å svare på det ene spørsmålet, du trenger i hvert fall ikke karbohydrattilskudd...

Ett lite spørsmål, hvordan finne ut hvor mye karbohydrater man trenger?

Du finner ut hvor mye kalorier du trenger, og så bestemmer du deg for hvor stor andel av kosten som skal være karbohydrater. Men vår kjære trådstarter spiser 8-10 brødskiver, masse bananer pluss pasta og ris i løpet av en dag. Han spiser faktisk nesten utelukkende karbohydrater (håper VIRKELIG han spiser mye kokt skinke og lignende pålegg), det er ikke veldig bra når du trener styrke.

Men han tenkte vel og bruke dette etter trening, istedenfor bananer/rosiner? Ser ikke noe i veien med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...