Gjest TristGjest Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei, Jeg går på Folkehøgskole og har forelska meg mer enn jeg noensinne har vært før. Jeg har aldri vært så forelsket som jeg er nå, det er helt sinnsykt (Aldri vært forelsket heller). Folk sier at forelskelse er en god følese, men for tiden er det ganske trist. Jeg er forelsket i ei med kjæreste, vi har bare noen måneder igjen på skolen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. En av tingene er også at denne jentene er ei av mine "beste" venner på denne skolen og vi har samme humor og alt slikt. Vi henger mye sammen etter skolen og alt sånn. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hun er helt nydelig. Forrige gang vi var ute på fylla sammen, satt vi utrolig nok å skravla mye av hele kvelden. Skal jeg ta det som et positivt tegn? Hun sa til og med på et tidspunkt "......, hva er det å IKKE like ved deg". Som et tegn på at hun er glad for å ha meg som venn. Problemet er hovedsaklig at hun har kjæreste. Hennes bestevennine på skolen vet at jeg er forelsket i henne. Hva skal jeg gjøre? Burde jeg fortelle det siste skoledag? Hvordan skal jeg gå frem? Jeg er helt fortapt og vet ikke hva jeg skal gjøre.. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Aldri lett dette her. Du kan jo fortelle henne at du har følelser for henne og se hvor det kan føre hen, men samtidig kan det hende at hun slutter å henge med deg så mye fordi hun kan være redd for å sende flere "signaler". Men om jeg var deg, ville jeg nok hevet meg uti det og bare fortalt det ved en passende anledning. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Du kommer deg videre og respekterer at hun har kjæreste. Det vil du også at andre gutter skal gjøre med kjæresten din når du har en. Lenke til kommentar
Gjest TristGjest Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Aldri lett dette her. Du kan jo fortelle henne at du har følelser for henne og se hvor det kan føre hen, men samtidig kan det hende at hun slutter å henge med deg så mye fordi hun kan være redd for å sende flere "signaler". Men om jeg var deg, ville jeg nok hevet meg uti det og bare fortalt det ved en passende anledning. Ok, men det er vel litt dumt å fortelle det nå? Siden vi fortsatt går på skolen sammen og skal til USA med skolen i 2 uker snart. Jeg tenkte jeg kunne fortelle det siste skoledag, men jeg er redd kanskje hun ikke vil henge med meg i det hele tatt som venn engang i framtiden ved felles venner bursdager osv. Men jeg kunne jo sagt at jeg fortsatt ønsker å være venn hvis det er bare det hun vil. Jeg hadde forøvrig en sterk mistanke i en stund at hun viste det. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Du kommer deg videre og respekterer at hun har kjæreste. Det vil du også at andre gutter skal gjøre med kjæresten din når du har en. Men hvis han holder på å nesten eksplodere, så bør han få lov til i det minste fortelle hva han føler, får han nei, er saken ferdig, og det vil gjøre det lettere for han å komme videre. Btw, Celldweller FTW. Aldri lett dette her. Du kan jo fortelle henne at du har følelser for henne og se hvor det kan føre hen, men samtidig kan det hende at hun slutter å henge med deg så mye fordi hun kan være redd for å sende flere "signaler". Men om jeg var deg, ville jeg nok hevet meg uti det og bare fortalt det ved en passende anledning. Ok, men det er vel litt dumt å fortelle det nå? Siden vi fortsatt går på skolen sammen og skal til USA med skolen i 2 uker snart. Jeg tenkte jeg kunne fortelle det siste skoledag, men jeg er redd kanskje hun ikke vil henge med meg i det hele tatt som venn engang i framtiden ved felles venner bursdager osv. Men jeg kunne jo sagt at jeg fortsatt ønsker å være venn hvis det er bare det hun vil. Jeg hadde forøvrig en sterk mistanke i en stund at hun viste det. Når og om du forteller det blir jo opp til deg, men om dere havner i en litt romantisk situasjon kanskje, så kan jo du prøve å hinte litt mer f.eks. Men jeg anbefaler fortsatt at du forteller det, får du nei, så vet du at du ikke trenger å sitte mer og gruble over det hele og kan fortsette som venner som du selv sier. Lenke til kommentar
Gjest TristGjest Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Det er akkurat det, jeg vet det er litt dårlig gjort på en måte å fortelle det også. Men jeg kan ikke gå hele livet og gruble og aldri finne det ut. Jeg kommer til å angre hvis jeg aldri forteller det er jeg redd. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Det er akkurat det, jeg vet det er litt dårlig gjort på en måte å fortelle det også. Men jeg kan ikke gå hele livet og gruble og aldri finne det ut. Jeg kommer til å angre hvis jeg aldri forteller det er jeg redd. Men da er vel saken grei kompis? Go for it, og oppdater oss hvis du gidder på hva utfallet blir! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Det er akkurat det, jeg vet det er litt dårlig gjort på en måte å fortelle det også. Men jeg kan ikke gå hele livet og gruble og aldri finne det ut. Jeg kommer til å angre hvis jeg aldri forteller det er jeg redd. Men da er vel saken grei kompis? Go for it, og oppdater oss hvis du gidder på hva utfallet blir! Ok Takk for hjelpen, jeg skal si det siste skoledagen. Bare håper jeg ikke ødelegger noe for henne, eller gjør henne noe vondt ved å fortelle det. Skal oppdatere. Takk igjen. Lenke til kommentar
Gjest TristGjest Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg bare oppdaterer litt for meg selv. Vi var ute for ikke lenge siden, vi skravlet lenge sammen igjen. Jeg gjentatte flere ganger om hvor koselig og søt hun var, etter hva jeg husker i alle fall. Vi hadde også god øyekontakt. Vi var rett opp i ansiktet til hverandre lissom. Men på kvelden drar hun til seg selfølgelig, tenker ikke noe mer på det. Men hva tror dere hun føler :/ Vi har bare snakket sammen de 2 forrige gangene vi har vært ute, og vi kan se på hverandre lenge uten å si noe nesten. Bare lage flørte grimaser og slikt. Hjeelpp Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Er relativt umulig å fortelle deg hva hun føler. At dere har god og lang øyekontakt er jo veldig bra, men hva med kroppsspråket? Hvordan er hun på det området? Liker hun å dytte/poke, kile, knipe deg osv? Hva med kontakten fra hennes side, ringer hun deg, sender meldinger, prater mye med deg på MSN f.eks? Lurer hun ofte på hva du gjør osv? Sånne små ting kan av og til bety at jenta er interessert. Tror egentlig at du blir nødt til å gå mer i detaljer når dere er sammen eller så er det jo lurt å vente litt til og se om/når du skal fortelle henne hva du føler. Lenke til kommentar
Gjest TristGjest Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Er relativt umulig å fortelle deg hva hun føler. At dere har god og lang øyekontakt er jo veldig bra, men hva med kroppsspråket? Hvordan er hun på det området? Liker hun å dytte/poke, kile, knipe deg osv? Hva med kontakten fra hennes side, ringer hun deg, sender meldinger, prater mye med deg på MSN f.eks? Lurer hun ofte på hva du gjør osv? Sånne små ting kan av og til bety at jenta er interessert. Tror egentlig at du blir nødt til å gå mer i detaljer når dere er sammen eller så er det jo lurt å vente litt til og se om/når du skal fortelle henne hva du føler. Tusen takk for all hjelp SynSwitch. Vel, hun er ikke typen til å poke eller dytte. Men vi kan "lekeslåss" i små mengder lissom, eller dylte litt borti hverandre for tull. Hun kan ringe meg, men vi bor på samme skole så sjeldent nødvendig. Vi sender meldinger. Hun henger med meg hver dag lissom, sammen med de 2 andre venninene hennes. Vi gjør ting sammen flere ganger om dagen. Forøvrig tror jeg kanskje hun føler "noe" for meg. Siden vi har hatt veldig god øyekontakt (der vi smiler veldig og slikt), men det virker som hun er usikker. Pga hun har en kjæreste fra før men kanskje føler et eller annet for meg. Men hvordan skal jeg gå fram når det gjelder slikt. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ta og vent enda mer og fortsett med det du gjør, vær sammen med henne mye, bygg opp relasjonen deres, det KAN hende at du bare går dypere inn i en friendzone, men det kan også gå den motsatte vei. Hun vil nok begynne å stole mer og mer på deg, og dermed kunne fortelle mer og åpne seg for deg. Dette er viktig når du en gang skal diskutere følelser med henne, for da vil det være et fordel at hun er sikker på at du er en god person som hun har tillit til. Vet ikke om dere har kanskje festet en del sammen? Alkohol får mennesker ofte til å tørre mer, og kanskje du får noen små hint fra henne da, kanskje det har allerede skjedd uten at du har merka det. Forøvrig, det med at hun smiler så spesielt når dere ser på hverandre er jo et godt tegn. Når du en gang skal ta opp følelser og hele pakka, så husk på å være så avslappet som mulig, altså ikke sån slæsk-holdning naturligvis, men ikke sitt og skjelv eller svett som bare det, vis henne at du har god selvtillit. Eksakt hva du skal åpne med har jeg egentlig ingen aning om, det er noe du bør vite siden du kjenner situasjonen og deg selv som ingen andre. En ting jeg lurer på, har det vært situasjoner der du har prøvd å legge merke om oppførselen hennes forandrer seg når du f.eks flørter med ei annen jente? F.eks om du og hun står og prater i hver deres gjeng med mennesker, la oss si 20 meter fra hverandre, og så begynner du å flørte/lekeslåss med ei annen jente, ser da hun bortover på deg flere ganger og ofte? Stirrer hun? Eller er det null respons? Dette er også viktig å merke seg. Sånne små ting kan være avslørende i _enkelte_ tilfeller. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ok Takk for hjelpen, jeg skal si det siste skoledagen. Bare håper jeg ikke ødelegger noe for henne, eller gjør henne noe vondt ved å fortelle det. Skal oppdatere. Takk igjen. Hva forventer du egentlig å oppnå med og fortelle henne? Kan ikke si jeg synes det er noen god idé.. Lenke til kommentar
raskolde Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Den som intent våger, intet vinner Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Ok Takk for hjelpen, jeg skal si det siste skoledagen. Bare håper jeg ikke ødelegger noe for henne, eller gjør henne noe vondt ved å fortelle det. Skal oppdatere. Takk igjen. Hva forventer du egentlig å oppnå med og fortelle henne? Kan ikke si jeg synes det er noen god idé.. *Signerer* Og man skal heller ikke se vekk i fra at hun allerde har skjønt det. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 du kan ta en "Jens August" med å sende ei anna dame på typen hennes og så kommer du og venninna dit hjem der de ligger sammen. Venninna di slår opp og da tar du sjansen Lenke til kommentar
Livert Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Det du i alle fall IKKE vil er å være en tredjepart i et forhold. Husker fra da jeg gikk på folkehøyskole, var i samme bås som deg. Endte opp med at jeg rota med hun jenta og typen hennes fikk greie på det. Ble en jævli teit greie ut av det hele. Bra at typen ikke fikk vite alt vi gjorde. Hadde det vært i dag, så TROR jeg at jeg hadde vært mer sterk og kontollert følelsene mine. Og heller gått etter en dame som ikke var opptatt. Men som regel er det de diggeste damene som har type selvfølgelig. Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) DON'T DO ET KÆPT'N!!! WE JUST DON'T HAF TEH POWWAH!!! Tro meg. jeg har prøvd. Ble knust som en porselensvase under mor di. Endret 16. mars 2008 av Kiwi-Kun Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jenta er nok også garantert lei og oppgitt over at alle guttevennene hennes viser seg og være forelsket i henne. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jenta er nok også garantert lei og oppgitt over at alle guttevennene hennes viser seg og være forelsket i henne. Hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå