Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

P-piller - Mistet en i vasken!

Gjest Slettet+90817234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+90817234

Hei!

Jeg har et spørsmål angående p-piller.

Jeg begynte med p-piller (Mercilon, hvis merket spiller noen rolle) for tre uker siden, og i morgen begynner sukkerpilleuka på brettet.

Jeg er bare litt bekymret, med tanke på jeg klarte å miste en av hormonpillene i vasken for en tre-fire dager siden! Da tok jeg likegodt p-pillen for morgendagen, så jeg ikke gikk en dag uten.

Er det trygt å vente en ekstra dag etter sukkerpilleuka uten å ta noe som helst, eller skal jeg kjøre rett på med neste p-pillebrett?

Da vil det jo ikke samsvare helt med mensenperioden min pga. den ene dagen?

Jeg har lest i den lille heftetingen som fulgte med pakka, men der står det bare hva jeg skal gjøre hvis jeg har glemt en pille, ikke hva jeg skal gjøre dersom jeg mangler en. >_<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer nok mest sannsynlig til å pådra deg en hel rekke kjønnssykdommer og en rekke virus som angriper immunforsvaret (Som forøvrig har fått egen hjemmeside www.immunforsvaret.no).

Det har seg sånn at når man hopper over piller av typen Mercilon så skaper man ubalanse i hormonsystemet, noe som fører til ubalanse i hele kroppen. Du bør oppsøke lege umiddelbart eller ring Allergi telefon på 800 44 449, også hilser du fra meg.

Å sånn seriøst, jeg tror du overlever enda en dag, å selv om det mest trolig går bra om du har sex nå, så er det alltid en sjanse for at det ikke gjør det. Lykke til.

Lenke til kommentar

I Mercilon-pakken er det 21 likt doserte hormonpiller. Nå kommer vel dette svaret en smule for sent, men i tilfelle andre anledninger.....det du kunne gjort er å begynne på neste brett (ta én pille fra det) før du begynner på de erstatningspillene dagen etter der. Det brettet du tok én pille fra kan du bruke som "kladde-brett", slik at hvis du ved en senere anledning vil utsette mensen, tar piller fra dette brettet. Da slipper du å regne, siden du ved hver periode-start begynner på et nytt brett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+90817234
I Mercilon-pakken er det 21 likt doserte hormonpiller. Nå kommer vel dette svaret en smule for sent, men i tilfelle andre anledninger.....det du kunne gjort er å begynne på neste brett (ta én pille fra det) før du begynner på de erstatningspillene dagen etter der. Det brettet du tok én pille fra kan du bruke som "kladde-brett", slik at hvis du ved en senere anledning vil utsette mensen, tar piller fra dette brettet. Da slipper du å regne, siden du ved hver periode-start begynner på et nytt brett.

Nå ja.. Jeg kom fram til at jeg skulle skippe en dag etter sukkerpilleuka og begynne på nytt brett dagen etter, men det var antakeligvis ikke så lurt med tanke på at det da ikke er safe før 8 dager senere, slik jeg har forstått det?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...