Gå til innhold

Kvinnedagen vs Mannedagen!

Anbefalte innlegg

Jeg er grunnleggende uenig i at motebransjen, musikk, tv, film, bøker, magasiner, kunst skal være med å definere hvordan kvinne- og mannsrollen skal være.

Men takk for svar. Nå vet jeg hva du mener med å "bruke kvinnedagen til å bevisstgjøre seg på hva en kvinne er".... og jeg må si det er nitriste saker du presenterer. Har du i det hele tatt sett hvordan kvinner (og menn) presenteres i underholdningsbransjen? (Retorisk spørsmål). Er det virkelig slik vi vil ha det? (retorisk spørsmål igjen).

Men det spiller vel heller liten rolle hva du mener? Vi er alle Homo Sapiens. Du er og påvirket og lagd, enten du vil eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en bang anelse av at hvis vi menn hadde vært undertrykt av kvinner siden dagens morgen og vi i stedet for kvinnen hadde en mannedag, ville ikke vi synes at en kvinnedag er akkurat like fortjent.

Lurer i grunnen på hvordan et slikt samfunn hadde vært. Noe sier meg at det faktisk hadde vært mye bedre enn dagens. Men vi kan ikke vite, for vi har aldri forsøkt.

Endret av NTD
Lenke til kommentar
Hvorfor mener du kvinner ville undertrykke menn? Undertrykke er jo et mannlig ord. Jeg snakker om å la kvinner styre.

Du vil at kvinner skal styre, altså at menn ikke skal styre. Da diskriminerer du mot menn ved å nekte dem å styre, og da blir mennene undertrykt. Det er vel rimelig logisk?

Lenke til kommentar

Undertrykke er jo et typisk mannsord da. Jeg sier ikke at det ikke finnes kvinner som er i stand til å undertrykke. Det finnes både kvinner i militæret, politiet, fengselsetaten og tolletaten. Men generelt da er undertrykking noe menn driver med, og det er ikke bare fordi det er menn som styrer.

Endret av NTD
Lenke til kommentar
Undertrykke er jo et typisk mannsord da. Jeg sier ikke at det ikke finnes kvinner som er i stand til å undertrykke. Det finnes både kvinner i militæret, politiet, fengselsetaten og tolletaten. Men generelt da er undertrykking noe menn driver med, og det er ikke bare fordi det er menn som styrer.

Å ja? Så du synes ikke dagens "likestilling" kan sammelignes med undertrykking av menn?

Ikke at jeg er overrasket over ditt standpunkt, men men.

Lenke til kommentar

Å ja? Så du synes ikke dagens "likestilling" kan sammelignes med undertrykking av menn?

Ikke at jeg er overrasket over ditt standpunkt, men men.

Føler du deg undertrykket idag, sånn seriøst?

Som mann i dagens samfunn så er jeg ikke enig med deg. Kan vise til punkter der du personlig føler deg undertrykt grunnet kvinnenes fæle handlinger.

Lenke til kommentar
Føler du deg undertrykket idag, sånn seriøst?

Som mann i dagens samfunn så er jeg ikke enig med deg. Kan vise til punkter der du personlig føler deg undertrykt grunnet kvinnenes fæle handlinger.

Det er ikke "meg", det er snakk om her. Jeg snakker om alle menn, ikke meg selv. Dagens menn blir undertrykket gjennom skolegangen som favoriserer jenter. De lærer at "kvinnelige" verdier er bedre enn "mannlige" og dagens skoleverk er mer tilpasset kvinners ferdigheter og måte å tenke på enn menns. Menn blir stemplet i media som kjernen til det meste som er galt i dagens samfunn, mens kvinner blir ofte hyllet og beskyttet. Tilfeller av vold og dårlig behandling av kvinner blir sett på som verre enn tilfeller av samme behandling mot menn, menn får ofte hardere straffer for samme forbrytelse i rettssystemet. Menn blir diskriminert ved skilsmisser og når det gjelder rettigheter gjeldende egne barn. Listen er lang...............

Lenke til kommentar

Jeg i hvert fall ikke enig i at skoleverket er tilpasset kvinner og ikke menn. Jeg vil påstå det er omvendt. Poenget er vel heller at kvinnehjernen har lettere for å huske ting.

Når det gjelder dette med barnefordeling så er loven klar på at begge foreldrene har like rettigheter. Jeg har hørt påstanden om at kvinner forfordeles, men jeg har og lest om offisiell statistikk som viser at fordeling er ca. 50%.

Når det gjelder hva slags straffer en idømmes vet jeg faktisk ikke. Det hadde vært interessant å finne ut av. Generelt da er 90% av voldlig kriminalitet utført av menn. I juryer/meddommerordningen skal fordelingen mellom kjønnene i teorien være lik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...