Gå til innhold

Kvinnedagen vs Mannedagen!

Anbefalte innlegg

Trodde ærlig talt det var likestilling her i landet! Hvorfor skal kvinnene få sin egen dag til å feire sitt kjønn mens vi menn sitter hjemme diskriminert, forskjellsbehandlet og skal vise skam for vårt kjønn!?

Lurer på hva som hadde skjedd hvis det var motsatt og det bare fantes en mannedag, feministene og kvinnegrupper med likestillingsministeren i spissen hadde vel hylt av ergelse og ropt forskjellsbehandling!

Sånn som utviklingen er nå er det vel oss mannfolk som snart trenger en mannedag!

Strider denne kvinnedagen mot likestillingen vår? Er det på tide å enten avskaffe kvinnedagen eller innføre en mannedag? Kjør debatt!

Ja til likestilling.

Nei til diskriminering.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit, da ærklerer jeg 9.Mars for Mannedagen!

Siden ikke tog er helt min greie skal jeg heller feire dagen med en iskald pils mens jeg har smekken oppe (Al Bundy style) og ser på en sikkelig voldelig actionfilm på TV.

God Mannedag!

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Jo! God mannedag. Dette likte jeg godt. Er så enig.

Forskjellsbehandling mellom raser kalles rasisme.

Forskjellsbehandling mellom kjønn kalles likestilling.

Og ja, jeg hater hver enkelt av dere korthårede, brautende feministjævler.

Dere har gått for langt og blitt maktsyke.

Endret av danno_O
Lenke til kommentar
Og jeg håper alle forstår at feminisme ikke er det samme som likestilling.

Sant nok det, men siden feminismen har tatt over "likestillingen" slik at det ikke er "likestilling" som er målet lenger virker de to ganske like på meg.

Når det gjelder disse dagene synes jeg begge skulle vært kastet på likbålet for lenge siden, mer unyttige markeringsdager skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal kvinnene få sin egen dag til å feire sitt kjønn mens vi menn sitter hjemme diskriminert, forskjellsbehandlet og skal vise skam for vårt kjønn!?
Siden ikke tog er helt min greie skal jeg heller feire dagen med en iskald pils mens jeg har smekken oppe (Al Bundy style) og ser på en sikkelig voldelig actionfilm på TV.

Seleksjon kalles det!

Hvem gidder å ta med Al Bundy på laget for å skape noe! :p

Lenke til kommentar

Akkurat dette med kvinnedagen VS. mannedagen er helt håpløst å diskutere egentlig, kvinner måtte gå gjennom ren helvette for både frigjøring og etter hvert også likestilling (som fortsatt er ikke helt der den bør være). Så jeg synes at vi mannfolk kan la denne her dagen få lå til å gli unna og respektere den for det den er.

Lenke til kommentar
Bare se på det, og si ifra om noen poengterer at det er kvinnedagen, som at de får 1 dag i året som er sin, vi får alle de andre.

Det er mannedagen resten av i året mener nå jeg.

Noen som fremdeles betviler kvinnedagens legitimitet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...