Gå til innhold

Alle portene har blitt stengt! Lyse internett

Anbefalte innlegg

Heisann, har Lyse Fiber internett, og alt gikk som smurt for noen dager siden. Fikk åpnet de portene jeg ville i routeren, ikke noe problem. Og så, for noen dager siden, var de ikke åpne lenger. Byttet router med en annen jeg hadde, fikk det fortsatt ikke til. Koblet så maskinen direkte til lyse-boksen, og portene var fortsatt lukket!

Har prøvd å tatt strømmen av lyse-boksen, slik at den resetter seg.

Har også prøvd på flere maskiner, så det er ikke der problemet er.

MVH Todda7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyse (altibox) opererer med en selfcare på pc-portalen. Har du sjekka router-oppsettet der?

Antar du har den hjemmesentralen med antenner på siden du snakker om porter, det er nemlig den eneste med routerfunksjonalitet.

Sjekk pc-portalen du og se på routeroppsettet. Vært obs på at du må reboote hjemmesentralen din etter evt. endringer. (eller bare reboot den for å sikre deg at den har tatt dagens config).

mvh

Moella

Lenke til kommentar
Lyse (altibox) opererer med en selfcare på pc-portalen. Har du sjekka router-oppsettet der?

Antar du har den hjemmesentralen med antenner på siden du snakker om porter, det er nemlig den eneste med routerfunksjonalitet.

Sjekk pc-portalen du og se på routeroppsettet. Vært obs på at du må reboote hjemmesentralen din etter evt. endringer. (eller bare reboot den for å sikre deg at den har tatt dagens config).

mvh

Moella

Har ikke den boksen nei, min har ikke routerfunksjonalitet.

Lenke til kommentar

mvh

Moella

Har ikke den boksen nei, min har ikke routerfunksjonalitet.

Sikker på at det ikke er mamma eller pappa som har lagt til innholdssluse da? Ser iflg profilen at du er født i 1992... det vil vel si at du er 15-16 år gammel. Kan jo hende de ikke vil at du skal surfe på porr eller laste ned film og serier.

Lenke til kommentar

Min far kaller google for "goggely" og min mor vet akkuratt hva nettbank er.

Neppe. :p

EDIT: Men skal ringe til lyse og høre hva som skjer. Linja er blitt drittreig og.. Får grei hasttighet men pingen er fæl.

Har ikke virus\trojaner o.l nei..

EDIT2:

post-85477-1205258981_thumb.jpg

:)

Betaler for 10mbit!

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har sentralen med antenner så har du en bridget boks. Her er det ingen portsperring. Dersom du har problemer med å kjøre tjenester må du se på internnettverket ditt.

Har du kjørt den TPtesten med en kabel direkte tilkoblet på hjemmesentralen? Dersom du kontakter Lyse er dette det første de spør om.

mvh

Moella

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har sentralen med antenner så har du en bridget boks. Her er det ingen portsperring. Dersom du har problemer med å kjøre tjenester må du se på internnettverket ditt.

Har du kjørt den TPtesten med en kabel direkte tilkoblet på hjemmesentralen? Dersom du kontakter Lyse er dette det første de spør om.

mvh

Moella

Nei, nå er den koblet gjennom routeren min.

Det er det som er problemet, portene er lukket samme om jeg har router eller ikke, feilen er ihvertfall ikke på min maskin, og har prøvd å resette lyse-boksen, så da må feilen være i lyse boksen eller i sentralen.

Skal ta en telefon neste virkedag og høre.

Lenke til kommentar

Skulle akkuratt til å ringe lyse idag, men tenkte jeg skulle slå på PC-en og ta en liten titt på hw.no. Jammen var ikke Dedicated Server(steam) skrevet til oppstartsfila, og jammen startet det! Trodde ikke mine egne øyne, og fyrte opp både uTorrent og canyouseeme. Jepp, nå er det åpent!

Har gjort absolutt ingenting.

Takker for all hjelp.

MVH Todda7

Lenke til kommentar
Heisann, har Lyse Fiber internett, og alt gikk som smurt for noen dager siden. Fikk åpnet de portene jeg ville i routeren, ikke noe problem. Og så, for noen dager siden, var de ikke åpne lenger. Byttet router med en annen jeg hadde, fikk det fortsatt ikke til. Koblet så maskinen direkte til lyse-boksen, og portene var fortsatt lukket!

MVH Todda7

Ett par spmål som vel er litt "off topic" men alikevel....

Vi skal få lyse lagt til huset i løpet av et par dager, MAKS 2 uker skulle det ta.

så til spmålene....

1) hvordan er lyse fiber i forhold til feks telenor adsl, med tanke på bla hastighet

og stabilitet i forbindelse med fler bruker,

2) er det mye feil/trigt slik at internett henger ol

3) enn om du har lyse ip tlf virker dette som det skal eller er det bare noe piss??

takke for alle svar

Lenke til kommentar

MVH Todda7

Vi skal få lyse lagt til huset i løpet av et par dager, MAKS 2 uker skulle det ta.

så til spmålene....

1) hvordan er lyse fiber i forhold til feks telenor adsl, med tanke på bla hastighet

3) enn om du har lyse ip tlf virker dette som det skal eller er det bare noe piss??

takke for alle svar

1: Hadde telenor ADSL før, betalte for 3mbit fikk 1mbit ned og 0.5mbit opp. Nå betaler vi for 10mbit og får 12mbit ned og 11 opp. Stabiliteten er helt fantastisk, med unntak av det problemet som jeg nettopp hadde. Dette kan være brukerfeil, og har aldri skjedd før. Samme hvor mange som er på internett, så går det helt fint. Har vært 10+ på samme linje.

Noe som du burde vite om: Det fins en del folk som har problemer med internett eller tv når de har begge tjenestene fra Lyse. Vi har bare internett, og det fungerer utmerket.

2: Nei

3: Har ikke lyse tlf.

Lenke til kommentar
Hvilke problemer har de?

Har aldri hørt om noen spesielle problemer.

At tv'en kan stå i timevis å connecte.

Mange andre problemer og. Man tjener uansett ikke så mye på å ha alt fra en leverandør, så jeg vil anbefale deg å kjøpe Internett og evnt. telefon fra lyse, og TV fra et annet selskap.

Så er du ihvertfall 100%.

Lenke til kommentar

MVH Todda7

så til spmålene....

takke for alle svar

1: Hadde telenor ADSL før, betalte for 3mbit fikk 1mbit ned og 0.5mbit opp. Nå betaler vi for 10mbit og får 12mbit ned og 11 opp. Stabiliteten er helt fantastisk, med unntak av det problemet som jeg nettopp hadde. Dette kan være brukerfeil, og har aldri skjedd før. Samme hvor mange som er på internett, så går det helt fint. Har vært 10+ på samme linje.

Noe som du burde vite om: Det fins en del folk som har problemer med internett eller tv når de har begge tjenestene fra Lyse. Vi har bare internett, og det fungerer utmerket.

2: Nei

3: Har ikke lyse tlf.

takker for svar..

Lyse kommer å legger opp nettverkskabel ol. i løpet av påsken nå

så da blir det e lit mer musikk også :tease:

ha en fortreffelig påske alle sammen

Lenke til kommentar

Du kommer til å elske det.

Er du plassert nærme sentralen og nærme "koblingsboksen" og du kobler deg rett i lyseboksen, så har jeg hørt at man kan oppnå rundt 15mbit ved optimale forhold (natt) og tweaket os.

Vet ikke om det stemmer, men ihvertfall så får man mer enn man betaler for.

Lenke til kommentar
Du kommer til å elske det.

Er du plassert nærme sentralen og nærme "koblingsboksen" og du kobler deg rett i lyseboksen, så har jeg hørt at man kan oppnå rundt 15mbit ved optimale forhold (natt) og tweaket os.

Vet ikke om det stemmer, men ihvertfall så får man mer enn man betaler for.

Feil!

Det er med adsl og kobberlinjer slikt har å si. Fiber blir ikke påvirket av ytre forstyrrelser. Eneste begrensingen du kan få er hvis nodehuset blir overbelastet ut fra den og videre. Dette skal ikke kunne skje.

Lenke til kommentar

Jeg får fiber fra et kraftselskap som er underleverandør av Lyse men min IP går fortsatt under customer.Lyse.net.

Har hatt Lyse i over ett år nå og kan ikke si jeg har hatt mye problem med TVn.

En sjelden teknisk feil kan man forvente fra hvilket som helst tjenste så jeg vil absoulutt anbefale Lyse TV og brebåndstelefoni.Brebåndstelefoni med en helt annen kvalitet enn NGT som jeg hadde før(altså ingen hakking,støy osv).

Du får en egen dedikert port i hjemmesentralen til TV og 2 stk til telefon.

Oppedtiden og stabiliteten er bare helt topp og jeg oppfatter Lyse som en veldig seriøs leverandør.

Man blir bortskjemt etter en stund med fiber,tenker tilbake på NGT og Telenor med grøssninger.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei, jeg har også Lyse sitt fiber installert hjemme og også jeg sliter med stengte porter. Har koblet pcen direkte til hjemmesentralen men det hjelper lite.

Sendte mail til lyse for å høre om de kunne hjelpe, men svaret jeg fikk var at alle porter fra lyse sin side var åpne.

Derfor lurer jeg på hvorfor de er blokkerte? Har testet med PFPortChecker. Har testet porter over 65k. Har heller ingen hardcore firewall på pcen.

Det er heller ingen endringer jeg kan gjøre via innlogging på lyse sine sider.

Noen som kan si hva som må gjøres?

Takk.

tma001

Endret av tma001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...