Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kul oppå hodet som sitter fast i kraniet

Gjest Guest_Christoffer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Christoffer_*

Jeg har en stor kul (ca 3 cm i diameter) oppå venstre side av hode.. den sitter fast i kraniet. Men den er ikke vond eller øm. og jeg føler meg ikke svimmel og lignende pga den. Men nå føler jeg meg litt svakere på høyre side av kroppen.. armen spesielt.. vet ikke om det er inbildning. Hva kan det være? Og tror dere dette er farlig?

ps jeg skal til legen snart så dere trenger ikke fortelle meg det... vil bare høre litt hva dere mener først her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et familiemedlem hadde for en tid tilbake noe liknende. Denne klumpen var av tilnermet lik størrelse men den satt ikke fast i kraniet og var etter forholdende myk. I dette tilfellet viste det seg å være forårsaket av talg og fett som dannet en klump på undersiden av huden. Jeg vet ikke om ditt tilfelle er av en annen art, men hvis ikke kan det muligens være en forklaring?

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Ok.. men ikke noen som har noe ide om hva det kan være? jeg presiserer at det ikke er mykt eller bevegelig. Og det gjør ikke vondt..

Lenke til kommentar
Ok.. men ikke noen som har noe ide om hva det kan være? jeg presiserer at det ikke er mykt eller bevegelig. Og det gjør ikke vondt..

Hvis du har "slått deg" i hodet i de siste 30 dagene, kan det være en "blodpupp". En kolleksjon av blod under huden i hodet.

Ellers kan det være Kviser?!?!?!? :wee:

Eller harmløse lipoma (fetvekst)

Mer eksotiske diagonoser er: "insektsbit" (med larvesamling) under huden ;)

Gidder du å ta et bilde?

vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Nope ikke slått meg.. er litt vansklig å ta bilde av det pga jeg har mye hår.. men det kjennes.. ikke synes...

bare lurer på kan det være kreft eller hjernesvulst av noe slag?..

Lenke til kommentar
Gjest skarp_15
Jeg har en stor kul (ca 3 cm i diameter) oppå venstre side av hode.. den sitter fast i kraniet. Men den er ikke vond eller øm. og jeg føler meg ikke svimmel og lignende pga den. Men nå føler jeg meg litt svakere på høyre side av kroppen.. armen spesielt.. vet ikke om det er inbildning. Hva kan det være? Og tror dere dette er farlig?

ps jeg skal til legen snart så dere trenger ikke fortelle meg det... vil bare høre litt hva dere mener først her..

ikke bruk meg som en "ordbok" ok? men jeg tror jeg har en liten del av svaret.

du ser, venstre hjernehalvdel styrer høyre del av kroppen og omvendt.

det jeg ser for meg er at venstre hjernehalvdel er skadet/forstyrret av kulen, og blir da bevegelseshemmet i det den skal gjøre.

jeg ser for meg at kula sitter litt bakpå midten av venstre del? altså litt ved midten av skallen delt i 2 på tvers... på venstre side.

om dette er tilfettet vil jeg si at kulen forstyrrer elementer på hjernen. om du fjerner denne kulen hos en lege/operasjon etc, vil jeg tro at du vil merke styrkning i høyre side.

jeg antar at kulen "landet" på den siden av hjernen som styrer høyre arm.

det beste er however å fjerne kulen:)

lykke til, og oppdater oss, blant annet meg om dette var rett

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Uff.. :(... tror dere det er farlig.. er det vanlig for legene å fjerne sånne kuler... tror dere.. jeg finner veldig lite info om dette på webben..

Lenke til kommentar
Et familiemedlem hadde for en tid tilbake noe liknende. Denne klumpen var av tilnermet lik størrelse men den satt ikke fast i kraniet og var etter forholdende myk. I dette tilfellet viste det seg å være forårsaket av talg og fett som dannet en klump på undersiden av huden. Jeg vet ikke om ditt tilfelle er av en annen art, men hvis ikke kan det muligens være en forklaring?

Jeg har også hatt, og har fremdeles dette som trådstarter beskriver. Var hos legen til undersøkelse og han konkluderte med det samme som fargoth skriver i innlegget sitt, altså ikke noe å bekymre seg for

Endret av Sponplanken
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarer

Men denne tråden handler om en kul som sitter fast i kraniet.. ikke en som ikke gjør det.. så da er det likegyldig...

Lenke til kommentar
Gjest Christoffer Trådstarter

var hos legen idag.. han sa det ikke var noe farlig.. er visst bare mitt kraniet som er bygget slikt... rask konkulsjon synes da jeg.. spurte rett ut om jeg kunne ta en MR men det var jo ikke nødvendig i flg han..

jaja case closed.

Lenke til kommentar
er det ikke noe som heter kranietsvulst..? eller bensvulst i kraniet.. (noe sånt...)

Derma. :wee:

Beinkreft/svulst er meget meget meget meget kjelden i kraniet. (Siden absolutt ikke eksistere i den medisinske verden)

Hvilket sted er det mest sannsynlig å har beinkreft/svulst? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...