Preple Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har en 11 år gammel pc med ny 160 gb hd og 160 mb ram, den har kjørt windows 95 helt siden den var ny, men da jeg skulle installere windows 2000 kom jeg til å slette noen av filene i windows 95, så nå far jeg ikke startet pcen i det hele tatt!!!! vet noen hvordan jeg kan starte den i ms-dos eller eventuelt boote fra cd? Takker for svar Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hva mener du med: får ikke startet den i det hele tatt? Lenke til kommentar
Preple Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg mener at den får boota, men det står at det ikke er noe operativsystem på harddisken.... Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Prøv det som står i min guide om feilsøking av windows. Scroll ned til du ser en guide om Feilsøking av oppstarten under Windows XP (XP og 2000 er bygd omtrent identisk oppstartsmessig.) Her er guiden! Lenke til kommentar
Preple Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Har fortsatt ikke installert windows 2000, har fortsatt windows 95. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Vil tro at du kun installerer win 2000 på vanlig måte; 1. setter inn cden mens pcen er av 2. Gå inn i bios, og velg at du vil boote fra cd før hdd. (hvordan du går inn i bios varierer fra pc til pc, men vanligvis skal du trykke på delete eller en f-tast i begynnelsen av oppstarten til pcen) 3. starter fra win 2000 cd, og formaterer hdd. Da vil win 95, og ALT annet på pcen bli slettet. Lenke til kommentar
Preple Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Har prøvd, funka ikke.... Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Endret du boot- rekkefølgen i bios da? Hvis det ikke funker da, må enten CD eller noe hardware være ødelagt. Lenke til kommentar
Preple Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Har både windows 95, 98se, 2000 og xp, så det er ikke noe problem med cd, har endra booterekkefølgen også... Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Sikker på at harddisken faktisk fungerer sikkelig da? Prøv rett og slett å start opp med en Linux LiveCD og se om det i hele tatt skjer noe og at den kanskje finner harddisken. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det som jeg finner mest utrolig er at du har en 160gb harddisk men Win 95. WIN 95 har da FAT 16 filsystem som støtter max 2gb på hvert volum. Lenke til kommentar
Preple Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Den er faktisk på 160gb, utrolig nok! Har en linux live cd, det går å boote fra den..... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 jeg har selv brukt diverse avarter av Bart PE. det er en bootbar cd/dvd hvor det blandt annet følger med noe ala explorer i Windows. anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Har en 11 år gammel pc med ny 160 gb hd og 160 mb ram, den har kjørt windows 95 helt siden den var ny, men da jeg skulle installere windows 2000 kom jeg til å slette noen av filene i windows 95, så nå far jeg ikke startet pcen i det hele tatt!!!! vet noen hvordan jeg kan starte den i ms-dos eller eventuelt boote fra cd? Takker for svar Da tror jeg at du må ta i bruk floppy, lese litt om overlay driver vedrørende disken din som er på 160GB, se og lese litt om hvordan du installerer driver for CD rom, fordi det er ikke sikker du klarer å boote uten noe slik, og ikke minst lage kanskje floppy for win2000, fra den bootdisk folder som du sikkert har i CD plate. Eller starte med å lese om win95 installasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå