Gå til innhold

Starte gammel pc uten OS?

Anbefalte innlegg

Har en 11 år gammel pc med ny 160 gb hd og 160 mb ram, den har kjørt windows 95 helt siden den var ny, men da jeg skulle installere windows 2000 kom jeg til å slette noen av filene i windows 95, så nå far jeg ikke startet pcen i det hele tatt!!!! vet noen hvordan jeg kan starte den i ms-dos eller eventuelt boote fra cd? Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at du kun installerer win 2000 på vanlig måte;

1. setter inn cden mens pcen er av

2. Gå inn i bios, og velg at du vil boote fra cd før hdd. (hvordan du går inn i bios varierer fra pc til pc, men vanligvis skal du trykke på delete eller en f-tast i begynnelsen av oppstarten til pcen)

3. starter fra win 2000 cd, og formaterer hdd. Da vil win 95, og ALT annet på pcen bli slettet.

Lenke til kommentar
Har en 11 år gammel pc med ny 160 gb hd og 160 mb ram, den har kjørt windows 95 helt siden den var ny, men da jeg skulle installere windows 2000 kom jeg til å slette noen av filene i windows 95, så nå far jeg ikke startet pcen i det hele tatt!!!! vet noen hvordan jeg kan starte den i ms-dos eller eventuelt boote fra cd? Takker for svar :thumbup:

Da tror jeg at du må ta i bruk floppy, lese litt om overlay driver vedrørende disken din som er på 160GB, se og lese litt om hvordan du installerer driver for CD rom, fordi det er ikke sikker du klarer å boote uten noe slik, og ikke minst lage kanskje floppy for win2000, fra den bootdisk folder som du sikkert har i CD plate.

Eller starte med å lese om win95 installasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...