Gå til innhold

[Løst]Prosjekt: Ungdom1 - Felles ungdomsportal med stort nyhetssystem og nettsamfunn[VI SØKER HTML/CSS KODERE!]

Endring av navnet på portalen?  

14 stemmer

1. 1. Bør vi endre navnet på portalen?

• Ja! Ungdom1.no er et dårlig navn!
      6
    • Nei! Jeg syntes det er et bra navn!
      8

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Altså, når man får registreringskoden så blir man belastet for 1kr. Dette er ikke for å suge til seg penger av folk, men for å dekke de kostnadene som er for SMS-gatewayen vi leier.

Jeg syntes så klart at det er best å ikke betale noe når man registrerer, men 1kr tror jeg de fleste har råd til.

Skal såklart jobbe med saken, og prøve å få registreinga gratis! :)

Lenke til kommentar

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev?

Valgfritt om man vil registrere mobil

Hvis man ikke registrerer så får man jo ikke tilgang til mobiltjenester selvfølgelig

EDIT

Jeg og Famen holder forresten på med chatten nå, blir en Java+IRC chat

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Enig i AlecTBM, la det være valgfritt om man vil registrere mobil, jo vanskeligere innmeldingen er, jo större er sjansen for at folk dropper det, spesielt naar siden ikke har saa mange medlemmer (lite som lokker brukeren til aa gidde aa dille med mobilen).

Registrering skal være saa enkelt som overhodet mulig og skal kun behöve absolutt nödvendig informasjon. Alt annet kan fylles ut senere, naar profilen er opprettet.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Desverre kan vi ikke ha det valgfritt med mobil, da litt av hovedpoenget med mobil er å unngå spambrukere.

Registreringa bør være enkel som bare det ja, og det er få punkter man trenger å fylle ut. Resten tar man når man er registrert. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror anaxyd tenker på at en kan opprette flere brukere på flere email kontoer, dette blir værre hvis man registrerer et mob.nr. da ikke ha alle har flere en èt mob.nr.

Men er enig dær, enten gratis eller valgfri - Kan jo fikse det slik at hvis en ikke regger seg med mob.nr, så får man ikke tilgang til og laste opp bilder og filer, og diverse funksjoner på sia...

Du kan jo høre med SMS-gateway fyren om han kan sponse oss med gratis regg, til at han får annonse plass på siden, gratis..

Lenke til kommentar

Merkelig avstemning.

Jeg tror at å prise medlemsskapet til 1 krone er en dårlig idé. Det gir ikke prosjektet deres noen "verdi", og 1 krone gir dere så lite i inntekter at det ville vært like greit å hatt det gratis (mener jeg). Leste det på et annet prosjekt tidligere, der folk spurte hvorfor det kostet bare 1 dollar, de som svarte mente at fyren burde tatt 20-30 dollar per lisens eller gjort det gratis. Ved å prise produktet høyere har produktet en verdi, samtidig som at personen(e) bak faktisk kan tjene noe på det.

Om dere priser medlemsskapet til 1, 10 eller 20 kroner tror jeg ikke spiller noen vesentlig rolle for medlemmene dere får. Kanskje kan det også bidra til at dere får mer dedikerte og seriøse medlemmer, siden man ikke gidder å betale 20 kroner for en køddeprofil for å spamme ned sidene deres.

20 kroner tilsvarer en pakke tyggis og en cola. Folk betaler det dobbelte hver uke for abonnementer på cheezy SMS-tjenester, selvfølgelig bør dere ta en grei sum for medlemsskapet hvis dere først skal gjøre det til en betalingstjeneste. Men sørg også for å ha en ordentlig tilbud til medlemmene, slik at man får noe igjen for pengene man investerer. Ekstrafunksjoner og innhold som kun er tilgjengelig for betalende medlemmer er bra.

tl;dr: 1 krone er bare tull. 10 eller 20 kroner er ikke noen betydelig sum for et medlemsskap på en ordentlig nettside. Ta en sum penger eller gjør det gratis. :)

Lenke til kommentar

Vil ihvertfall si at dere ihvertfall burde _vente_ med mobilregistrering til siden har faatt en del brukere, ingen som gidder aa slite seg til aa registrere seg paa en side uten noe liv paa. Uhorvelige mengder spambrukere kommer uansett ikke för siden har naadd en viss et fint med krav om mobilregistrering.

Mobilregistrering gir meg Nettby-vibber, og der henger det jo bare fjortiser :p

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Valgfritt i starten, men man har deaktiverte funksjoner før man har registrert mobil

Regge mobil koster 1 kr (er kun for å dekke kostnadene SMS gatewayen koster, ikke for å tjene)

Vente med å sette tvungen mobil reg til vi kan gjøre det gratis, altså at vi tjener såpass at inntektene klarer å dekke det.

Men hør om fyren vil sponse oss mot reklame plass

Lenke til kommentar

Er ikke ofte jeg sier noe i dette prosjektet, men her er en sjelden og sterk mening..

Vi skal IKKE belaste en eneste kunde med en krone i starten.. Dette er fordi at mange brukere ofte tenkter, "faen, gidder ikke registrere meg, koster en krone, " ofte har noen ikke penger på kortet. Og da går ryktene. Om jeg så personlig skal dekke den utgiften så gjør jeg det. For dårlig pr < god pr..

Skal siden bli god, er det en ting som må holdes i fokus "brukere" er det brukere og mennesker der, så registrerer folk seg overalt. Men skal vi få brukere, og holde på dem, blir det og bruke penger på noe dem kanskje ikke vet hva er, ikke aktuelt fra min side!

Førsteinntrykk er ALT!

Send meg heller regningen folkens om det skal bli noen diskusjon av dette!

Og ja, vi burde absolutt ha en kort registrering, men MED mobil.. Det er hovedsaklig to grunner til dette..

1: Vi ungår falske brukere og spammere.. Veldig viktig..

2: Om noe skulle skje, kan vi alltids spore brukeren tilbake til navn, og adresse, og ikke bare en teit mail som kan være laget på samme sted, eller en dynamisk IP som ofte bare er og skifte like fort..

Videre stemmer jeg også for at folk registerer ekte navn.. Det er mye lettere og finne brukere med ekte navn, slik som facebook har det. Ser vist ikke ut som folk har noe problem med det heller..

Endret av stianiquniez
Lenke til kommentar

For å gjøre det kort og enkelt, vi skal ha mobilregistrering fra førsten av. Det er like greit å kjøre på med dette, da det er mange positive sider med det.

Jeg er, som sagt tidligere ikke særlig for at portalen skal koste selv.Men jeg tror heller ikke at den får et dårlig rykte om den koster 1-20kr. Tror det heller vil gi en litt mer profesjonell standard enn dårlig rykte som "Fy søren, Ungdom1 er dritt ass, koster jo peeng jo"

20 kroner tilsvarer en pakke tyggis og en cola.

Right? Tipper de fleste ungdommer idag har råd til 20kr. Men vi må overbevise folk at det er verdt å bruke pengene på!

Det er et argument jeg kommer på i farten.

Men, vi bør satse på gratis registrering i førsten ja. (veit jeg høres selvmotsigende ut) Skal snakke litt med kontakten med SMS-gatewayen. Litt av poenget med pollen var å få frem litt av meningene folk har rundt dette.

Lenke til kommentar

Enig med Famen

At det koster å bli medlem en plass er og blir en uting, og hvis det skal koste, så skal det faen mæ ikke koste over ei krone.

Men hvis det skal koste så får noen andre på BE mekke reggen, selv om at det er jeg som har hatt med den til nå.

Profesjonelt?

Kommer til å virke som et nettsamfunn som kom bare for å tjene penger, spess hvis det er oppi 20 kr.

altså, IKKE profesjonelt!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...