Gå til innhold

[Løst]Prosjekt: Ungdom1 - Felles ungdomsportal med stort nyhetssystem og nettsamfunn[VI SØKER HTML/CSS KODERE!]

Endring av navnet på portalen?  

14 stemmer

1. 1. Bør vi endre navnet på portalen?

• Ja! Ungdom1.no er et dårlig navn!
      6
    • Nei! Jeg syntes det er et bra navn!
      8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har ikke tenkt å stresse med å få siden ut. Vi har også tenkt tanken om å få siden ferdig til skole start, men vi vet jo ikke hvor langt tid dette kommer til å ta. masse arbeid i detta.

Men det er jo lov å håpe at alt klaffer :)

Lenke til kommentar

Jess, da er det ikke blitt mye jobbing med .css fila i det siste gitt, mye eksamen og heldager ute å går nå. .CSS fila skal bli tatt, uansett! Tenker jeg prøver å høste mye av arbeidet i helga som kommer.. :)

Men det er også mange andre arbeidsoppgaver som kan gjøres da! :)

Til alle:

- Forslag til hvordan profilene skal se ut, funksjonsmessig og utseendemessig. Sammenkobling av Nettby og Facebook? Kom med forslag! Vi trenger noe unikt som folk liker! :)

Til frontend:

- Skisse ut et forslag til hvordan nyhetssidene skal se ut

- I tillegg til andre undersider(blogg, gjestebok, om oss, osv)

- Finne et nytt fargeskjema. Fargene er bare å bytte om på designet vøtt! :D Vi kan jo prøve ut litt forskjellig. Om noen vil ha .psd fila, si ifra!

Til backend:(her må stian og alecTBM veilede)

- Lage opp nyhetsfunksjonen som vi er ute etter (som kan filtrere ut nyheter til ditt område, alle kan skrive, godkjenning av utvalgte moderatorer for at nyhetene skal bli publisert, filtrere type nyhet osv)

- Muligens få igang en "applications/programmer" funksjon. Spill og programmer på Facebook tar helt av nå, og det er greit å ha noe som folk kan bruke tida si på.. :)

- Grupper, fungerer det ordentlig? Om ikke må dette utbedres

- I tillegg til bugs og flaws, disse må vel rettes på? :)

- Kodet opp en funksjon som passer til "siste aktive bruker, siste nyhet etc på forsiden"(noe som oppdaterer dette og henter inn riktig info)

I tillegg har jeg snakket med en som er villig til å integrere sin SMS-tjeneste med vårt system. Et samarbeid med dem hadde vært genialt! :)

De har nemlig noe som heter PartySMS, send inn navn på sted til et nr, og du får listet opp de nærmeste utestedene med info og åpningstider osv. Disse kan vi også bruke til nyhetene, slik at folk får nyhetene på farta!

Håper jeg fikk skrapt sammen litt dere kan bryne dere på nå! :) Og forresten, om noen ikke står oppført på forsida under back/front/skribent, si ifra!

Lenke til kommentar

Ja det gjør det, det var også noe snakk om å flytte siden til en server i Oslo med gigabit linje, men dette er, etter det jeg vet, ikke sikkert.

Backend er det sikkert bugs på (innsektsprayen funker ikke ;)), men trur de blir fiksa hvis vi finner dem.

De punktene på lista under backend er små ting som ikke skulle være så vanskelig å fikse, starter nå med siste nyheter osv.

Skulle ikke være så vanskelig, også må reg systemet skrives på nytt, igjen :(

Skulle ikke være lett det her nei, hehe.

Men når det kommer til integrering av andres programmer som på facebook, så må det nok andre språk og andre folk inn for å fikse den delen. Det kan også bli et stort sikkerhetshull i hvert program. Så alle programmer som skal hente noe fra databasen må leses igjennom av et par personer, dette er noe jeg IKKE tar på meg å fikse, kan neppe gjøres i PHP får å si det sånn.

Men hvis andre kunne tenke seg å lage en sånn funksjon så er det bare å ta kontakt med meg med planer (evt. en liten kodesnutt), ikke forslag!

Alexander Frøyseth

btw AnaXyd:

Navnet skrives AlecTBM, ikke alecTBM

ja vet, flisespikkeri

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, ser ut som vi får en saftig konkurrent til høsten... www.studentportal.no. Nytt community som tydeligvis satser på å slå nettby, og tilby noe av det samme som facebook gjør - bare for nordmenn.

De bygger fremdeles ikke på samme idè som vi gjør, men kommer til å bli en konkurrent for det.

Lenke til kommentar

Jepp. Det som er unikt med våres, er jo nyhetsfunksjonen. Det er det unike med oss. Vi burde i tillegg ha noe mer unikt. Ideèr taes gjerne i mot!

EDIT: Skal vi ta kontakt med HW.no redaksjonen og spørre om de kan skrive en artikkel om dette prosjektet? Litt bakgrunnsinfo, osv. F.eks: "Vil du være med å bestemme hva den nye ungdomsportalen i norge skal inneholde?"

Noe lignende, fant ikke på noe særlig slående i farta.. :p

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...