Gå til innhold

[Løst]Prosjekt: Ungdom1 - Felles ungdomsportal med stort nyhetssystem og nettsamfunn[VI SØKER HTML/CSS KODERE!]

Endring av navnet på portalen?  

14 stemmer

1. 1. Bør vi endre navnet på portalen?

• Ja! Ungdom1.no er et dårlig navn!
      6
    • Nei! Jeg syntes det er et bra navn!
      8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, da skal jeg jobbe mye med designet fremover nå. Vi er i gang med å implementere det i et eksisterende system, og det blir snart masse arbeidsoppgaver til dere som er med! :D

Fant ut at det var det enkleste å legge sammen et system som noen allerede hadde laget, som passer utmerket til det vi trenger det til. Systemet har nok en del bugs, glitches og flaws som må fikses før vi smeller det ut på nett. Dumt å bli hacket samme dag!

Uansett, tror dette var det beste valget. Hva syntes dere?

Uansett, jeg tenkte jeg skulle jobbe med hvordan selve profilvisninga skal fungere i U1. Jeg hadde sett for meg en god kombinasjon mellom nettby og facer'n, men også et eget preg på det. Noen som har noen forslag? Bare å tegne opp og finne ut, så skal jeg prøve å bearbeide det! :)

Hvis noen også har lyst, er det lov å komme med forslag hvordan nyhetene skal se ut NÅR du har klikket på linken på forsiden. Hvordan skal hver enkelt nyhet se ut? Bare å sketche opp noe og komme med det! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Det går meget bra.. :) Driver for fullt med å integrere systemet inn i designet nå. :) Er fremdeles mye arbeid igjen. Det som muligens tar lang tid, er å designe og tenke ut alle undersider, og hvordan disse skal se ut.. :)

Svarte jeg ikke på PM'n din Brød?

Jeg skal få samlet sammen litt, og sette opp noen arbeidsoppgaver som folk kan få lov til å leke seg med.. :) Har nevnt noen i forrige post dog, om noen vil! :) Det er mest designet vi trenger hjelp til nå, da jeg ikke får både implementert og designet samtidig..! :D

Lenke til kommentar

Vel det som må gjøes først er og få ryddet opp i .css filen, for den er så rotete og fæl at jeg kunne skytt meg for den..

Så må vi få inn all gammelt fra vår gammle .css fil som ligger i undersidene og tilpasse dem nysiden, det skal ikke ta lange tiden. Dette er det jeg ser på som førsteprioritert, deretter må vi begynne og endre sidene, og skrive nytt..

Lenke til kommentar

Det som basic må gjøres er:

AnaXyd må få ryddet i den css filen så fort som mulig, jeg begynner og bli utolmodig..

Jeg må få fikset nyhetsystemet, driver og pusler på det nå

Alexander kan få endre alle linker rett på siden, mangler enda noen,,

Så må vi finne ut hvor vi skal feks legge admin menyen ? og endel andre ting vi hadde på chillnett.. Dette burde vi finne ut i felleskap, så jeg foreslår at noen hiver ut en dato i nermeste framtid vi kan komme på MSN og snakke sammen på..

Lenke til kommentar

Ble overrasket når jeg så at denne posten ikke var 5 år gammel, det var nemlig det designutkastet til prosjektet gav meg inntrykk av. Jeg tror dere vil ha godt av å lage et design som kan appelere til den litt mer eldre ungdommen, som faktisk kan ha nytte av et slikt samfunn. I tillegg bør dere sette dere ned før dere begynner å designe og kartlegge hva dere vil ha på siden, for så å jobbe litt teoretisk og tenke "informasjonsdesign". Facebook har jobbet mye med det, og det er derfor facebook oppleves så enkelt å bruke selv for en som aldri har tatt i en data før. Dersom det brukes mer tid på forarbeidet og selve presentasjonen av prosjektet er sjansen for at en ny besøkende kanskje finner prosjektet interessant og spennende større enn dersom det ser like kjipt ut som alle de andre nettsamfunn-forsøkene personen har vært innom.

Det er synd å si det, men uten ordentlig planlegging og en gjennomtenkt oppbygning av informasjon på siden vil dere ikke ha sjans i havet.

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Kan ikke du lage et utkast av hva du kunne tenkt deg å sett på en slik ungdoms side, hvis du ikke har får mye og gjøre?

Vi tar all kritikk positivt, slik at vi kan rette opp slike problemer og gjøre tilgangen og grensesnittet til brukeren bedre!

Håper du kan ta deg tid til og lage et utkast som vi kan se.

-Famen

Lenke til kommentar
Kan ikke du lage et utkast av hva du kunne tenkt deg å sett på en slik ungdoms side, hvis du ikke har får mye og gjøre?

Vi tar all kritikk positivt, slik at vi kan rette opp slike problemer og gjøre tilgangen og grensesnittet til brukeren bedre!

Håper du kan ta deg tid til og lage et utkast som vi kan se.

-Famen

Du kan umulig forstå hvor mye arbeid dette er. Hvis han skal gjøre ett grundig forarbeid å lage en prototype i henhold til forarbeidet, så har han litt å holde på med ja.

Dette er jo tross alt 75-80% av jobben. I mange tilfeller mye mer enn det også.

Jeg tok engang ett kurs på Blindern der vi skulle gjøre ett forarbeid for så å implementere det. Vi var fire stykker, men vi satt to stykker til programering i to dager til implementasjon. Det var andre som brukte 3uker og fire stykker til dette, men de kom seg nesten ikke i mål, da de hadde definert seg bort.

Lenke til kommentar

Beklager altså, det har jeg ikke tid til for øyeblikket. Mye å gjøre på jobben, og har duppet innom en del freelance arbeid nylig. Dessuten skal ikke nødvendigvis designeren gjøre forarbeidet. Et godt råd tror jeg er å ikke stresse så mye, det er gøy å få ut siden fort og se den i aksjon, men ofte vil det føre til uprofesjonelle og mindre gjennomtenkte løsninger. Bruk heller hele sommeren på å planlegge - da har dere kanskje mer tid, og lanser prosjektet i sammenheng med skolestart.

Lenke til kommentar

Hmm, skolestart var faktisk ikke så dumt! :)

Fargekart da :p , jeg vet, og det er kommet opp i tråden. At anaxyd har brukt mye turkis.

Hva kunne du tenkt deg, litt mer mørke felter, mer whitespace? alle råd er godt velkommne! :)

Jeg er ikke spessielt god på design, men vet litt om tilgjengelighet (?), og layout av siden (artikler, reklame etc.).

Som sagt alle råd er velkommne, da ikke dette skal tilfredstille oss som designere og programerere så mye, men mest for brukerne.

-Famen

Lenke til kommentar
Facebook har jobbet mye med det, og det er derfor facebook oppleves så enkelt å bruke selv for en som aldri har tatt i en data før.

Her må jeg jo si meg litt uenig, jeg synes facebook er meget uoversikktelig, og vannkelig og forstå når man er ny der, og det vet jeg mange som synes.. Grunnen til facebooks populæritet er at man bruker ekte navn, ergo man finner venner fortere, og at alle har det.. Mener nå jeg da :)

Lenke til kommentar

Facebook har blitt mer og mer rotete med tiden, det skal være visst. Og selve profilsiden til folk på Facebook begynner å ligne mer og mer på de værste myspace profilene. Greit, selve rammeverket til Facebook er utrolig hendig og enkelt, men det inni er noe helt annet.

Takk for grundig kritikk sparks. :) Vi setter pris på kritikk!

Angående .css fila, så har ikke jeg fått jobbet særlig med den i det siste grunnet russefeiring og full fart med heldager på skolen. Nå har jeg mer tid til overs igjen, og skal prøve å fullføre den.. :)

Hvordan går det ellers med nyhetssystemet? Eller generell status quo? Flott at dere tar initiativ forresten! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...