Gå til innhold

[Løst]Prosjekt: Ungdom1 - Felles ungdomsportal med stort nyhetssystem og nettsamfunn[VI SØKER HTML/CSS KODERE!]

Endring av navnet på portalen?  

14 stemmer

1. 1. Bør vi endre navnet på portalen?

• Ja! Ungdom1.no er et dårlig navn!
      6
    • Nei! Jeg syntes det er et bra navn!
      8

Anbefalte innlegg

Dette ga ett mye ryddigere inntrykk.

Det dere skal lage er altså ett sted der ungdom kan henge på Internett?

Målgruppen er ungdom og målet er at de skal gjøre sosiale ting på nettstedet?

Når du sier styre, hva er organisasjonsformen her? Det er fremdeles uklart for meg hvem som er eier her.

Hvis dere ønsker at vi som ikke er en del av prosjektet skal kunne bidra i denne tråden, trenger vi litt mer informasjon. Hvis dere skal velge ett CMS trenger dere en rammedefinisjon av hva slags funksjonalitet og skalerbarhet dere trenger.

Spørsmålet for meg blir da om dette er en tråd der kun "invidde" skal debatere eller om vi andre har en plass i denne tråden. Det skulle ikke være nødvendig for meg å stille de spørsmålene jeg gjør, svaren burde ikke sitte så langt inne, og jeg har ikke tilstrekkelig med informasjon til å bidra i denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette ga ett mye ryddigere inntrykk.

Det dere skal lage er altså ett sted der ungdom kan henge på Internett?

Målgruppen er ungdom og målet er at de skal gjøre sosiale ting på nettstedet?

Når du sier styre, hva er organisasjonsformen her? Det er fremdeles uklart for meg hvem som er eier her.

Hvis dere ønsker at vi som ikke er en del av prosjektet skal kunne bidra i denne tråden, trenger vi litt mer informasjon. Hvis dere skal velge ett CMS trenger dere en rammedefinisjon av hva slags funksjonalitet og skalerbarhet dere trenger.

Spørsmålet for meg blir da om dette er en tråd der kun "invidde" skal debatere eller om vi andre har en plass i denne tråden. Det skulle ikke være nødvendig for meg å stille de spørsmålene jeg gjør, svaren burde ikke sitte så langt inne, og jeg har ikke tilstrekkelig med informasjon til å bidra i denne tråden.

Dette skal bli en portal hvor ungdommen kan finne ut når ting skjer i deres kommune, dette innebærer jo at annen ungdom rapporterer inn nye "happenings", men dette skal også være en portal hvor man lan sende meldinger til hverandre og lese hverandres profiler osv.

Vi driver og oppretter et firma på dette nå, så har ikke helt bestemt oss for hvilken type organisasjon vi skal velge.

Det er jeg som eier dette konseptet.

Alle som vil kan være med å diskutere og komme med ideer, skal være åpent for alle.

Lenke til kommentar

Du har to forskjellige funksjonsmål: Happenings og SosialtNettverk.

Det nærmeste en visjon jeg har sett er:

"Dette skal bli en portal hvor ungdommen kan finne ut når ting skjer i deres kommune."

Du har beskrevet funksjonalitet som ikke passer til denne målsetningen. Du har enda ikke forklart hvordan de to funksjonalitetene skal knyttes sammen på ett overordnet plan: En visjon.

Om du har noen enerett på det å skrive om happenings i ett SN er vel heller tvilsomt.

Jeg forstår ikke dette prosjektet.

Lenke til kommentar

Virker som du gjør ting vanskeligere enn de egentlig er, Frode. Hvorfor skal det være så vanskelig å lage et system som oppfyller våre ønsker?

Såklart, det er en god del jobbing bak det men jeg syntes du overdriver ganske mye på en del punkter. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du prøver å grave dette helt ned? Det har gått bra hittil, og vi står foran et veikryss: Hvilket CMS skal vi bruke?

Når vi finner ut av det, kan arbeid fordeles og systemet implementeres. Jeg har jo alt kodet ferdig forsiden, og venter bare på å føye dette inn i et CMS.

Uansett, jeg sier ikke at vi har forberedt oss perfekt. Jeg startet denne tråden for å se om interessen her på forumet var stor, til en slik portal; noe den viste seg å være. Folk ble skrivd på lister, og vi har nesten kommet igang. :)

Lenke til kommentar

Korrekt.. ;) Vi har også planer om å starte dette opp som et foretak, og registrere oss i Brønnøysund.

Har dog vært slapt ang. arbeid fra min side for tiden.. Forsida er ferdigkoda, men jeg må jobbe med undersidene også - selvfølgelig. Kreativitet og slikt tar tid! :p

Uansett, håper noen kan komme med noen inspill ang. Joomla vs. Drupal. Jeg veit ikke, rett og slett.

Lenke til kommentar
Dere er spente nå? :p Jeg gir kun ut beta versjonen blant de som er med i teamet, foreløpig.. :)

Vel, for oss som vurderer å delta i dette prosjektet så kan det være en 'glede' å få se hva du egentlig går etter når det gjelder design.

Det er absolutt sant.. ;) Men jeg vurderer å fullføre noen undersider før jeg smeller den ut til allmennligheten. Men, jeg legger ut et bilde i førstepost, av forsiden! Det kan jeg jo gjøre.. ;)

Legger ut bildet her også:

182303.jpeg

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Ja, var kanskje like greit å slenge ut linken.. :p

Bra dere liker designet, bare å komme med kritikk! Er temmelig fornøyd med det selv, og ser stort potensiale i det. Mange utbyggingsmuligheter!

Skal se på det ang. bakgrunnsfargen. Den er kanskje bittelitt dominerende, men vi får se an når det blir litt andre elementer på forsiden osv, da jeg tror innholdet vil komme godt frem alikevel. Men uansett, åpen for forslag! ;)

Hadde vært bra om noen kom med tips angående hvordan ting skal se ut ellers på siden også. Da tenker jeg på sidene når du klikker på en nyhet, hvordan skal f.eks dette se ut? Og community delen? Hvordan skal profilene se ut? En blanding av facer'n og nettby? Eller vår egen vri?

Også må dere gjerne komme med innspill ang. Drupal vs. Joomla! delen også. Vær gjerne ambassadører for prosjektet og skaff folk som kan hjelpe! ;)

Lenke til kommentar

Jeg likte IKKE fargene, men oppbyggingen på siden virker grei. Det er store utbyggingsmuligheter og de er veldig nødvendige. Forsiden er det viktigste med en side siden det er som regel det første man ser så den bør være fengende og omfattende. Den ser litt "ryddig" ut foreløpig, men det fikser seg :)

Jobb med forsiden først du. Den er viktigst. Så kan du gå videre.

Lenke til kommentar

Får skrive et par punkter om designet :)

• Jeg likte ikke logoen. Den har potensiale, men syntes den blir litt rotete sånn som den er nå.
  • Jeg likte ikke navigasjonen. Skriften oser litt vel mye science-fiction. Den er også ganske kjedelig. Det er et ganske dominerende element på siden, så det bør jobbes litt med.
  • Fargene er ikke spesielt tiltalende. Prøv å endre fargeskjemaet litt, og introduser litt andre farger. Blir litt overkill av turkis, dette her.
  • Liker ikke måten venstre-menyen er satt opp på. De runde boksene er ikke spesielt pene rett og slett. Og en mer konsekvent bruk av margin ville nok hjelpet, spesielt her.
  • Navigasjonen over footeren (Om Ungdom.no etcetera) bør flyttes til selve footeren ;)
  • Spennende oppsett av nyheter! Et par endringer trengs kanskje, da det skal være litt mer informasjon der en hva som er der (navn etceterea), men det ser bra ut.

Et par pekepinner fra min side. Jeg syntes designet ikke er så veldig tiltalende. Venstre kollone trenger mye arbeid, og mer konsekvent bruk av whitespace kan hjelpe designet.

Stå på :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...