Gå til innhold

[Løst]Prosjekt: Ungdom1 - Felles ungdomsportal med stort nyhetssystem og nettsamfunn[VI SØKER HTML/CSS KODERE!]

Endring av navnet på portalen?  

14 stemmer

1. 1. Bør vi endre navnet på portalen?

• Ja! Ungdom1.no er et dårlig navn!
      6
    • Nei! Jeg syntes det er et bra navn!
      8

Anbefalte innlegg

Prosjekt: Felles ungdomsportal med stort nyhetssystem og nettsamfunn.

Logo-Splashsmaller.png

OBS: Valgt å opprette en ny tråd ang dette prosjektet dersom mye har forandret seg siden denne trådens tid. Håper dette er i orden.

*OLD POST UNDERNEATH*

Heisann!

Jeg skriver det her for en annen, som leder dette greiene her. Uansett, det har seg slik at vi har kommet med en idè til en ny ungdomsportal. Denne skal fungere slik at folk kan se hva som skjer rundt om i norge, ved at folk skriver om ulike happenings. Det skal også være et filter, slik at du kan kun vise nyheter fra ditt område. Alle som er registrert kan skrive nyheter i sitt område, men det må også være en godkjenningsfunksjon slik at det ikke kommer masse upassende nyheter ut. Moderatorer må med andre ord godkjenne nyheter som venter på å komme ut.

Portalen skal også ha et nettsamfunn i seg (ala Nettby), slik at det muligens kan bli litt aktivitet der inne etterhvert. Nettby er i seg selv ganske dårlig, designmessig og alt det andre. Hvorfor ikke prøve å lage noe som virker mer proft?

Uansett, vi satser ikke på å vinne over Nettby i førsteomgang, da vi skal satse på at dette nyhetsgreiene kommer igang skikkelig.

Som dere kanskje allerede har skjønt, er jeg ute etter friville folk som kan være med å dra dette til topps. Om ikke, hjelpe meg på veien, da det er jeg som har ansvaret for design og utvikling av sida.

Uansett, hadde vært knallbra med hjelp da dette virker som en god idè..! :)

#Frivillige:

Skribenter:

- StupidNick

- Fagerhaug

- Henzorz

- Kanuca

- Sir Tojo

Front-end:

- CissaM

- pedervl

- PerSandoy

- Fagerhaug

- Brød

- Badering

- kiriz

- JiGGe

Back-end:

- CissaM

- Famen

- PerSandoy

- Rasks

- stianquiez

- AlecTBM

- Eivind218

- Brød(?)

- bluefire

- JiGGe

#Illustrasjon av forsiden i beta stadiet:

182303.jpeg

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra at dere viser interesse!

Det er nå 3 frivillige som har meldt seg på, og syntes dette virker som et bra prosjekt.

Hva syntes dere om å bruke Joomla som grunnmur til systemet? Designet er ferdig nå, og jeg driver for tiden og koder opp forsiden. Trenger å finne ut hvordan de andre tingene skal se ut også etterhvert(community delen osv) Dette kommer jeg til å jobbe med i tiden fremover, sammen med dere andre. Kom gjerne med tips her også!

CissaM fortalte at det fantes moduler og plugins til et community system med Joomla. Har ikke sett så mye på dette selv. Hva tror dere om dette? Og bare bygge videre på dette?

Ingen ting er fastbestemt enda, når det gjelder selve backend greiene. Om ting skal kodes helt for hånd, eller bruke allerede eksisterende systemer.

Er også mottakelig mot flere frivillige! :)

Lenke til kommentar

Tja, joomla høres bra ut, men da kommer spørsmålet om hvor mye dette systemet takler, hvis vi noen gang blir 300.000 brukere på siden, og at rundt 20 - 30.000 brukere er på nesten hele tiden, hva er belastingen som Joomla takler...

Men ellers, så er joomla et veldig bra CMS system, som er enkelt og lage moduler/komponenter til...

Lenke til kommentar

Er faktisk litt enig med deg der, jeg er ikke så kjent med drupal, men det skal vist ikke være vannskeligere og lage moduler og plugins, på samme måte som med Joomla.

Skal laste ned og skjekke det ut litt.

Begynner og glede meg til og komme igang... blir et bra prosjekt dette!

./Famen

Lenke til kommentar

Vi venner oss til det beste med en gang, så vi slipper å bytte system etterhvert... Er ikke det en grei tanke? Drupal skal visst også være veldig bra ja.

Bra at dere er ivrige også! Dette blir nok en knallgod portal når vi blir ferdig.. :) (Selv om ferdig ikke går ann når det gjelder noe slikt da.. :innocent:

Uansett, jeg driver å koder opp forsiden nå slik at denne er klar til å legges inn i et system.

Lenke til kommentar
En ting du.... viss du har designa og koda forsiden... trenger du egentlig videre hjelp til front-end?

Det er kun forsiden jeg har laget. Altså, den du ser når du kommer inn på siden uten å være pålogget, og ser nyheter.

Det er fremdeles massevis av undersider som skal lages, som Famen pent understreker i forrige post.. :)

Lenke til kommentar

Om jeg skulle vært med på et slikt prosjekt ville jeg koda det fra grunn av, dette er mye mer proffesjonelt og virker mye mer profesjonelt, mer profesjonelt og folk får et bedre inntrykk... Man har samt bedre kontroll over koden, og lager den presist slik man vil med og uten ting...

Bare et tips fra meg som har hatt eget nettsamfunn..

Lenke til kommentar

Jepp, det er akkurat det. Jeg er redd for at det blir for mye for folka som skal drive med back-end, og de blir fort lei når man ser liten fremgang.

Det er såklart det beste å kode opp greiene selv, da man har 100% kontroll over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...