South_Bridge Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har et eldre HandyCam DV fra sony, modell DCR HC14E. Hvordan kobler jeg denne til pcen min(vista) og får video av den til pcen? Googla det seff, hvor det sies at dette kameraet ikke er støtta av sony lengre, men skal være en del av Vista HCL(hardware compa. list), og jeg tolker da dette som at driveren(en generell en) kanskje ligger i Vistainstallen, eller på install cden... korrekt? Hvilket program kan jeg da bruke for å ta over video fra dette kameraet til pcen når jeg først har fått den til å kommunisere med dataen? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Kople til kamera med firewire, og bruk Moviemaker. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Kameraet har ikke firewire(som jeg vet om iaff ) Kun USB. skal det være en firewire port på den? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Har ikke kameraet for meg akkurat nå, men ifølge noen google kilder så skal den visst ha firewire happy. Men altså, bare koble den til? Må kanskje knote litt med det, men prøvde med USBen og da fikk jeg opp Windows driver installer sak som ikke klarte å finne riktig driver. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Det er garantert firewireport på det. Ein 4-pins port, som ser slik ut: Redigert: Det skal til vanleg ikkje vere nødvendig å installer nokon drivar. Endret 9. mars 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Fikk løst problemet... ble veldig kronglete, sony gjør det ikke lett nei. Fikk tak i driveren, fra sony sine sider, men måtte taste inn modell, serienummer OG serienummer på software cden. LOL. Hva om jeg ikke hadde denne cden? Kameraet er jo ikke av nyeste sorten, så jeg kunne jo ha mistet den.... meeeen problemet ble løst. Leste at kameraet skulle vært støtta out of the box av vista men dette var ikke tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå