stclem Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg har kjøpt en dvd spiller med skjerm til bilen, og når jeg installerte denne hoppet jeg glatt over handbremseledningen. Dette var ganske dumt fant jeg fort ut, for dvd spilleren vil ikke vise bilde på skjermen før handbremsen er på, og det skjer jo aldri når ledningen er koblet på. Er det noen annen løsning en at jeg må begynne å lete etter hvor den skal kobles? Kan jeg bare koble den på en strømledning slik at stereoen får signal og tror at handbremsen er på? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Det skal fungere ja, kan du lokalisere og få tak i ledningen som får inn på handbrekket kan du kople den saman med ledningen som går til spelaren. Du kan og prøve å finne ut kva signal det er snakk om og hente det frå ein anna plass i dashbordet. Sikkert 12V eller jord. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Er nok bare å ''jumpe'' den ledningen til Jord et sted, regner jeg med. Er vel bare å prøve`? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Om den skal ha jord er det ikkje så risikabelt nei, men dersom den skal ha jord og du kjører på 12V kan det kanskje ta skade. Jord har du jo over alt, ikkje noko problem å teste det. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Om den skal ha jord er det ikkje så risikabelt nei, men dersom den skal ha jord og du kjører på 12V kan det kanskje ta skade. Jord har du jo over alt, ikkje noko problem å teste det. Sant nok. Kanskje spilleren har noe informasjon på nettet? Eller følger med en bruksanvisning på spilleren hvor det står? Lenke til kommentar
stclem Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Her er foresten spilleren. finner ikke noe i bruksanvisning, men skal lete litt mer etterpå. Finner jeg ikke tester jeg jord. http://jvc.no/product.php?id=KD-AVX33E&catid=0 Lenke til kommentar
stclem Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 fant fort på nett at det var jord som var rett. takk uansett. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Då kopler du den til nærmaste jordkontakt, du kan sjølvsagt ta kva punkt som helst på chassiet, men det er vel eit punkt bak spelaren du kan hente det frå. Endret 9. mars 2008 av Zeph Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Då kopler du den til nærmaste jordkontakt, du kan sjølvsagt ta kva punkt som helst på chassiet, men det er vel eit punkt bak spelaren du kan hente det frå. Min spiller trengte 3 jordings-punkter. 1 til spiller, en til brekket og en til koblingsboksen. Spleisa brekk-kabelen inn på spillerens jordingskabel og skrudde den andre fast i baksete festet. Funker fint det. Lenke til kommentar
Slurfi81 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Det er jo pga. sikkerhet at det skal kobles til jord på handbrekk. Men har selv dvd i bilen det første æ gjorde va å koble den ledningen til et fast jordings punkt på bilen. å det funker helt fint:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå