gwh Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Skal snart på ferie, og har tenkt å handle meg litt reiselitteratur. Setter pris på litt anbefalinger innenfor nevnte kategorie®. Har lest det aller aller meste av Pratchett(discworld) og Mr. King. Noe av det siste jeg har lest er American Gods med Gaiman, og denne falt veldig i smak. har også fått anbefaling om en slags fantasy/humor med inkvisitør som "good guy", men kan ikke for mitt bare liv huske hva det var. Pullman, Iian M. Banks og Clive Barker er også innenfor de sjangrene jeg liker å lese samt jeg er ferdig med Potter sagaen. Hobbiten og dens etterfølgere er jeg også ferdig med. Setter pris på noen anbefalinger over ting jeg kanskje ikke har sett eller lest tidligere eller bare gått glipp av. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Sidan du likte Gaiman kan du jo prøve andre av bøkene hans, som Anansi Boys, Stardust og Neverwhere. Andre gode alternativ er George RR Martin sin serie A Song of Ice and Fire, Steven Erikson sin Tales of the Malazan Book of the Fallen, Scott Lynch sin Gentleman Bastards og Robert Jordans Tidshjulet. Her er ei liste over bøkene i dei ulike seriane, kopiert frå Wikipedia. Som du ser er det ingen av seriane som er ferdige: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor A Song of Ice and FireA Game of Thrones (1996) A Clash of Kings (1998) A Storm of Swords (2000) A Feast for Crows (2005) A Dance with Dragons (forthcoming in late 2008) The Winds of Winter (forthcoming) A Dream of Spring (forthcoming) Tales of the Malazan Book of the Fallen Gardens of the Moon (1999) Deadhouse Gates (2000) Memories of Ice (2001) House of Chains (2002) Midnight Tides (2004) The Bonehunters (2006) Reaper's Gale (2007) Toll the Hounds (to be released in August 2008) Dust of Dreams (forthcoming, no release date set) The Crippled God (forthcoming, no release date set) The Gentleman Bastard Sequence The Lies of Locke Lamora (June 2006) Red Seas Under Red Skies (July 2007) The Republic of Thieves (forthcoming in September 2008) The Thorn of Emberlain (forthcoming) The Ministry of Necessity (forthcoming) The Mage and the Master Spy (forthcoming) Inherit the Night (forthcoming) Tidshjulet Verdens øye (The Eye of the World, 1990) Den store jakten (The Great Hunt, 1990) Den gjenfødte dragen (The Dragon Reborn, 1991) Skyggen stiger (The Shadow Rising, 1992) Himmelens flammer (The Fires of Heaven, 1993) Kaosets herre (Lord of Chaos, 1994) Sverdkronen (A Crown of Swords, 1996) Dolkenes vei (The Path of Daggers, 1998) Vinterens hjerte (Winter's Heart, 2000) Skumringens korsvei (Crossroads of Twilight, 2003) Drømmenes kniv (Knife of Dreams, 2005) Et Minne om Lys (A Memory of Light, 200?) Her er eit par andre trådar med liknande emne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=804734&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=556997&hl= Lenke til kommentar
gwh Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 mener jeg leste de 7 første bøkene i tidshjulet, men da begynte det å flyte ut som en bløt fjert i en kurvstol. Tenker jeg kommer til å prøve anansi boys og får lese litt om Gentleman Bastards for å komplementere litt :-) Flere forslag? Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Kan, som sikkert mange andre her, anbefale den norske fantasyserien "De fire og han som gjør galt værre" (bok 1 og 2 ute, av totalt 3). Humoristisk fantasy som er ganske lettlest, noe som er fint når man er på ferie. George RR Martin og Steven Erickson er litt tyngre ihvertfall, men anbefales likevel. Lenke til kommentar
bruker456281 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Av det jeg ikke allerede har nevnt så må Gail Z. Martins Chronicles of the Necromancer anbefales på det aller sterkeste! Du starter da med The Summoner i nevnte serie og hopper da til The Blood King som kom ut i januar i år. Gail Z. Martin har i mine øyne en meget god personlighets-skildring, og bøkene i seg selv er som å lese med smør i en varm panne! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå