Gå til innhold

Hvilken kampsport er mest effektiv i praksis?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Da blir konklusjonen: Det mest effektive er automatvåpen

Javel? Slår meg som lite snnaysnlig at man havner ipp i en slosskamp der begge parter har automatvåpen. Ihvertfall i det sivile liv. Har bare den ene parten et våpen, så må man enten løpe, eller så kan man lett skremme unna den andre selv uten særlig mye trening. Så jeg tror neppe det er velinvestert fokus.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er av mange sett på som noko av det mest effektive av kampsporter. Det var ein som prøvde ut denne kampsporten i turneringa UFC (Ultimate Fighting Challenge) der alt var lov heilt til motstandaren gav opp. Han var totalt overlegen mot alt. Boksere, TKD, kickboksere, you name it. Det er ein svært kjapp og effektiv kampsport som med nokre få grep får motstandaren heilt i lås. Ofte blir arm, bein eller nakke utsatt for eit press som fører til at vedkommande gjev opp umiddelbart.

Kan være noko av det du skriv om LeanFear.

Er nok akkurat den jeg skrev om. Går rett på kroppens svakeste punkt og da er det kjørt.

Lenke til kommentar
Javel? Slår meg som lite snnaysnlig at man havner ipp i en slosskamp der begge parter har automatvåpen. Ihvertfall i det sivile liv. Har bare den ene parten et våpen, så må man enten løpe, eller så kan man lett skremme unna den andre selv uten særlig mye trening. Så jeg tror neppe det er velinvestert fokus.

AtW

Nøyaktig det var poenget mitt. Vi skal ikke ta med alle faktorer for et ordentlig slagsmål, det var snakk om kampsport.

Automatvåpen er bare effektivt på litt avstand, er man nært hverandre er det nesten bare i veien.

Jeg har ikke så mye peiling på våpen, men vil ikke et submachinegun være bedre enn bare nevene? Det vil jo selvfølgelig avhenge av situsjonen. Blir du choka bakfra er det vel ikke så mye hjelp i første omgang.

Hvor bra funker egentlig teknikk og strategi når man er en jypling på 1.80 og 75 kg mot en bamse på 1.95 og 120 kg?
God teknikk har mye mer å si enn størrelse.
Har du noe du kan vise til? Det hadde vært artig å sett.

Har ikke noe for hånden akkurat nå, men se på det youtube-klippet som ble linket til tidligere i tråden om

Lenke til kommentar

For de som ikke har gått kampsport og er usikker på hvordan dem skal klare seg i en slåsskamp (kan skje når DU minst venter!:O) så kan en eventuell fulltreffer i ballene på motstanderen avgjøre så og si alt. Å recover fra noe slikt skal nok en del til. Å gjøre det derimot er jo litt feigt og vanskelig, men hey må man så må man.

Det beste er jo sefferz å løse konflikten diplomatisk.

Lenke til kommentar
Hvor bra funker egentlig teknikk og strategi når man er en jypling på 1.80 og 75 kg mot en bamse på 1.95 og 120 kg?
God teknikk har mye mer å si enn størrelse.
Har du noe du kan vise til? Det hadde vært artig å sett.
Har ikke noe for hånden akkurat nå, men se på det youtube-klippet som ble linket til tidligere i tråden om
Det eneste jeg kunne se der var en feit blubbe. Ikke noen svær bamse. Kan du si tidspunktet du sikter til?
Lenke til kommentar
Jeg har ikke så mye peiling på våpen, men vil ikke et submachinegun være bedre enn bare nevene? Det vil jo selvfølgelig avhenge av situsjonen. Blir du choka bakfra er det vel ikke så mye hjelp i første omgang.

Jeg tenkte mer på hvis man er så nær at man kan ha/få(uten den store bevegelsen) kroppskontakt, da risikerer man bare å skyte selg selv :p

Lenke til kommentar
Det eneste jeg kunne se der var en feit blubbe. Ikke noen svær bamse. Kan du si tidspunktet du sikter til?

Om du drar til bamsen eller jyplingen så faller de like lett. Der er ikke slik som på film at de som er litt store kan ta i mot slag etter slag i 50% av filmen uten å i det hele tatt merke det.

Har du teknikken inne reagere du ofte mye raskere enn bamsen også fordi han tenker mer over det han kjør mens du handler på innstingt.

Lenke til kommentar

Om du drar til bamsen eller jyplingen så faller de like lett. Der er ikke slik som på film at de som er litt store kan ta i mot slag etter slag i 50% av filmen uten å i det hele tatt merke det.

Har du teknikken inne reagere du ofte mye raskere enn bamsen også fordi han tenker mer over det han kjør mens du handler på innstingt.

Javel? Det vil vel variere litt, vil det ikke? Prøver du å si at en tungvektsbokser faller like lett som en som driver med fjærvekt? Det er jo en grunn til at man har vektklasser, og det er vel formodentlig fordi det er en fordel å veie mer (opp til en viss grad, og om teknikk og andre ting er likt)

AtW

Lenke til kommentar

Se fra 8:00 og utover. Han tynne fyren som ikke ser ut som en fighter som vinner ufc.

Han vinner, ja. Men jeg synes ikke motstanderene ser ut som slike bamser som jeg beskriver.

Når jeg ser på Wikipedia, ser jeg at UFC faktisk har vektklasser. Dvs. at han typen mest sannsynlig ikke har møtt noen som er veldig mye større enn seg.

75 kg vs. 120 kg er en forbanna stor forskjell hvis begge er stinn av muskler.

Lenke til kommentar
Javel? Det vil vel variere litt, vil det ikke? Prøver du å si at en tungvektsbokser faller like lett som en som driver med fjærvekt? Det er jo en grunn til at man har vektklasser, og det er vel formodentlig fordi det er en fordel å veie mer (opp til en viss grad, og om teknikk og andre ting er likt)

AtW

Jeg tolket det slik at den lille hadde kampsport trening mens "bamsen" ikke hadde det.

Lenke til kommentar

UFC har utvikla seg.

With no weight classes, fighters often faced significantly larger or taller opponents. For example, Keith "The Giant Killer" Hackney faced Emmanuel Yarborough at UFC 3 with a 9 in (22 cm) height and 400 lb (180 kg) weight disadvantage.[12] Many martial artists believed that technique could overcome these size disadvantages, and that a skilled fighter could use an opponent's size and strength against him; with the 170 lb (77 kg/12 st) Royce Gracie winning three of the first four UFC events, the UFC quickly proved that size does not always determine outcome.
Lenke til kommentar

Se fra 8:00 og utover. Han tynne fyren som ikke ser ut som en fighter som vinner ufc.

Han vinner, ja. Men jeg synes ikke motstanderene ser ut som slike bamser som jeg beskriver.

Når jeg ser på Wikipedia, ser jeg at UFC faktisk har vektklasser. Dvs. at han typen mest sannsynlig ikke har møtt noen som er veldig mye større enn seg.

75 kg vs. 120 kg er en forbanna stor forskjell hvis begge er stinn av muskler.

Som Zeph viser til har UFC utvikla seg. Han på 9:50 er ganske mye større. Og han var i tillegg en mester i kampsport. Tenk deg da hvordan en uten erfaring hadde stilt

Lenke til kommentar
Finnes mange teknikker for å ta ut folk, uavhengig av størrelse. Politiet lærer å slå folk ut av bevissthet ved å treffe steder, og uansett hvor stor man er så faller man like lett om som en liten spjelke.

Slå ut folk med ett slag? Det kan jeg garantere at de fleste av dem ikke kan. Ett slags KO er utrolig vanskelig, og er en kombinsjon av kraft, teknikk og hell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...