Gregor Martin Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har i dag: Amd Athlon 64 3700+ ASUS A8N-E Corsair CMX1024-3500LLPRO x2 Nvidia 7900GT skjermkort (antagelig XFX) (CPU ligger på 37grader, Gpu ligger på 47grader idle) Har Zalman kjøling til CPU, standard kjøling på GPU Spørsmålet er: Hvilken cpu bør jeg gå for? Vil ikke oppgradere resten av systemet enda, kun cpu +ev. gpu kjøler... kommer ikke til å overklokke. Mvh Gregor Martin Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 det er kanskje på høy tid å skifte hovedkort spør du meg. e ikkje det største utvalget lengre i sokkel 939 finnes heller ikkje firekjerner cpu-er som e definnitivt det man skal bruke penger på hvis man skal ha ny cpu. ellers så støtter hovedkortet ditt to-kjerners så det bør du gå for då hvertfall. hva angår pris og kor kraftig den skal vær (mhz el ghz) blir vanskelig å komme med noen tips. klart at jo kraftigere den er jo raskere er den jo ,men det koster deretter. men eg ville nok ikkje ha brukt så mye penger på cpu hvis eg va deg. du snakker om at du ikkje vil oppgradere resten enda, men då må du ha nytt hovedkort og og derfor mest sannsynlig ny cpu igjen og ddr2 minnebrikker og ikke ddr som du har no, men her e en liste over cpu-er: https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Det lønner seg ikke å kjøpe prosessor til 939 med mindre du kan finne en brukt til en ok pris. Du får en rimelig Core2-prosessor, P35 Hovedekort og 2 Gigabyte DDR2 800 MHz minne for under 1500 kr. Helst bør du gå for en E8400-prosessor og da kommer det på rundt 2300-2500 kr for prosessor + hovedkort + minne. Jeg gikk fra 939 Opteron til, 775 Core 2 Wolfdale. Stor forskjell i ytelse. Endret 9. mars 2008 av mrNilsen Lenke til kommentar
Gregor Martin Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Takk til alle for kjappe innlegg på mitt beskjedne spørsmål. Spesielt TAKK til Blink-182, for kort og konsist svar! Skjønner jo at PC-en er helt steinalder nå, selv om det ikke er såååå lenge siden jeg kjøpte... Ny pc er jo det eneste rette, liten vits i å flikke mer på de eksisterende komponentene, MEN; det medfører økonomiske uhygger jeg ikke er klar for akkurat nå. Når HK, cpu, Ram, kasse, + kjøling (+ev ny skjerm, CRT-begynner å bikke mot graven)skal i hus blir det drøyt... Så nøyer meg med en beskjeden oppgradering til tokjerne CPU, det får duge i denne omgang... Hadde satt pris på begrunnelse for denne Mvh Gregor Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Men du skal slite med å finne en butikk som har socket 939 Opteron på lager. Mulig du må kjøpe brukt. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 hos datakjeden.no kan du bestille hvertfall Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Blir rimeligere å kjøpe nytt 775-prosessor-hovedkort + ddr2 minne enn å kjøpe en 939 Opteron. Rimeligere og mye bedre ytelse. Endret 9. mars 2008 av mrNilsen Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Vis du vurderer ny pc har jeg et greit oppsett til 6k her. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Minne, hovedkort, dobbelkjerne-prosessor. Apacer DDR2-800 2.0GB 280,- Amentio 280,- Gigabyte GA-P35-DS3 599,- Amentio 599,- Intel Pentium E2180 515,- Amentio 515,- Rimeligste totalsum 1394,- DR3R-hovedkort dersom du trenger RAID Gjerne legg i litt mer penger så du får en E8400 Prosessor. Det er en ny 3GHz 45nm dobbelkjerne-prosessor som ble lansert i Januar 2008. Priser fra 1290 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå