MrBBs Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Heisann, kas prog. bruker ein til å endre bios settings til eit skjermkort? har eit 7900 vist det kan hjelpe med noe (nvidia) Planen var å sette opp cpu vcore, og kanskje noke på rammen og. Mvh Oddbjørn Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 forstår det sånn at det er mer ytelse fra skjermkortet du er ute etter? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 last ned denne softwaren: http://www.majorgeeks.com/download737.html du må kanskje følge disse rådene først: http://forums.majorgeeks.com/archive/index.php?t-90891.html Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Planen var å prøve å øke volten slik at eg kunne klocke lenger enn det eg kan atm, siden kortet ikkje overstiger 44c* ved max load (artifac scan i ati tool) takker for svar btw Mvh. Oddbjørn Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Vel, går det ikkje an å stille opp gpu og mem volt? er den kanskje før høg fra før av? Eller er det denne nooben som ikkje finner det? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 skal ikkje slå det fast, men tviler på at de kan justeres så lenge det ikkje står noe spesielt i bios ang det. i min bios er det noe som heter pcie frequency. den kan justeres fra 100 til 150 mhz. litt usikker på hva den egentlig gjør. eg valgte 101 og det funket overhodet ikkje hehe. kanskje du har nåkke sånt så prøv det hvertfall Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Vel, her er det snakk om biosen til skjermkortet og ikkje hovedkortet da... Men problemet er vel at kortet allerede er v.moddet fra fabrikk (xfx geforce 7900gs M480) så da ender det vel i at eg må fysisk stille opp volt da.. =/ eller noken som har ein betre ide? Mvh. Oddbjørn Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) skjønner at det er skjermkortet sin "bios" det er snakk om , men har den egen bios da? det va me enn eg visste. den har jo sine default settings som man kan justere via rivatuner som nevnt ovenfor som e det programmet folk flest bruker til å klokke skjermkortet med. så skal endre på vcore til skjermkortet så må det gjøres med fysisk modding'. vet at det blir gjort og at det e ganske så risikabelt. man skal vite hva man driver med for å si det sånn Endret 9. mars 2008 av gjeewaytee Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det går å justere vgpu med nbitor på noen skjermkort i gpu-biosen, feks 8800GT. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 det visste eg ikkje. takk for tipset. har 8800 gt så då må vi prøve det vettu Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Men på 7900gs er jo kortet sin gpu-vcore stilt opp ein del fra fabrikk.. det er jo klocka fra 450mhz til 480 (da stilte nvidia opp volts..) Så har eg klocket til 595.. Det er jo ein del, men er ikkje ekstremt da.. hadde håpt på 650 eller nåke... Mvh. Oddbjørn Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 nbitor kan endre vcore på noen kort, så flasher man det inn :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå