haika Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ja, jeg har da en D-link Dwa 140 som viser at den bare yter 73% på pcn min (vista). Dette er høyst irriterende siden den er ny og routern som også er d-link er grenseløst dårlig og gir mye lagg når jeg spiller. Er det noen måte å få nette raskere? Funker det med å instalere nye oppdateringer på routern? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 det finnes firmware til forskjellige routere, men hvilke aner jeg ikke. har selv en speedtouch fra nextgentell og etter firmware oppdatering så kom det seg betraktelig. hør med din forhandler. ang raskere nett så kan du feks når du skal spille online sette en kabel mellom routeren og pc-en Lenke til kommentar
haika Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 det finnes firmware til forskjellige routere, men hvilke aner jeg ikke. har selv en speedtouch fra nextgentell og etter firmware oppdatering så kom det seg betraktelig. hør med din forhandler. ang raskere nett så kan du feks når du skal spille online sette en kabel mellom routeren og pc-en * Routeren heter D-Link DIR-635, er det noen mulighet til noe "firmware", eller hva det heter til det? jeg trenger dette raskere, setter pris på om du kan hjelpe en som ikke er så fullt god i slike ting. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 aner ikkje om man kan laste ned firmware direkte fra din internettforhandler. eg tok kontakt med min forhandler (nextgentel) og spurte. de ordnet det på et blunk. måtte bare ha routeren på og neste dag va den nettet dønn stabilt, men har du prøvd å strekke kabel mellom routeren din og pc-en og sett om det blir bedre å spille online? ? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Det er ganske god informasjon på sidene til d-link. Se her: http://www.dlink.no/?go=gNTyP9CnptFMIC4ASt...18SueraaIe2HtS6 EDIT: Linken ER helt riktig skrevet inn fra min side, men den fungerer ikke dersom du klikker på den (1 tegn forsvinner, tåpelig system, sikkert pga. for langt ord eller noe). Kanskje den virker dersom du klikker på siter, og kopierer uten å poste... Uansett kan du gå inn på dlink.no og klikke på KUNDESERVICE deretter skriver du inn navnet på routeren din, og du kommer til en side hvor det er nøye forklart, bla. hvordan du oppdaterer firmware. Endret 9. mars 2008 av grizzlyx Lenke til kommentar
inku4055 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ja, jeg har da en D-link Dwa 140 som viser at den bare yter 73% på pcn min (vista).Dette er høyst irriterende siden den er ny og routern som også er d-link er grenseløst dårlig og gir mye lagg når jeg spiller. Er det noen måte å få nette raskere? Funker det med å instalere nye oppdateringer på routern? Yter bare 73% sier du.. hva mener du egentlig med det? Er signal styrken på 73%? Hvis det er det du mener så er dette kun en indikasjon på signal styrken ikke nødvendigvis hastigheten på kommunikasjonen mellom router og usb adapter, selv om de henger litt sammen. Hvor er du i forhold til routeren når du får 73%.. i samme rom? annet rom? samme etg? Hva er eventuelt mellom deg og routeren... betong vegg / gulv? bad med gipsvegg og fliser? Trådløst vil aldri bli like bra som en kabel ( tror jeg da ). Men en oppdatering av software på router og usb adapter kan hjelp. Jeg hadde egentlig styrt unna usb adapter hvis mulig. Dir 635: 1 - last ned software på : (Velg hardware model, se under routeren din) D-link software 2 - Høyre klikk filen du lastet ned, og velg "pakk ut", merk deg hvor filene blir lagret 3 - Logg på routeren via Explorer: 192.168.0.1 skal ikke være nødvendig med brukernavn / passord. Bare trykk logg inn 4 - Velg menyen tools -> Firmware 5 - Trykk "bla gjennom", under firmwaer upgrade, og finn fram til filene du lastet ned. 6 - Trykk "upload" OBS... Gjør dette via kabel og dette nullstiller routeren din. Det skal også gå ann å oppgradere firmware på usb adapteret, men det får du finne ut av selv he he :-) Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå