hallegyn Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Vurderer å kjøpe mac i nærmeste fremtid. Har hørt at MacBook Air bråker mye, men hvordan er det med de andre, spesielt MacBook? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Jeg eier ikke Mac selv (pga. jeg er litt Apple-mostander generellt sett), men har noen venner som har diverse Mac bærbare. I min erfaring er de omtrent samme støynivå som er normalt for andre bærbare PCer, de værken utmerker seg spesiellt godt eller dårlig. Støynivået er absolutt hørbart, men ikke plagsomt, og det er hovedsakelig en "suselyd" fra luft som beveger seg, så det er ikke noe som vanligvis irriterer mens heller ignoreres av hjernen din som bagrunnstøy etter et par minutter. Det er jo forøvrig akkurat samme hardware i nye Macer som i nye PCer, så dette er jo ikke så stor overraskelse egentlig siden de derfor krever samme mengde kjøling som en tilsvarende sterk bærbar PC. CD/DVD stasjonene bråker noe forferdelig, men det er et "problem" med alle bærbare og nokså uunngåelig, men det er jo relativt skjeldent at du trenger å ha DVD-stasjonen kjørende i lengre perioder av gangen. Den bråler naturligvis ikke når det ikke spinner en disk i den. På tross av forutnevnte anti-Apple fordommer, så mener jeg dette er ganske nøytralt dømt Det kan selvfølgelig være lurt å høre med noen andre osm har akkurat den modellen du skal kjøpe. -Stigma Endret 8. mars 2008 av Stigma Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Vurderer å kjøpe mac i nærmeste fremtid. Har hørt at MacBook Air bråker mye, men hvordan er det med de andre, spesielt MacBook? _____________________________________________________________________________________ Jeg har Mac iBook G4, ca. 3 år gammel. Jeg hører viften går (ikke plagsomt) om maskinen blir varm. -Noe som skjer med min maskin ved tunge programmer/spill. Jeg har løst dette ved å heve maskinen 1-2 cm over bordet, slik at luften sirkulerer og kjøler bedre under maskinen. CD/DVD-stasjonen lager endel lyd i ca. 5-30 sek., så holder den kjeft og viser innholdet. Men dette er en gammel maskin med IBM-prosessor. Nye maskiner med Intel-prosesser, kjenner jeg ikke direkte, men de jeg kjenner som har slike er SVÆRT fornøyde. Jeg kjenner ingen som har Mac Air. Er ikke den uten cd/dvd-stasjon? Jeg er også godt fornøyd med min maskin. Ingenting tull. ...vel, batteriet varer bare i 1.5t, mot 4-5t når ny : ( Selv om den er blitt 3 år, er den fremdeles god nok til mitt bruk. Er 99% sikker på at min neste pc også er en Mac. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå