thrice Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Heisann. Er på utikk etter hodetelefoner til denne mp3spilleren; Cowon iAUDIO 7 8gig. Vil helst ikke strekke meg så mye over 1000,- og det hadde vært flott om jeg kunne kjøpt de i butikk, eller bestilt de fra pcutstyr.no samtidig som mp3spilleren. Kriteriene er; -De må tåle å bli med rundt overalt. Helst vil jeg ha mulighet til å legge de i sekken/messengerbagen. -Ikke et skrikende design (alâ scullcandy), det passer verken til personlighet eller hva jeg har på meg til vanlig. Men for all del, kvalitet forran utseende. -Jeg hører på alt fra in flames, john coltrane og gang starr, så trenger noe som kan spille forskjellig. -Det må være behagelig å ha på. Kommer til å bruke det i flere timer i strekk når jeg skriver oppgaver, reiser osv. -De må være 'isolert', mennesker med bråkete hodetelefoner er lite populære, spesielt i lesesalen. -Lettdrevne, liker høy og god lyd en gang i blant! Setter stor pris på svar! Edit: Har sett litt på AKG K518 DJ, hva tror dere? De virker ihvertfall solide, men jeg er litt skeptisk til pleather. Hadde velour(?) på noen gamle fra sony, og det var meget behagelig. Endret 9. mars 2008 av thrice Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Du kan kjøpe velour puter til k518dj. Dvs, sennheiser HD25 velour puter passer k518 http://i136.photobucket.com/albums/q187/Cptnodegard/padd.jpg http://i136.photobucket.com/albums/q187/Cptnodegard/k518.jpg Betalte vel rundt 100,- for putene mine på headfi... absolutt verdt det Endret 9. mars 2008 av Slettet+89234341 Fjerna unødig sitat. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Aha, takk for tipset! Hvordan tror du/dere de hodetelefonene møter resten av kravene? Og vil de gå sammen med mp3spilleren? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Aha, takk for tipset! Hvordan tror du/dere de hodetelefonene møter resten av kravene? Og vil de gå sammen med mp3spilleren? komfort blir største problemet. jeg klarer ikke ha dem på altfor lenge av gangen, selv med velour Lenke til kommentar
thrice Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Okay, har du noen andre alternativer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Okay, har du noen andre alternativer? egentlig ikke.... er propper et altrnativ? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg synes det blir ubehagelig over lengre tid, og jeg klarer alltid å miste/ødelegge de. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg har nå brukt AKG K518 DJ i rundt en uke nå , å for min del har ikke komforten vert noe problem i det hele tatt , men det er da på mitt hode da , de er kansje noen du bør prøve før du kjøper . Lydmessig er de vertfall veldi bra , de er utrolige kraftige på bassen men de sliter kansje litt med å komme seg helt opp på de lyseste tonen . Men det gjør egentlig at de blir mer behagelige å høre på . ellers har du jo Sennheiser HD25ene som jeg har hørt en del bra om. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Da må det bli Sennheiser HD 25-SP isåfall, Siden HD25 er dyrere enn hva thrice har lyst å bruke. Tror HD 25-SP kan bli litt ubehagelige over tid. 6,3 mm jack tilkobling er også litt dumt med tanke på portabelt bruk. Er ikke de litt tunge å drive? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Da må det bli Sennheiser HD 25-SP isåfall, Siden HD25 er dyrere enn hva thrice har lyst å bruke. Tror HD 25-SP kan bli litt ubehagelige over tid. 6,3 mm jack tilkobling er også litt dumt med tanke på portabelt bruk. Er ikke de litt tunge å drive? tror han skal klare å drive de ganske lett siden han har en Cowon iAUDIO. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Åja, så dumt av meg. Glemte det helt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Da må det bli Sennheiser HD 25-SP isåfall, Siden HD25 er dyrere enn hva thrice har lyst å bruke. Tror HD 25-SP kan bli litt ubehagelige over tid. 6,3 mm jack tilkobling er også litt dumt med tanke på portabelt bruk. Er ikke de litt tunge å drive? tror han skal klare å drive de ganske lett siden han har en Cowon iAUDIO. Bare D2 som har så ekstremt med uteffekt, ikke i7 Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Litt søking sa at iAudio 7 har en utgangseffekt på 53mW, det er vel en god del mer enn hva som er vanlig, hm? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ja, jeg er ikke helt sikker på hva som er normalt men, iPod 5g Zune og Creative Zen Vision :M har alle 30 mW per kanal. Men alle disse er "kraftige" mp3-spillere. Jeg kan tenke meg normalen for vanlige mp3-spillere ligger rundt 10 mw og oppover til 20 mw. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 53mW er samlet, dvs 26 per kanal ca. det er midt på treet, men du burde ikke ha noe problem med å drive 85 ohm som jeg tror hd25 er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå