Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Logger på nettverket, men får ikke gått på nett

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en laptop (HP Compaq nc6220)med Windows XP, der jeg kobler på mitt åpne nettverket uten problemer. Signalstyrke utmerket. Men jeg får ikke gått på nett med PC-en. "finner ikke server" står det uansett hvilken nettside jeg vil gå inn på. (Sitter forøverig med en annen pc på samme nettet nå, så det skulle ikke være noe galt med nettet/ruter i alle fall...) Til tross for at jeg ikke får gått på nett så lastet windows'en nettopp ned viktige oppdateringer på windows update automatisk...

Hva kan problemet være? Hvis jeg går på "nettverkstilkoblinger" -> "vis alle tilkoblinger" så står det at jeg er koblet til det tråløse nettverket, men det er en hengelås på symbolet..er det der problemet ligger?, og hvordan blir jeg isåfall kvitt denne hengelåsen?

Har ikke innstallert noe virusprogram ennå, da jeg må på nett for å gjøre dette, og har prøvd å slått av windows brannmur uten hell..

Håper noen her kan hjelpe meg, da blir min far glad, siden det er hans PC ;)

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når windows update fungerer så kan det være brannmur eller DNS som er problemet.

Sjekk brannmuren på maskinen og se om nettleseren er lagt til i unntaksreglene.

Sjekk om PC står til å motta ipadresse automatisk.

Jeg satte nettopp explorer til unntaksreglene, uten at det hjalp..

Lenke til kommentar

..kan kanskje opplyse om at PC-en har tidligere vært en jobb-PC, der It avdelingen har gitt min far PC-en akkurat slik de kjøpte den..det vil si at den er ribbet for program..bare windows XP er installert med drivere for å få PC-en til å fungere...

Lenke til kommentar

Siden du har fått maskinen fra en arbeidsplass kan det være innstallert en eller flere Policier av Administrator på arbeidsplassen som skaper problemer for deg.

Dette merker du ved at du feks blir nektet tilgang til spesifikke områder av operativsystemet da du muligens ikke får full Administrator tilgang hvis maskinen har vært medlem av et domene eller privat nettverk.

Mulig den kan ha brukt noen innstillinger for en proxy på arbeidsplassen tidligere som gjør at du ikke kommer på nett hjemme fra deg selv.

Har du sett om du får innstallert driver til nettverkskortet på nytt?

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Siden du har fått maskinen fra en arbeidsplass kan det være innstallert en eller flere Policier av Administrator på arbeidsplassen som skaper problemer for deg.

Dette merker du ved at du feks blir nektet tilgang til spesifikke områder av operativsystemet da du muligens ikke får full Administrator tilgang hvis maskinen har vært medlem av et domene eller privat nettverk.

Mulig den kan ha brukt noen innstillinger for en proxy på arbeidsplassen tidligere som gjør at du ikke kommer på nett hjemme fra deg selv.

Har du sett om du får innstallert driver til nettverkskortet på nytt?

Det må jeg isåfall gjøre via nettet..de sendte ikke med noen cd'er..og han står som administrator på PC-en.

Lenke til kommentar

Moderator kan stenge tråden! Fant til slutt ut av problemet. Det var en Proxy innstilling under LAN innstillinger på EXPLORER som gjore vanskeligheter for oss. DEtte er rettet på og alt fungerer finfint nå! Takk for alle som engasjerte seg!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...