Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne port for Utorrent

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har prøvd en del i det siste på å komme meg inn i ruteren for å åpne en port for u torrent, men har det lille problemet med at jeg ikke kommer meg inn på web config. Samme hva jeg skriver inn i nettleseren kommer ikke innloggigsviduet opp!? Har prøvd med både statisk ip og den ip'n som ruteren automatisk gir (10.0.0.35).

Jeg kan ikke skjønne hva jeg gjør galt..!

Rutern er en Zyxel prestige 600, bakpå står det P-660H-T3.

Kan det være noe med internettlevrandøren som har satt noen form for sperre på den?

Håper noen her på forumet kan hjelpe meg med saken :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelper å vite hvme din ISP er. utifra IPen tipper jeg kanskje Telenor?

Prøv å koble PCen direkte til ruteren som du skal konfigurere. ofte er det problematisk å kontakte ruterens webgrensesnitt gjennom en annen ruter. DU må selvfølgleig også ikke bruke din egen IP (det komemr ikke klart frem om du vet dette), men din gateway IP.

Din gateway IP (altså ruterens IP adresse) finner du i:

START -> kjør -> "cmd" [enter] -> "ipconfig" [enter]

se etter standard gateway udner forbindelsen du bruker (altså trådløst eller kablet).

Det du også må være obs på at dersom det er to rutere, så må ENTEN en av ruterene stå i ren aksesspunkt modus, ELLER så må du konfigurere port-forwarding i BEGGE ruterene for at det skal fungere. Altså fra ruter1 til ruter2 og så fra ruter2 til PC.

Det er for lite informasjon her til å vite hva som er tilfellet, men forhåpentligvis hjalp denen informasjonen deg.

Nei, ruteren idn er ikke speret fra din ISP. Det kan jeg nesten garantere. Om den var det så hadde du fått opp login-vinduet, mens din ISP ikke hade ville gitt deg login informasjonen i så tilfelle.

Om ingneting annet fungerer etter ud har prøvd, så send meg en PM, så kan jeg ta remote-kontroll over maskinen din via teamviewer:

http://www.teamviewer.com/index.aspx (gratis, og ingen installsjon trengs)

og se på egenhånd hvordan situasjonen ligger ann. Send PM som sagt om det kommer til det, og legg gjerne ved et mobilnummer om du har det, så finner vi nok en løsning.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...