Gå til innhold

To lydkort samtidig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det skal gå helt fint. Det er bare noen måneder siden jeg spurte om det samme. (Jeg skulle ha oppe 2 winamp'er på samme PC og spille forskjellige mp3 ut til to rom samtidig)

Eneste forskjellen fra å kjøre med kun ett lydkort er at du må velge "output unit" i de programmene du bruker.

Lenke til kommentar

Etter en del prøving og feiling med forskjellige PCI slot'er og et tilfelle av checksum feil i Biosen fikk jeg det faktisk opp. SB kortet sto i, og jeg prøvde det andre kortet i flere PCI slot'er, men jeg måtte ta ut SB kortet og installere det andre for så å sette inn SB kortet igjen før det funka. Noen ganger er det ikke lett å forstå seg på PC'er :-)

Monnich

Lenke til kommentar

Lydkort er rare dyr, spesielt hvis de er gamle eller man skal ha legacy (DOS)-support, da gomler de opp IRQ, DMA, og I/O-adresser i massevis. Kult at du fikk det til å funke, vurderte en gang å prøve å stappe inn så mange lydkort som mulig i en PC for å se hva som skjedde, men det ble aldri noe av (og godt var vel det, alle kortene jeg hadde var eldgamle og dermed tilsvarende sultne), å fylle opp PCI-plassene med skjermkort fungerer derimot fint. En gang må jeg teste med nettverkskort også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...