Gå til innhold

Liste opp mysql databaser

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver med et system til meg selv der jeg kan opprette og slette databaser, samt og legge til og slette tabeler i databaser.

Men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal liste opp databaser, har søkt på google uten svar. Noen som har en løsning på det? Hadde vært fint! :D

Endret av dannyboy_1992_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke lage noen program, det er jo web basert som phpmyadmin. PhpMyAdmin er så tregt her, derfor lage en egen enkel versjon, tar ikke mye tid heller ;) Nå har jeg fått til legge til databaser, liste over databaser og vis man trykker på dem så kommer tabellene i databasen opp. Har tenkt til og prøve på endre tabell, skal vel ikke være vanskelig det tror jeg :p

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Jeg lurer på en ting til, er det mulig og vise felts navn? Har gjort sånn at når man trykker på en tabell så går den til show_felts.php med f.eks ?database=test&tabell=test bak. Den skal vise alle felta i tabellen, men så trenger jeg og hente navna på feltene. Er det mulig?

Endret av dannyboy_1992_
Lenke til kommentar

Hmm, får det ikke til jeg :( Men tussen takk jokkakim! Kunne noen ha gitt meg et eks? Hadde vært fint det, men skal se om jeg får det til med mer testing.

Edit: Tror jeg fikk det til nå, så håper dette blir noe xD

Endret av dannyboy_1992_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...