Deadringer Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hei. Jeg har kjøpt meg et slikt Linksys-kort, koblet det til pcen og alt så ut til å fungere fint. Jeg får inn det trådløse nettet, men da jeg skal koble til pcen, står den stort sett og prøver uten å faktisk få koblet til, for så å refreshe listen over nettverk. Noen ganger hjelper det å velge at nettverket skal repareres i windows, men det er i såfall bare midlertidig. Om det fungerer og jeg får logget til nettet, er jeg 1 av 20 ganger logget på lenger enn 5 minutter. Pcen blir logget av igjen og jeg må kjøre gjennom samme regla igjen og igjen. Er det noen som vet om noen måte å få fikset dette på? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ip instillingene på pcen bør være automatisk og Channel valget på ruteren bør være 6 eller 11. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Det kan jo være svakt signal eller forstyrrelser som gjør at du får disse problemene. Du kan prøve å bytte kanal og flytte på antenne/router. Hjelper ikke det så flytt routeren ved siden av PC for å se om du får stabil forbindelse da. Når du flytter rundt på antenne/router så bør du enten laste ned noe og følge med på hastigheten (ctr-alt-delete og se på nettverk) og / eller pinge routeren og se om du greier å få lav ping på 1-2ms. Endret 9. mars 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg kan ikke flytte på routeren. Bor i en kjellerleilighet hvor det er eierne, som bor en etasje over oss, som har routeren hos seg. Så hovedsaklig lurer jeg på løsninger jeg kan fikse med selve kortet. Er det noe jeg kan endre inne i innstillingene til kortet eller noe slikt som vil gjøre at den får bedre kontakt, eller er mer stabil når den først kobles til? Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg kan ikke flytte på routeren. Bor i en kjellerleilighet hvor det er eierne, som bor en etasje over oss, som har routeren hos seg. Så hovedsaklig lurer jeg på løsninger jeg kan fikse med selve kortet. Er det noe jeg kan endre inne i innstillingene til kortet eller noe slikt som vil gjøre at den får bedre kontakt, eller er mer stabil når den først kobles til? Kjøp deg en ekstern antenne slik at du får forsterket signalet... Wintel Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Du kan jo sjekke denne tråden for tips om Buffalorouter for bedre rekkevidde. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Kjøp deg en ekstern antenne slik at du får forsterket signalet... Wintel Ekstern antenne? Må ikke slike festes på routeren? Som sagt har jeg ikke noe tilgang til selve routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå