Gå til innhold

To store grupper med døde piksler på min 2 mnd. gamle HP

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en HP 8510w like før jul. Jeg har nå oppdaget at det har oppstått to store prikker/grupper med døde piksler som ikke der da den var ny:

post-38242-1205014674_thumb.jpg

Disse to prikkene passer perfekt, både mellomrom og posisjon, med de to forhøyningene som er på oversiden av touchpad-en, under museknappene:

post-38242-1205014725_thumb.jpg

Dette må vel være HP som har gjort en dårlig designjobb, eller? Jeg har behandlet PC-en meget fint, så det er ikke hardhendt bruk som er årsaken. Vil dette dekkes av garanti/reklamasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er entne en produksjonsfeil eller designfeil, så har må du bare melde saken inn som garanti eller rekalamsjonssak. Du har med all sansynlighet minimum 1 år garanti, og 5 års reklamasjonsrett gitt at maskinen var kjøpt i Norge, så du er dekket i uansett tilfelle.

Ofte kan du få raskere behandling av saken via garanti dog, så når du har dette på maskinen så begynn gjerne der.

Det er ingenting du kan gjøre for å fikse et slikt problem med døde pixler, og det er jo alt for ille til å være en feil du kan leve med, så bare meldt det til produsenten så fort som mulig, eller evt. kontakt butikken du kjøpte maskinen i så tar de hånd om det for deg om du er usikker på hvordan du går frem med å kontakte produsenten direkte.

Det er ikke første gang jeg har sett at tastaturet har satt igjen merker i skjermen på en bærbar, men jeg har aldri sett døde pixler pga. dette før. Kanskje du bør forhøre deg med butikken eller produsenten anngående dette, i tilfelle det er et kjennt problem med denne modellen.

Håper du får en rask saksbehandling og ny maskin i retur fort :)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

To klynger som det der vil uten tvil dekkes av garanti. Siden det er en maskin i businessegmentet til HP ringer du bare 800 62 800 for å komme i kontakt med businessupport og får ordnet en reparasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...