bankebiff4 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) ok, jeg har to 22", og tenkte å koble den ene skjermen til x-boxen, for med ultramoon kan jeg raskt deaktivere den ene monitoren og bytte til Xboxen. begge skjermene har en max oppløsning på 1680 X 1050 så derfor gikk jeg til innkjøp av en HD -> VGA kabel på biltema (koster mye mindre en å kjøpe en Xbox-> VGA kabel) men når jeg koblet den inn, så ble den helt grønn, alle kanalene virket fordi jeg så forandringer i sterke røde og blåfarger og at de forsvant når jeg dro ut den kabelen (testet det med oversheld og cloack på halo 3). så leste jeg ett sted da jeg GOOGLA det, at man skulle skru opp til 750i eller noe på xboxen, og da prøvde jeg det, men da taklet ikke skjermen oppløsningen... så det jeg lurer på, vill det fungere hvis jeg kjøper en HD -> DVI? eller må jeg ha ett TV kort til PC-en? eller noen andre forslag? Endret 8. mars 2008 av bankebiff4 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hva i alle dager er en "HD" kabel? mener du komponent kabel? (3 kabler som bærer videoen, slik som eldre typer XboX har) ? Det skal i utgangspunktet være problemfritt å koble på en XboX til en vanlig PC skjerm, men om du tildligere har brukt XboXen på en skjerm med høy oppløsning, og så skal bruke den på en med lavere oppløsnng, så bør du skru ned oppløsningen til minimum før du bytter den over, ellers kan det oppstå problemer med at den nye skjermen med alvere oppløsning ikke viser noe bilde (pga. den fremdeles står instilling på å vise eksempelvis 1080p). -Stigma Lenke til kommentar
bankebiff4 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 joa, det er nokk mest sansynlig en komponentkabel, jeg er bare veldig uerfaren innen HD, så da kaller jeg de 3 kablene fra X-boxen som man kobler til HD tv for HD kabel... (altså ikke gul,rød og hvit) jeg har prøvd alle instillingene på Xboxen, men den vill bare vise bilde på den laveste, siden over det så er oppløsningen for stor for skjermen... så problemet er enket sagt grønt, jeg ser bildet klart, men det er som man kjører 99% på grønn inputt.. hvis du forstår Lenke til kommentar
bankebiff4 Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 bump trodde folk her på forumet viste noe jeg:S Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 bumptrodde folk her på forumet viste noe jeg:S Du må kanskje forandre holdningen din hvis du vil ha hjelp. Ikke alle som vil være hjelpsomme når for dømmmer dem. Men svaret til problemet ditt er å kjøpe deg den XBXO 360 VGA kabelen. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal legge penger i billige signal konvertere som ikke gjør jobben sin. Når det finnes offisielle løsninger som gjør jobben perfekt. Jeg vil anbefale deg å kjøpe den VGA kabelen (har den selv) og da slipper du tukle med signal konvertere som ikke er laget til det formålet de skal brukes til. Disse konverterne er egentlig kun nødsløsninger for folk ikke har f.eks. komponent inngang på skjermen sin. Men det finnes jo en offisiell løsning på dette problemet. Og jeg synes at bør gå for den løsningen.! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Komponent (YPbPr) er i utgangspunktet ikke kompatibelt med VGA (RGBHV), så der har du nok problemet ditt. Lenke til kommentar
bankebiff4 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 så, det vil løse seg enten ved å kjøpe den orginale fra xbox? er den noe andeledes egentlig? eller løser den ut noen innstillinger på xboxen? eller hvis jeg kjøper en komponent til DVI? og den uhøffelige tonen er fordi jeg er litt stressa med saken... jeg må vite det før neste tirsdag... (skal ha det med på TG) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det går ikkje. Komponent er analog og DVI er digitalt. Då må du i så fall ha ein omformar som sikkert er dyrare enn ein Xbox VGA-kabel og gjev eit dårlegare bilete. Gjer det lett og kjøp den kabelen så skal det fungere heilt fint. Er det ein LCD-skjerm? I så fall, har du DVI-inngang? Då kan du kjøpe ein HDMI->DVI overgang (om du har HDMI på Xbox-en), det skal fungere sidan HDMI og DVI er to forskjellige overføringsmetoder for same signalet. Forskjellen er i hovudsak at HDMI og kan overføre lyd i same kabel. Lenke til kommentar
bankebiff4 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 HDIM har jeg ikke nei, men det vil virklig funkgere med orginalkabelen fra xbox? (på en samsung 22" 225 eller 226 bw med oppløsning på 1680 X 1050) virker jo litt merkelig:S når du bare vidrefører komponentutgangen inn i VGA og det ikke går:S Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 virker jo litt merkelig:S når du bare vidrefører komponentutgangen inn i VGA og det ikke går:S Hvorfor er det merkelig? Det er som sagt to forskjellige videostandarder som ikke er kompatible. Lenke til kommentar
bankebiff4 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 jeg bare synes det:S men når det kommer til skjermer, tv- og signaler som er for bilde så er jeg temmelig "n00b" men da satser jeg på å kjøpe den kablen og knuse alle som prøver seg på TG Lenke til kommentar
las^se Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 jeg bare synes det:Smen når det kommer til skjermer, tv- og signaler som er for bilde så er jeg temmelig "n00b" men da satser jeg på å kjøpe den kablen og knuse alle som prøver seg på TG VGA-porten må være komponent-kompatibel, dvs takle begge videosignalene for at det du gjør skal virke. Sharp har blant annet brukt denne løsningen på mange av sine TV'er, der de legge ved en slik kabel som du har kjøpt. Men VGA-inngangen på disse TV'ene takler begge videosignalene. En vanlig pc-skjerm gjør ikke dette, men takler kun "vanlig" VGA-signal, som kommer fra en pc. Kjøp originalkabelen, som de andre sier, da dette vil fikse problemet... Håper dette var litt mer oppklarende Lenke til kommentar
bankebiff4 Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 takker, det hjalp veldig, og nå er det bare å se frem til TG 08! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå