Kake24 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Jeg bare lurte på hvor mye lyslekaskje som er normalt for en LCD-skjerm? Hos meg ser det ca slik ut Endret 8. mars 2008 av Kake24 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 det der var helt ekstremt, hvis den tegninga der stemmer er det noe som er helt riv, klor gæærnt Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Siramp, jeg anntar den tgningen er laget i et bildeprogram for å demonstrere, og at det ikke er et fotografi (for hvis det er det så du RMA'e den med en gang). Det bester er om du kan ta et digital-kamera bilde til oss av skjermen ved svart bakgrunn, men noe lyslekasje er noralt ved billige skjermer. Det er umulig å si utifra bildet selvfølgleig om du har tegnet det om det er mye eller normalt... -Stigma Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 jaja, jeg ser jo også at det bildet der kommer rett fra paint også derfor jeg formulerte meg som jeg gjorde, og kalte det tegning. poenget var i alle fall at selv om det bare var halvparten så ille som den tegningen får det til å se ut som, er det fortsatt helt galt. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg tegnet den tegningen siden jeg ikke har noe jeg kan ta bilde med. Jeg ser at lyset kommer ut ca. slik som jeg har tegnet, men det på sidene og øverst er svakere enn det som er nederst. Det er litt vanskelig å tegne hvor bra jeg ser lyset Hvis jeg får lånt et kamera, hvordan tar jeg best mulig bilde av en skjerm for å vise dette? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ta bildet om natten, med minst mulig lys på ellers i rommet. Skru lysstyrken på fullt, med et helt svart bilde på skjermen. Bruk et stativ eller noe kameraet kan stå på, og IKKE bruk blitz. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Da har jeg fått låne et kamera, og her er to bilder. Er dette mer enn det bør være? Endret 18. mars 2008 av Kake24 Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Det ser egentlig helt normalt ut hvis det er en billig skjerm du har. Kanskje du kunne oppgitt hvilken skjerm du har så andre med samme skjerm kan prøve å sammenligne? Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Ja, det hadde jeg glemt. Jeg har en billigskjerm, en iiyama ProLite 22" E2201W. Er det noen som har denne skjermen som kan sammenligne? Endret 18. mars 2008 av Kake24 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Det er umulig å si ut i fra bildene. Kameraet justerer seg slik at det får frem et bilde uansett lysstyrke. Og hvordan det bildet ser ut på min skjerm her kan være helt annerledes enn sånn det oppleves hos deg. Det eneste jeg kan si er at det er normalt at lyslekkasje kommer fra kantene på skjermen sånn du ser der. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Det tenkte jeg ikke på. Er det noen andre som kan legge ut bilder av sin skjerm likevel? Jeg tok bildet slik som Mytola skrev. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Metoden til Mytola gir ikke sammenlignbare resultater. Kameraet justerer seg etter lysstyrken likevel. Skal det være sammenlignbart må bildene tas: - i samme rom - med samme lysforhold rundt skjermen - uten blitz - med samme kontrastinnstillinger på skjermen - kameraet i manuell modus for å sikre identisk bildetagning - med samme sortfarge på skjermen (RGB 000000) En litt lettere metode er å sette to ulike skjermer ved siden av hverandre og ta bilde av de samtidig. Med begge metodene finner du kun ut en ting: - Hvor stor forskjell det er på lyslekkasje på de to skjermene. Du finner ikke ut om det er mye eller lite lyslekkasje på begge skjermene. Det vil også være umulig for oss å vurdere om det er mye eller lite totalt sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå