Innos Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Min nye PC vil ikke starte om skjermkortet står i. Bortsett fra at lyset på hovedkortet lyser, er den helt død. Så fort man fjerner skjermkortet starter den uten problemer. Kan jeg ha gjort noe feil, eller er noe DOA? Hvordan kan jeg finne ut hva det er, når jeg ikke kan feilsøke ved å prøve andre komponenter? Har prøvd begge PCI-E-sporene, og da hovedkortet ellers gjør som det skal er det nok skjermkort, men rart at det skulle gjøre at PC-en ikke starter i det hele tatt. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 foreslår at du prøver skjermkortet hos en kompis for å sjekke om det er den som e problemet eller så kan det vær hovedkortet som e defekt Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Å feilsøke kan bli vanskelig å få til, og det er vel ikke noe stort problem å sende inn både skjermkort og hovedkort. Tenker mest på om det er noe jeg kan ha gjort feil, er vel 2-3 år siden jeg satt sammen en "moderne PC". Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 hmm....anbefaler deg å registrere deg på itpro.no og legge ut spørsmålet ditt der. der får du garantert hjelp hvis ikkje du får den hjelpa du trenger her. litt dumt å sende inn deler hvis det bare er en bagatell Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hvilket grafikkort er det snakk om? Dersom det er 6-pin power connector på grafikkortet, har du koblet til denne? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 hmm....anbefaler deg å registrere deg på itpro.no og legge ut spørsmålet ditt der. der får du garantert hjelp hvis ikkje du får den hjelpa du trenger her. litt dumt å sende inn deler hvis det bare er en bagatell Nå tuller du vel..? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Her står specs, og ja, 6-pin-kontakten står i. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Ville prøvd anna skjermkort hvis du har mulighet. Men ikke utelukk at PCI-E portene på HK også kan være defekte. Har du mulighet for å bruke 8pin kontakten til hovedkortet? Endret 9. mars 2008 av Duqe Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Bruke 8-pin til hovedkortet i skjermkortet? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Bruke 8-pin til hovedkortet i skjermkortet? Tenkte på fra PSU til hovedkortet, kan hende at HK krever mer strøm fra PSUen. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Forstår ikke helt hva du mener nå. Hovedkortet har 4-pin, og ikke 8. Trodde du jeg brukte 4-pin på et hovedkort med 8? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 My bad, trodde du hadde et nyere HK som vanligvis har 8 istedet for 4pin. Har du prøvd med flashe bios med ny firmware? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Når problemet er å i det hele tatt få gang på PC-en blir nok det litt vanskelig. =p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå