Gå til innhold

Dual screen - bærbar + skjerm

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal om ikke lenge handle inn en Dell XPS M1330. Og 13" skjerm er ikke akuratt noe å se film/redigere eller ha to dokumenter oppe samtidig på... Så det jeg lurte på var om det gikk an å koble på f.eks denne: Dell Skjerm med enten VGA eller HDMI. Vil jeg da kunne trekke over elementer fra laptopen til den eksterne skjermen? Men jeg vil altså ha bilde på begge skjermene.

Mvh

HighlineDSG

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er "hastigheten" på f.eks film man sender over til den eksterne skjermen?

Jeg har fått til dual-screen mellom 2 bærbare nå over nettverket og legger jeg filmavspilling på skjerm nr. 2 så er det ikke annet enn klikking. Men når bærbaren er tilkoblet med ledning på den eksterne skjermen, vil det da gå feilfritt?

Lenke til kommentar
Hvordan er "hastigheten" på f.eks film man sender over til den eksterne skjermen?

Jeg har fått til dual-screen mellom 2 bærbare nå over nettverket og legger jeg filmavspilling på skjerm nr. 2 så er det ikke annet enn klikking. Men når bærbaren er tilkoblet med ledning på den eksterne skjermen, vil det da gå feilfritt?

kommer ann på skjermkortet, men vanligvis helt lik som på den fastmonterte skjermen

Lenke til kommentar
Er det noe aktiveringsgreier på dette? Som når man kobler til projektor eller tv? At man må trykke på Fn5, men da forsvinner jo skjermen på bærbaren.

det kommer helt an på.. prøv å trykk tastekombinasjonen flere ganger..

hos meg fungerer det sånn, trykker jeg en gang flytter bildet seg til ekstern skjerm, trykker jeg to har jeg den på begge, trykker jeg tre har jeg det bare på laptop.

utvider du skrivebordet fungerer den eksterne skjermen som en ekstra skjerm, og ikke en "kopi" av laptopskjermen. da må du trekke programmer over til den andre skjermen, men det er noe man venner seg til

XP:

når du har koblet til skjermen høyreklikker du på skrivebordet og trykker på egenskaper, og innstillinger, da får du opp valg for skjerm 1 og skjerm 2 trykk på skjermen med 2 tallet på og under står det da "utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen", trykker du der har du skrivebord på begge skjermer.

Vista har jeg ikke peiling på.

Endret av schwifty_five
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...