Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye er det rimelig at jeg betaler i husleie til foreldrene mine?

Anbefalte innlegg

Er du over 18 har de jo strengt tatt lov til å kaste deg ut...

Så at du må betale en smule for å bo der er ikke noe å protestere på. Selv ble jeg lei av gnålet for et par år siden og jeg og dama leide først en leilighet i drygt et år, og kjøpte egen rett før jul i fjor.

Det er noe med å komme seg videre her i livet, men det lønner seg å gjøre det til riktig tid... altså hverken for sent eller for tidlig.

De fleste har i alle fall godt av å begynne å prøve seg på egen hånd når de har tippa 20!

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må legge til at jeg ikke synes at man skal bo hjemme når man har full jobb og kan klare seg selv.

Og for gutter i 20'årene må det jo bli vanskeligere og vanskeligere å få seg dame når man er "voksen" og bor hjemme. Jeg hadde tenkt meg om tusen ganger før jeg inngikk et forhold med en gutt på 22-23 og oppover- som bodde hjemme hos mor!

Sant der! Men ta meg som et eksempel... Jeg er 20år, har nettopp begynt å jobbe som lærling. Der får jeg elendig lønn, jeg har vurdert å flytte ut i neste år. Men jeg har tenkt, jeg har faktisk tenkt å studere videre etter lærling, ergo inntekt blir borte om to år. En problemstilling, så det er noe som sier meg at jeg bør bli hjemme . Der da er jeg 22år, er det teit av meg å bli hjemme?

Lurer bare :)

Jeg bryr uansett ikke hva dere mener, men det vil være interessant å høre deres synspunkt.

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Jeg må legge til at jeg ikke synes at man skal bo hjemme når man har full jobb og kan klare seg selv.

Og for gutter i 20'årene må det jo bli vanskeligere og vanskeligere å få seg dame når man er "voksen" og bor hjemme. Jeg hadde tenkt meg om tusen ganger før jeg inngikk et forhold med en gutt på 22-23 og oppover- som bodde hjemme hos mor!

Sant der! Men ta meg som et eksempel... Jeg er 20år, har nettopp begynt å jobbe som lærling. Der får jeg elendig lønn, jeg har vurdert å flytte ut i neste år. Men jeg har tenkt, jeg har faktisk tenkt å studere videre etter lærling, ergo inntekt blir borte om to år. En problemstilling, så det er noe som sier meg at jeg bør bli hjemme . Der da er jeg 22år, er det teit av meg å bli hjemme?

Lurer bare :)

Jeg bryr uansett ikke hva dere mener, men det vil være interessant å høre deres synspunkt.

"joiner" deg jeg:) er i akkurat samme situasjon som deg:) er lærling i andre året nå og lønna er altfor crappy til å bo alene syns jeg da

Lenke til kommentar

Å flytte for meg selv var noe jeg så frem til:) Da jeg jobbet som lærling fikk jeg også borteboerstipend, og det kom jo godt med.

Men hvis man er lærling , og det er greit for foreldrene at man bor hjemme, ville jeg bidratt til foreldrene mine med enten en liten husleie eller at man bidrar godt med husarbeid. (eller litt av begge deler) . Nå som jeg bor for meg selv har jeg medlidenhet med min mor som var hushjelp for oss barna og faren min da jeg bodde hjemme....

Lenke til kommentar
man får ikke borteboerstipend hvis man flytter ut fra foreldrene sine og bor i samme by... Man får jo det hvis man har to husleie og ene er i en annen by.

Hvem er det som sitter med to husleier, da?

Dessuten er det vel andre regler når man er over 19 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...